Gå til innhold

Psykoselidelse


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Everybody skrev (17 minutter siden):

Jeg mener hva har skjedd siden du har pådratt deg en psykoselidelse. Rus? Genetikk? Stress?

Vil tippe rus

Anonymkode: b007c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (28 minutter siden):

Jeg mener hva har skjedd siden du har pådratt deg en psykoselidelse. Rus? Genetikk? Stress?

Glitter skriver jo her i det første innlegget at det kom etter rus. 

Ja der ser man hvor ødeleggende rus er.. 

Men det positive er vel kanskje at det også kan forsvinne så lenge man er rusfri over en lengre periode. 

Anonymkode: d8d8e...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Glitter skriver jo her i det første innlegget at det kom etter rus. 

Ja der ser man hvor ødeleggende rus er.. 

Men det positive er vel kanskje at det også kan forsvinne så lenge man er rusfri over en lengre periode. 

Anonymkode: d8d8e...773

Man får ikke schizoaffektiv diagnose av rusutløst psykose. Kanskje er det omvendt, hun har riset seg fordi hun ikke har bært behandlet for psykose 

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja der ser man hvor ødeleggende rus er.. 

Det meste er ødeleggende hvis det brukes på feil måte... ingenting spesielt med rusmidler i den sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg forstår. Jeg håper du får muligheten til å snakke ordentlig om dette med samvær og kontakt med barna dine i samtalen med behandleren din i morgen da. For det virker på meg som du har ett stort behov for det egentlig, spesielt mtp at du tenker det verste og tenker at du faktisk aldri vil få ha kontakt med barna dine igjen. Jeg kan skjønne at du er uenig, men du gjør nok også riktig i det å samarbeide så godt som mulig likevel. Hadde du ikke gjort det ville nok både behandlere og barnevernet sett negativt på det. Men jeg ser ikke at der er noe galt i at du sier til din behandler dette med at du er uenig i avgjørelsen deres i at du ikke får ha kontakt nå da? Om du ikke allerede har gjort det? For jeg tenker at det kan nok være godt for deg å få forklart hvorfor du er uenig, så kan du jo bare nevne til slutt at du helt klart samarbeider med dem og følger behandlers råd likevel så de ikke kanskje misforstår.

Anonymkode: bf36b...921

Ja, jeg har fortalt at jeg ikke er enig, men at jeg vil ikke gå imot noen anbefalinger.

Everybody skrev (10 timer siden):

Jeg mener hva har skjedd siden du har pådratt deg en psykoselidelse. Rus? Genetikk? Stress?

De tenker det er en kombinasjon. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Glitter skriver jo her i det første innlegget at det kom etter rus. 

Ja der ser man hvor ødeleggende rus er.. 

Men det positive er vel kanskje at det også kan forsvinne så lenge man er rusfri over en lengre periode. 

Anonymkode: d8d8e...773

Nei de sier at det ikke kommer av rus. Jeg hadde vært rusfri i seks måneder og likevel ble jeg syk. Jeg gidder ikke å lese den tråden på nytt, men det er altså ingen fagpersoner som mener jeg har rusutløst psykose. Men jeg kan ha hatt en sårbarhet i meg fra før av som har utløst det. Altså jeg har vært rusutløst psykotisk, men da går det jo tilbake når jeg ikke ruser meg. Når det er sagt så hadde jeg episoder før jeg begynte med rus også har vi funnet ut her jeg er. 

Synes forøvrig det er spesielt å dra opp gamle tråder for å liksom ta meg på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du er ikke dødssyk når du overlevde. Ikke gjør deg viktigere enn du er. 

Anonymkode: fb140...750

En er dødssyk når en kommer til å dø uten riktig og god behandling.  Har selv vært dødssyk med lungebetennelse som jeg fikk sepsis av. Uten den behandlingen jeg fikk, hadde jeg dødd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man får ikke schizoaffektiv diagnose av rusutløst psykose. Kanskje er det omvendt, hun har riset seg fordi hun ikke har bært behandlet for psykose 

Anonymkode: d1da8...e46

Ja du kan si det at det var ting jeg slet med som var med på å gjøre at jeg ruset meg. Det er noe de som jobber her mener er ganske vanlig. Det hadde med selvforstyrrelser å gjøre og det har jeg hatt lenge før jeg begynte å ruse meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...