Gå til innhold

Hvis du fikk 300.000 skattefritt i året i borgerlønn, ville du latt være å jobbe?


AnonymBruker

Hvis du fikk 300.000 skattefritt i året i borgerlønn, ville du latt være å jobbe?  

19 stemmer

  1. 1. Hvis du fikk 300.000 skattefritt i året i borgerlønn, ville du latt være å jobbe?

    • ja
      4
    • nei
      14
    • vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Grendel
psykedeliker skrev (På 18.5.2024 den 14.33):

Mange jobber i finanssektoren kan med rette kalles bullshitjobber, ja.

En del jobber der er sikkert bullshit, men det å flytte penger til rett plass er en viktig jobb.

Finansfolk er med på å bestemmer hvilke prosjekter/firma som skal få penger. Til syvende og sist avgjør det hva hundrevis av ingeniører og fagarbeidere og andre skal bruke tiden sin på de neste årene.

Jeg har ikke en bullshitjobb i utgangspunktet, men jeg har jobbet for firma og prosjekter som ikke burde eksistert. Ofte har de mye offentlig støtte også. Det er demotiverende.

psykedeliker skrev (På 18.5.2024 den 16.40):

F.eks. Bertram D. Brochmanns samfunnsregnskap, som skal vise realverdiskapningen og ikke de omsatte fiktivverdiene som ligger til grunn for BNP-tallet. Han påpekte også det irrasjonelle i at store deler av statens utgifter (f.eks. alle bullshitjobbene i byråkratiet og forvaltningen) feilaktig bokføres og skattlegges som inntekter.

Jeg synes også det virker sprøtt at i offentlig sektor blir utgiftene antatt å være lik verdiskapingen og inngå i BNP, men det er kanskje vanskelig å finne på noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde helt klart sluttet om det matchet nåværende lønn. Så hadde jeg isteden tatt vikariater og trolig tatt noe interessant videreutdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...