Gå til innhold

Folk aner ikke hvor vanskelig det er å være autistisk 

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Man velger jo selv å fortelle om diagnosene sine, så dette er bare en unnskyldning.

Jeg ser bare en haug med unnskyldninger for å ikke stå opp for seg selv og sin egen måte å være i verden på.

Og jeg ser bare en haug med kverulerende kommentarer, som ikke helt henger på greip. 

Jeg fikk spørsmål om jeg har denne diagnosen lenge før jeg fikk den på papiret. Jeg fikk den fordi jeg stadig vekk fikk kommentarer fra en person, og jeg ble dritt lei. Denne personen syntes jeg måtte gi en forklaring på væremåten min til andre. Og vedkommende gjettet seg til asd. Jeg fikk bekreftet at det var det jeg hadde. 

Hvordan får du det siste avsnittet til å være en unnskyldning? Det er beskrivelser av nevrotypisk oppførsel, og sånne ting som er med å kvalifisere til asd om de ikke følges..

Fortsetter under...

psykedeliker
Skrevet (endret)
UtakknemligDiva skrev (23 minutter siden):

Og jeg ser bare en haug med kverulerende kommentarer, som ikke helt henger på greip.

Du kan heller argumentere bedre enn å henfalle til personkarakteristikker.

UtakknemligDiva skrev (23 minutter siden):

Det er beskrivelser av nevrotypisk oppførsel, og sånne ting som er med å kvalifisere til asd om de ikke følges..

Det er ikke noe som heter nevrotypisk oppførsel i et liberalt samfunn. Det er et begrep som er oppkonstruert av identitetspolitiske aktivister. Og ingenting av det som nevnes kvalifiserer til ASD så lenge det kan begrunnes rasjonelt.

Endret av psykedeliker
UtakknemligDiva
psykedeliker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke noe som heter nevrotypisk oppførsel i et liberalt samfunn. Det er et begrep som er oppkonstruert av identitetspolitiske aktivister. Og ingenting av det som nevnes kvalifiserer til ASD så lenge det kan begrunnes rasjonelt.

Jo det er noe som heter nevrotypisk. Hva skal jeg heller bruke? 
Jo, alt som avviker fra normen kvalifiseres til asd. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Da bør man kanskje revurdere hvilke gode selskaper man ønsker å være en del av. Eller lage sitt eget.

Det kan bli ensomt i lengden. Vi må alle tilpasse oss i større eller mindre grad.

Anonymkode: b2a01...826

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 time siden):

Kveruleringen din er slitsom i lengden.

Fra Store medisinske leksikon: Å være nevrotypisk betegner at man har en nevrologisk utvikling, en hjerne og en atferd som anses som standard for samfunnet. Dette skiller seg fra nevrodivergente personer. Eksempler på tilstander som ofte faller inn under begrepet nevrodiversitet er autisme, ADHD og Tourettes syndrom. 

Anonymkode: b2a01...826

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...