Gå til innhold

Noen med selvforstyrrelser i forbindelse med psykose som har opplevd at AP funker mot det?

Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter
Skrevet (endret)

Behandleren min mener noe om at sterke selvforstyrrelser gjør at jeg fungerer dårlig alene hjemme over tid. Hun mente det var derfor jeg framsto verre da jeg kom tilbake fra en permisjon. For jeg blir sugd inn i det og det skaper mye utrygghet og jeg blir dårlig. 

Funker AP mot selvforstyrrelser da? Skal jo spørre henne, men det er noen dager til. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilke type selvforstyrrelser har du? Jeg opplevde bedring etter oppstart på antipsykotika da jeg hadde det. Jeg har ikke hatt det siste 5 år faktisk og det er vel 10 år siden jeg begynte å merke det. Men det er jo ikke så lett å si om det faktisk forsvant på grunn av oppstart av antipsykotika eller om det bare har forsvunnet av seg selv da?

Anonymkode: c33bc...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Marye skrev (1 minutt siden):

Hva er selvforstyrrelser? Prøvd å Google, men ble ikke klok på det

Er ikke sikker på selve begrepet. Men jeg føler ikke at verden er ekte, at de rundt meg er ekte, lurer også på om jeg selv ikke er det. 

På undervisningen så var det om masse forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke type selvforstyrrelser har du? Jeg opplevde bedring etter oppstart på antipsykotika da jeg hadde det. Jeg har ikke hatt det siste 5 år faktisk og det er vel 10 år siden jeg begynte å merke det. Men det er jo ikke så lett å si om det faktisk forsvant på grunn av oppstart av antipsykotika eller om det bare har forsvunnet av seg selv da?

Svarte akkurat litt på hvordan jeg har det. Sliter også med at jeg ikke har en identitet og en grunnpilar som holder meg oppe. 

Nek kanskje ikke så godt å si?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Svarte akkurat litt på hvordan jeg har det. Sliter også med at jeg ikke har en identitet og en grunnpilar som holder meg oppe. 

Jeg så det nå. Kunne du beskrevet litt mer med hva du mener at du ikke har en identitet? Handler det om at du ikke vet hva du ønsker i livet som hva du ønsker å jobbe med, hvilke hobbyer du ønsker å bruke tid på og hvor du ønsker å bo og slike ting og at du ikke helt vet hvem du er og hvilke ting du står for? Eller er det heller andre ting du tenker på da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg så det nå. Kunne du beskrevet litt mer med hva du mener at du ikke har en identitet? Handler det om at du ikke vet hva du ønsker i livet som hva du ønsker å jobbe med, hvilke hobbyer du ønsker å bruke tid på og hvor du ønsker å bo og slike ting og at du ikke helt vet hvem du er og hvilke ting du står for? Eller er det heller andre ting du tenker på da? 

Jeg aner ikke hva min identitet er. Kan feste det til at jeg er mor. Men er jeg egentlig mor da? Men det er som at jeg ikke har en fast kjerne. Vet ikke hva jeg er eller hvem jeg er. Vet ikke helt hvordan beskrive det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg aner ikke hva min identitet er. Kan feste det til at jeg er mor. Men er jeg egentlig mor da? Men det er som at jeg ikke har en fast kjerne. Vet ikke hva jeg er eller hvem jeg er. Vet ikke helt hvordan beskrive det. 

Hvor lenge har du følt at du ikke aner hva din identitet er da? Og har du forsøkt å finne ut av det, hva som er din identitet? Jeg vil tro at dette også er mulig å jobbe med i terapi sammen med en behandler? Kanskje ved å snakke litt om hvem du er som person, hva du har opplevd i livet, hvordan det har formet deg som person, hvilke ting du står for og ting som er viktig for deg i livet? Og også andre ting som former en identitet som hvordan du er som person, hvilke interesser du har og hva du ønsker å bruke tid på i livet ditt? Sånn hvis du skulle tenke på hvilken jobb du ønsker, hva ville du helst ønsket å jobbe med da hvis du kunne velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge har du følt at du ikke aner hva din identitet er da? Og har du forsøkt å finne ut av det, hva som er din identitet? Jeg vil tro at dette også er mulig å jobbe med i terapi sammen med en behandler? Kanskje ved å snakke litt om hvem du er som person, hva du har opplevd i livet, hvordan det har formet deg som person, hvilke ting du står for og ting som er viktig for deg i livet? Og også andre ting som former en identitet som hvordan du er som person, hvilke interesser du har og hva du ønsker å bruke tid på i livet ditt? Sånn hvis du skulle tenke på hvilken jobb du ønsker, hva ville du helst ønsket å jobbe med da hvis du kunne velge?

Slike ytre ting har ikke noe med hva min virkelige identitet er. Uansett er det mye mer enn min identitet som selvforstyrrelsene handler om. Men jeg har nettopp lært om dette. Forstår det ikke helt selv. Men alt er fremmed. 

Har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Selv mine barn føles ikke ekte. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (17 minutter siden):

Hos meg kalte de dette identitetsforstyrret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Hos meg kalte de dette identitetsforstyrret. 

Skjønte det på behandler som at det var ett av flere symptomer på selvforstyrrelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Skjønte det på behandler som at det var ett av flere symptomer på selvforstyrrelser. 

Ok kanskje jeg har hatt det og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ok kanskje jeg har hatt det og da. 

Ja det kan jo hende. Det er visst ganske vanlig ved schizoaffektiv og schizofreni. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja det kan jo hende. Det er visst ganske vanlig ved schizoaffektiv og schizofreni. 

Ja jeg føler jo ofte på uvirkelighet og rarhet, at alt er fremmed. Men psykiateren mente det var depersonalisering...er det det det heter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja jeg føler jo ofte på uvirkelighet og rarhet, at alt er fremmed. Men psykiateren mente det var depersonalisering...er det det det heter? 

Det er ikke det samme slik jeg forstår det. Her snakker de i hvert fall om selvforstyrrelser som er vanlig med psykoselidelse. 

Men jeg kan ikke nok om det til at jeg klarer å forklare bedre. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (18 minutter siden):

Slike ytre ting har ikke noe med hva min virkelige identitet er. Uansett er det mye mer enn min identitet som selvforstyrrelsene handler om. Men jeg har nettopp lært om dette. Forstår det ikke helt selv. Men alt er fremmed. 

Har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Selv mine barn føles ikke ekte. 

Vil du ikke si at ytre ting som jobb, interesser, hva man har opplevd i livet og hva man ønsker å bruke tid på er en del av ens identitet? Kunne du forklart hva du mener faktisk har noe å gjøre med hva din virkelige identitet er da? Jeg sier selvfølgelig ikke at du tar feil altså, det er bare at de tingene som jeg nevnte var blant annet noen av de første tingene jeg tenker på når jeg tenker hva som er en del av ens identitet. Og nå vil jeg også gjerne nevne at jeg ikke har googlet eller lest meg opp på hva vår identitet består av så dette er ikke noe jeg vet eller kan men bare mine egne refleksjoner rundt temaet. Så jeg spør deg bare å forklare hva du mener er ens identitet for å skjønne deg bedre siden hvis du mener de tingene jeg nevnte ikke har noe med ens identitet å gjøre så ser jeg ikke helt hvilke ting som faktisk er en del av ens identitet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (6 minutter siden):

Det er ikke det samme slik jeg forstår det. Her snakker de i hvert fall om selvforstyrrelser som er vanlig med psykoselidelse. 

Men jeg kan ikke nok om det til at jeg klarer å forklare bedre. 

nei kan ikke noe om det jeg heller i grunn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vil du ikke si at ytre ting som jobb, interesser, hva man har opplevd i livet og hva man ønsker å bruke tid på er en del av ens identitet? Kunne du forklart hva du mener faktisk har noe å gjøre med hva din virkelige identitet er da? Jeg sier selvfølgelig ikke at du tar feil altså, det er bare at de tingene som jeg nevnte var blant annet noen av de første tingene jeg tenker på når jeg tenker hva som er en del av ens identitet. Og nå vil jeg også gjerne nevne at jeg ikke har googlet eller lest meg opp på hva vår identitet består av så dette er ikke noe jeg vet eller kan men bare mine egne refleksjoner rundt temaet. Så jeg spør deg bare å forklare hva du mener er ens identitet for å skjønne deg bedre siden hvis du mener de tingene jeg nevnte ikke har noe med ens identitet å gjøre så ser jeg ikke helt hvilke ting som faktisk er en del av ens identitet :) 

Vanskelig å forklare. Du nevnet bare ytre ting. Jeg snakker om kjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å forklare. Du nevnet bare ytre ting. Jeg snakker om kjernen.

Så du har absolutt ingen eksempler på hva du mener er kjernen i vår identitet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Nek kanskje ikke så godt å si?

Høres ut som personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 24cb4...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...