Gå til innhold

Noen med selvforstyrrelser i forbindelse med psykose som har opplevd at AP funker mot det?


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ut som personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 24cb4...54a

Enig høres veldig ut som personlighetsforstyrrelse  

Anonymkode: ee52a...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så du har absolutt ingen eksempler på hva du mener er kjernen i vår identitet? :) 

Anonymkode: c33bc...93f

Nei. For jeg har ikke en kjerne av identitet. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 24cb4...54a

Ja, det vet vel du bedre enn et helt behandlerteam som snakker med meg og observerer meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei. For jeg har ikke en kjerne av identitet. 

Men du har heller ingen tanker om hva andre folk har som en del av kjernen av sin identitet? Ikke meningen å være vanskelig og spørre så mye altså, jeg bare forstår ikke helt hvordan du kan ha så klare meninger om hva som IKKE er en av del av vår kjerne av identitet også har du ingen mening om hva som er en del av det? Hva er det du tenker at du mangler i din kjerne som andre mennesker har?

Anonymkode: c33bc...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Nei. For jeg har ikke en kjerne av identitet. 

Ja, det vet vel du bedre enn et helt behandlerteam som snakker med meg og observerer meg. :)

Jeg sa det høres ut som personlighetsforstyrrelse. Slike symptomer er essensielt ved pf. Det kan du ikke nekte for. 

Anonymkode: 24cb4...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du har heller ingen tanker om hva andre folk har som en del av kjernen av sin identitet? Ikke meningen å være vanskelig og spørre så mye altså, jeg bare forstår ikke helt hvordan du kan ha så klare meninger om hva som IKKE er en av del av vår kjerne av identitet også har du ingen mening om hva som er en del av det? Hva er det du tenker at du mangler i din kjerne som andre mennesker har?

Anonymkode: c33bc...93f

Vet som sagt ikke. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sa det høres ut som personlighetsforstyrrelse. Slike symptomer er essensielt ved pf. Det kan du ikke nekte for. 

Anonymkode: 24cb4...54a

Fortsatt ikke relevant for denne tråden. I mitt tilfelle er det utelukket. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Vet som sagt ikke. 

Det er helt greit det altså. Jeg skal ikke spørre noe mer om det heller. Men jeg tenker jo at det kanskje kan være nyttig for deg å vite hva du mener er en del av kjernen av identiteten til menneske da? Spesielt siden du selv opplever at du selv ikke har noen kjerne i det hele tatt. For finner du ditt svar på hva du mener er en del av kjernen av identiteten så er det jo sikkert lettere å fikse det også? Altså å jobbe med det slik at du kan føle at du har en kjerne av identitet? Og at kanskje også dine selvforstyrrelser da også kan bli bedre eller forsvinne helt når du finner ut av det og til slutt opplever at du har en kjerne og en identitet. Bare mine tanker om temaet som jeg håper kanskje kunne være til hjelp for deg :) 

Anonymkode: c33bc...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sa det høres ut som personlighetsforstyrrelse. Slike symptomer er essensielt ved pf. Det kan du ikke nekte for. 

Anonymkode: 24cb4...54a

Nei, identitetsforstyrrelser ved pf handler om ytre ting, familie, jobb, evner, meninger, etc.

Sånn som jeg forstår glitter her er det snakk om noe mer grunnleggende enn det. Google og les deg litt opp på selvforstyrrelser så ser du at det handler om noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helt greit det altså. Jeg skal ikke spørre noe mer om det heller. Men jeg tenker jo at det kanskje kan være nyttig for deg å vite hva du mener er en del av kjernen av identiteten til menneske da? Spesielt siden du selv opplever at du selv ikke har noen kjerne i det hele tatt. For finner du ditt svar på hva du mener er en del av kjernen av identiteten så er det jo sikkert lettere å fikse det også? Altså å jobbe med det slik at du kan føle at du har en kjerne av identitet? Og at kanskje også dine selvforstyrrelser da også kan bli bedre eller forsvinne helt når du finner ut av det og til slutt opplever at du har en kjerne og en identitet. Bare mine tanker om temaet som jeg håper kanskje kunne være til hjelp for deg :) 

Anonymkode: c33bc...93f

Det med identitet var ikke det som i hovedsak handler om mine selvforstyrrelser. Det var bare en liten del av det. Det det handler om er at verden er fremmed og ikke ekte. Meg selv og andre. 

Det med kjernen er det behandler som har brukt som ord.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette med selv forstyrrelse som følge av psykose er noe som kommer i ungdomsår eller tidlig voksen alder rog ikke noe som først blir et betydelig problem i 30årene eller senere. 

Jeg vet om mange med eupf som har blitt kvitt diagnosen fordi de ikke har nok symptomer igjen, men som fortsetter å slite med identitet. 

Anonymkode: 77ed6...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette med selv forstyrrelse som følge av psykose er noe som kommer i ungdomsår eller tidlig voksen alder rog ikke noe som først blir et betydelig problem i 30årene eller senere. 

Jeg vet om mange med eupf som har blitt kvitt diagnosen fordi de ikke har nok symptomer igjen, men som fortsetter å slite med identitet. 

Anonymkode: 77ed6...a99

Og som du ser i tråden har jeg hatt det lenge. 

Uansett dette var ikke en tråd som handlet om hva dere tror om meg. Som om dere vet bedre enn mange fagpersoner med 20 års erfaring. Tror dere ikke de vurderer slike ting? Det gjør de selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Og som du ser i tråden har jeg hatt det lenge. 

Uansett dette var ikke en tråd som handlet om hva dere tror om meg. Som om dere vet bedre enn mange fagpersoner med 20 års erfaring. Tror dere ikke de vurderer slike ting? Det gjør de selvsagt. 

Fagpersoner har jo bommet før, det vet du jo selv som har hatt mange diagnoser gjennom flere år. Å være fagfolk betyr ikke at man alltid har rett eller fortolker en pasient rett 

Anonymkode: ee52a...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (23 minutter siden):

Nei, identitetsforstyrrelser ved pf handler om ytre ting, familie, jobb, evner, meninger, etc.

 

Der tar du grundig feil. Identitetsforstyrrelser ved pf er i personligheten, ikke ytre faktorer 

Anonymkode: 24cb4...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fagpersoner har jo bommet før, det vet du jo selv som har hatt mange diagnoser gjennom flere år. Å være fagfolk betyr ikke at man alltid har rett eller fortolker en pasient rett 

Anonymkode: ee52a...10d

Og du har visst rett ja. Har ikke mer å diskutere med deg. Men arrogant, det er du. 

Det er sånn 10 stykker som er med på utredningen her. Av erfarne fagfolk. Og du har ingen aning hva det er jeg sliter med. 

Avslutter denne tråden for selvfølgelig skal AB komme på sin høye hest og ødelegge. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Og du har visst rett ja. Har ikke mer å diskutere med deg. Men arrogant, det er du.

Var du tom for saklige argumenter nå, slik at du må begynne med ad hominem - angrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Og du har visst rett ja. Har ikke mer å diskutere med deg. Men arrogant, det er du. 

Det er sånn 10 stykker som er med på utredningen her. Av erfarne fagfolk. Og du har ingen aning hva det er jeg sliter med. 

Avslutter denne tråden for selvfølgelig skal AB komme på sin høye hest og ødelegge. 

Å stille spørsmål ved utsagn og påstander er ikke å ødelegge eller komme på en høy hest. Og jo, vi vet veldig mye om hva du sliter med fordi du har brettet ustanselig ut om det på dette forumet gjennom mange år 

Anonymkode: ee52a...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Å stille spørsmål ved utsagn og påstander er ikke å ødelegge eller komme på en høy hest. Og jo, vi vet veldig mye om hva du sliter med fordi du har brettet ustanselig ut om det på dette forumet gjennom mange år 

Anonymkode: ee52a...10d

Du får nok bare innse at fagpersoner som kjenner og ser Glitter irl vet bedre enn deg som er et lite nettroll med en egen agenda. 

Anonymkode: 8be9b...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Å stille spørsmål ved utsagn og påstander er ikke å ødelegge eller komme på en høy hest. Og jo, vi vet veldig mye om hva du sliter med fordi du har brettet ustanselig ut om det på dette forumet gjennom mange år 

Anonymkode: ee52a...10d

Det er bare irriterende at en prinsipielt interessant tråd («kan AP hjelpe mot selvforstyrrelser») blir ødelagt av anonyme brukeres analyser av ett symptom hos én person. Hvilken diagnose trådstarter har er faktisk ikke relevant for spørsmålet i tråden, som er hvorvidt AP kan hjelpe mot selvforstyrrelser.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg tenker at du må være forberedt på forskjellige svar her Glitter, når du starter tråder. Jeg syns ikke noen var ufine eller kom med angrep her, og du har jo skrevet mye her i årenes løp. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er feil, men folk gjør seg jo opp meninger og bør jo få lov til å stille spørsmål? 

Du sier jo også at du har et team rundt deg med 20 års erfaring, så jeg syns du skal spørre dem istedenfor brukere her? Det er jo dem du i første rekke har tillit til, så ikke utsett deg for tilbalemeldinger du kan reagere så negativt på her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farløs
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og jo, vi vet veldig mye om hva du sliter med fordi du har brettet ustanselig ut om det på dette forumet gjennom mange år 

Anonymkode: ee52a...10d

Irriterer det deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Link som forteller litt om selvforstyrrelser, https://www.psykose-bipolar.no/andre-psykiske-plager/forstyrrelser-i-selvopplevelsen/ 

Jeg opplever mye selvforstyrrelser. Kan lett si at det føles som å ha et fragmentert selv, eller at selopplevelsen min er situasjonsbetinget og blir lett påvirket av andre. For min del har jeg lært å godta at opplevelsene mine er flytende. Det er vanskelig å definere egen identitet fordi jeg konstant blir påminnet forandringer og skifter som gjør verden uforutsigbar. Der folk flest kanskje ville klart å definere et mønster som de opplever som gjennkjennelig og dernest trygt, godtatt disse mønstrene som definisjoner på virkelighetsoppfatningen (og også identiteten) sin. For meg er dette uinterresant, men så har jeg en større og videre erfaringsplattform å erfare ut ifra (det innebærer også å godta øyeblikket som det er, klarer man å akseptere illusjonen?) 

Jeg har også tenkt at det kan være nyttig å få hjelp til å strukturere de rollene, verdiene og meningene man har i forhold til å etablere en identifikasjonsforståelse. I den grad man har tilgang på disse, noe som kan være flyktig om man opplever intense selvforstyrrelser.

For meg har det vært perioder med mer og mindre.

Jeg har ikke sans for medisinering, så lenge man får støtte og hjelp til å tåle seg selv. De gangene jeg har blitt satt på AP har jeg autoseponert disse grunnet mistro til det å få tankene fryst fast. Livet blir sikkert enklere men etter min mening definitivt ikke rikere med AP.

Anonymkode: e7eda...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...