Gå til innhold

Føler du at du blir tatt på alvor i helsevesenet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg føler absolutt at jeg blir tatt på alvor både når det gjelder psykisk og fysisk helse. Det var en gang jeg følte jeg ikke ble tatt på alvor da, men det viste seg at fastlegen hadde rett likevel. Det som jeg skjedde var at jeg hadde voldsomme fysiske symptomer og reaksjoner på angst og jeg var sikker på at det var noe alvorlig fysisk galt da, så jeg dro til fastlegen to ganger men han sa at "det er sikkert bare angst, ta kontakt igjen om det blir verre". Jeg kjente meg helt utenfor meg selv, slet med å puste ordentlig, hadde intens hodepine, kunne kaste opp helt plutselig uten forvarsel, hadde prikking i kroppen osv. 

Anonymkode: fac27...54a

erik123
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du utdype? Ts

Anonymkode: a1639...498

At jeg ikke blir tatt på alvor. Jeg er psykisk syk, men på DPS tar de det ikke på alvor. De bare sender meg ut, uten noen forbedring. Det er bare så frustrerende. Jeg er ikke den som prater mest og høyt, kan være derfor. 

Annonse

AnonymBruker
erik123 skrev (5 minutter siden):

At jeg ikke blir tatt på alvor. Jeg er psykisk syk, men på DPS tar de det ikke på alvor. De bare sender meg ut, uten noen forbedring. Det er bare så frustrerende. Jeg er ikke den som prater mest og høyt, kan være derfor. 

Har du fått diagnose og medisiner, men ikke mere oppfølging?

Anonymkode: a1639...498

erik123 skrev (4 minutter siden):

Når jeg jobber som frivillig vil jeg si at jeg opplever dette minst 5 ganger hver dag. Mennesker som er alvorlig syke men som får minimalt med hjelp. Det er utrolig trist å se og jeg skulle ønske det ikke var slik.

Men noen ganger, av ymse årsaker, er ikke hjelpen lengre kostnadseffektiv. Satt helt på spissen, har du en 25-åring på vei ut av arbeidslivet pga en angstlidelse, så er hjelpen ofte både mer effektiv og mer lønnsom enn for en eldre person som har vært i psykiatrien i flere tiår uten å bli bedre. Men hva som er årsaken for deg, vet jeg ikke. Blir du bedre hos DPS? Følger du opp behandlingen? Har du spurt hvorfor du ikke får tilbud om mer hjelp?

For mange mennesker er disse hjelpetelefonene rett og slett eneste kontakt med omverdenen og nesten eneste som holder de i live. Det er utrolig trist.

AnonymBruker
erik123 skrev (24 minutter siden):

DPS poliklinikk eller døgn avdeling du snakker om nå? 

Anonymkode: 53c29...a5c

Nei ikke hos DPS. Feilvurderinger, feildiagnostisering og feilbehandling i flere år. Måtte gå privat for å få rett hjelp. DPS ga meg blandet pf og symptomene de hevder jeg har stemmer dårlig med det jeg faktisk har slitt med. Nå har jeg bp 2 og kompleks PTSD og måtte gå over 20 år før jeg fikk rett hjelp pga feil. 

Annonse

AnonymBruker
aa-k-j skrev (1 time siden):

Nei ikke hos DPS. Feilvurderinger, feildiagnostisering og feilbehandling i flere år. Måtte gå privat for å få rett hjelp. DPS ga meg blandet pf og symptomene de hevder jeg har stemmer dårlig med det jeg faktisk har slitt med. Nå har jeg bp 2 og kompleks PTSD og måtte gå over 20 år før jeg fikk rett hjelp pga feil. 

Hva var rett hjelp? 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva var rett hjelp? 

Hjelp som fungerte og hjalp meg å bli bedre. Jeg kjenner lite til de forskjellige behandlingsformene, men merket forskjell på DPS og der jeg har gått privat. Men en viktig faktor var nok at jeg fikk rett diagnose privat. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (21 minutter siden):

Hjelp som fungerte og hjalp meg å bli bedre. Jeg kjenner lite til de forskjellige behandlingsformene, men merket forskjell på DPS og der jeg har gått privat. Men en viktig faktor var nok at jeg fikk rett diagnose privat. 

Åh jeg trodde behandling for ptsd og personlighetsforstyrrelse var ganske like. Man tar jo tak i traumene. 

erik123
erik123 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke råd til privat psykisk hjelp, det koster 1300,- kroner for 45 min. Så jeg får prøve å komme gjennom dagene. DPS har ikke hjulpet en tøddel. Så da er muligheten for aldri å bli frisk tilstede. Det er depresjon som ikke slipper taket, må ta 20 mg. Cipralex hver dag. Det hjelper litt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...