Gå til innhold

Redd av smerter.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
frosken skrev (12 timer siden):

Hei Stjernestøv. Jeg synes det er litt vanskelig å vite hva som er gode svar i en tråd som denne. På den ene siden så får du fort smerter i kroppen som følge av dine psykiske vansker, du har mange ganger følt deg ordentlig dårlig fysisk  - og så har det gått over av seg selv dagen etter. På den andre siden, så kan jo du som alle andre bli syk og trenge legetilsyn. 

Hvis du fortsetter å ha sterke smerter i magen, så synes jeg du kan ringe legevakt og konferere med dem. 

Hei. Tror ikke dette er psykisk men for øyeblikket er det bedre. Det kommer vel igjen dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
nachnoo skrev (12 timer siden):

Det går bra 😀

Takk da vet jeg det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor steke er smertene dine da? Jeg er enig i det Frosken sier, at om det ikke gir seg eller er kjempevondt kan du vurdere å ringe legevakten. Det skader jo ikke å bare ringe og si hvilke symptomer du har for å la de vurdere om det er såpass at du burde komme inn allerede i kveld eller om det kan vente til fastlegen.

Anonymkode: 29917...cab

Smertene pleier å ligge på seks sju, så det er ganske vondt. I dag er det bedre. Men det kommer og går i styrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ring legevakten.

Anonymkode: b6c53...70a

Burde kanskje gjort det, nå er det litt bedre. Det varierer i styrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
stjernestøv skrev (30 minutter siden):

Burde kanskje gjort det, nå er det litt bedre. Det varierer i styrke. 

Jeg betviler at en telefon til legevakten gir så mye. Skal du først kontakte legevakten må du nok møte opp slik at de kan undersøke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Jeg betviler at en telefon til legevakten gir så mye. Skal du først kontakte legevakten må du nok møte opp slik at de kan undersøke deg.

ok. Hadde kanskje fått beskjed om å møte opp også. Får se hvordan det går i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

I dag har jeg ikke hatt vondt og det er herlig så jeg avbestilte ikke timen hos frisøren i morgen, håper jo det holder seg unna nå. Men noe må det ha vært og kommer til å gå til legen på onsdag for hva om det kommer igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Skulle ikke skrevet at det ikke var vondt for nå er det vondt igjen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Skulle ikke skrevet at det ikke var vondt for nå er det vondt igjen :( 

Tror heller at fokuset ditt på smerten kan ha trigget det igjen. Du fikk neppe vondt av at du skrev det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (23 minutter siden):

Tror heller at fokuset ditt på smerten kan ha trigget det igjen. Du fikk neppe vondt av at du skrev det. 

Ok. Det føltes jo sånn ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

En ting med smerter jeg lærte av å ligge på Ullevål i 8 måneder i strekk: om man opplever smerter langvarig, så fyrer nervene opp selv om smertene opphører. Noe ala fantomsmerter.

Man burde teste å kutte ned på smertestillende når fysiske grunnen til smerten opphører, for å venne kroppen til dette. Det er noen ganger derfor man blir avhengig av sterke smertestillende - blant annet.

Din problematikk er jo psykisk også @stjernestøv så jeg tror det hadde hjulpet på lang sikt å få en innføring på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Trinity80 skrev (12 minutter siden):

En ting med smerter jeg lærte av å ligge på Ullevål i 8 måneder i strekk: om man opplever smerter langvarig, så fyrer nervene opp selv om smertene opphører. Noe ala fantomsmerter.

Man burde teste å kutte ned på smertestillende når fysiske grunnen til smerten opphører, for å venne kroppen til dette. Det er noen ganger derfor man blir avhengig av sterke smertestillende - blant annet.

Din problematikk er jo psykisk også @stjernestøv så jeg tror det hadde hjulpet på lang sikt å få en innføring på det. 

Ok. Jeg har ikke tatt smertestillende for dette bortsett fra på lørdag da jeg tok ketorax så kan ikke være det, paracet hjalp jo ikke i det hele tatt. Så fikk jeg en tramadol fra min mor som ikke hjalp. 

Så det kan være fantomsmerter? 

Smertene er ikke psykisk, det er veldig fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Ok. Jeg har ikke tatt smertestillende for dette bortsett fra på lørdag da jeg tok ketorax så kan ikke være det, paracet hjalp jo ikke i det hele tatt. Så fikk jeg en tramadol fra min mor som ikke hjalp. 

Så det kan være fantomsmerter? 

Smertene er ikke psykisk, det er veldig fysisk. 

Skjønner godt at du blir fortvilet. Har selv smerter som kommer å går rundt ribbeina nederst på venstre side. Synes det er vanskelig å gå til legen siden smertene kommer å går. Men jeg synes du skal ta det opp med legen din på onsdag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Skjønner godt at du blir fortvilet. Har selv smerter som kommer å går rundt ribbeina nederst på venstre side. Synes det er vanskelig å gå til legen siden smertene kommer å går. Men jeg synes du skal ta det opp med legen din på onsdag.  

ja det er jo fortvilende, du også har smerter ja. Nei det er ikke godt å forstå seg på, ja får se hva han sier på onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med legen din. Det er ikke bra å ta diverse medisiner i hytt og pine som du gjør. Fortell at Ketorax og Tramadol ikke virket. 

Kvitt deg med medisiner du egentlig ikke skal ta lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Ok. Jeg har ikke tatt smertestillende for dette bortsett fra på lørdag da jeg tok ketorax så kan ikke være det, paracet hjalp jo ikke i det hele tatt. Så fikk jeg en tramadol fra min mor som ikke hjalp. 

Så det kan være fantomsmerter? 

Smertene er ikke psykisk, det er veldig fysisk. 

Men du har lenge hatt smerter i ulike steder av kroppen, eller tar jeg feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (På 26.5.2024 den 9.38):

Jeg betviler at en telefon til legevakten gir så mye. Skal du først kontakte legevakten må du nok møte opp slik at de kan undersøke deg.

Er du lege?

Anonymkode: ee748...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Trinity80 skrev (14 timer siden):

Men du har lenge hatt smerter i ulike steder av kroppen, eller tar jeg feil her?

Jo jeg har det, det forflytter seg. Men tror dette var det verste med tanke på smertegrad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Jo jeg har det, det forflytter seg. Men tror dette var det verste med tanke på smertegrad. 

Da hadde jeg forsøkt å bevege meg mer faktisk. Systematisk smerte er en god indikasjon på inaktivitet.

Beveger du deg ila hverdagen? Har du faste rutiner på å gå turer eller noe annen form for bevegelse over lenger tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Trinity80 skrev (7 minutter siden):

Da hadde jeg forsøkt å bevege meg mer faktisk. Systematisk smerte er en god indikasjon på inaktivitet.

Beveger du deg ila hverdagen? Har du faste rutiner på å gå turer eller noe annen form for bevegelse over lenger tid?

Ok. Jeg beveger meg lite, går litt inne hver dag da. Er ikke ofte ute og går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...