Gå til innhold

Hva gjør du med plagsomme tanker/tankekjør/fastlåste tanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

erik123
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Antipsykotika 

Anonymkode: e9463...f7e

Nei, går på Truxal og Cipralex. Tar bort litt. Sover dårlig, mye å tenke på. Seksuell dysfunksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
erik123 skrev (28 minutter siden):

Nei, går på Truxal og Cipralex. Tar bort litt. Sover dårlig, mye å tenke på. Seksuell dysfunksjon. 

Riktig. Bra at det hjelper litt. Kan du prøve å skrive ned det du tenker på før du legger deg?

Anonymkode: 678cb...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (2 timer siden):

Jeg klarte det, men retrospektivt så ser jeg jo at jeg burde ha ligget mer lavt. Nå skal det sies at noe av det var sommerferie, og selv om jeg er klar over at jeg kunne fått sykemelding så lot jeg være. Jeg var livredd for å være for mye hjemme alene for å være helt ærlig, da høsten kom og alle var tilbake i rutinene sine.

MEN har en veldig fleksibel arbeidsgiver som gjør at jobb ikke er stressfaktor i livet livet mitt. Det vet jeg de færreste har. 

Var du redd for at du skulle klikke og på den måten gjøre noe ugreit mot deg selv? Når jeg var alvorlig deprimert var jeg også redd for meg selv. Jeg fikk fantastisk hjelp av en anonym tjeneste som jobber forebyggende for det. Jeg hadde dog aldri klart jobben min samtidig. 

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var du redd for at du skulle klikke og på den måten gjøre noe ugreit mot deg selv? Når jeg var alvorlig deprimert var jeg også redd for meg selv. Jeg fikk fantastisk hjelp av en anonym tjeneste som jobber forebyggende for det. Jeg hadde dog aldri klart jobben min samtidig. 

Anonymkode: afa00...377

Gjett om jeg var. Livredd faktisk. Jeg ønsker ikke å utdype det her, siden det kan trigge noen som kan ønske å skade seg selv - selv om jeg ikke har problemer med å snakke om det ellers. Det var planlagt opplegg som psykiatere tok tak i (de spurte, og jeg fortale de om planen min). Jeg så ingen lyspunkt, og ikke ende på lidelsen.

Jobben var et holdepunkt i det normale, jeg var fullstendig åpen om mine plager og ble veldig tatt hensyn til.  Derfor klarte jeg det.

Og så er jeg jo ganske sta. Og har ett godt nettverk, alt dette gjorde at jeg kom meg gjennom. Egt var eneste grunnen på det verste min nevø og niese som er ganske små. Men vi har ett tett bånd, og jeg ønsket ikke å traumatisere de. Hadde ett ønske om å prøve ALT før jeg ga meg.

Utrolig fint å høre at du heller ikke ga opp 🩷

Endret av Trinity80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (14 minutter siden):

Gjett om jeg var. Livredd faktisk. Jeg ønsker ikke å utdype det her, siden det kan trigge noen som kan ønske å skade seg selv - selv om jeg ikke har problemer med å snakke om det ellers. Det var planlagt opplegg som psykiatere tok tak i (de spurte, og jeg fortale de om planen min). Jeg så ingen lyspunkt, og ikke ende på lidelsen.

Jobben var et holdepunkt i det normale, jeg var fullstendig åpen om mine plager og ble veldig tatt hensyn til.  Derfor klarte jeg det.

Og så er jeg jo ganske sta. Og har ett godt nettverk, alt dette gjorde at jeg kom meg gjennom. Egt var eneste grunnen på det verste min nevø og niese som er ganske små. Men vi har ett tett bånd, og jeg ønsket ikke å traumatisere de. Hadde ett ønske om å prøve ALT før jeg ga meg.

Utrolig fint å høre at du heller ikke ga opp 🩷

Leser mellom linjene og skjønner mer enn du tror ut fra det du skriver. Beundrer deg som var åpen om det du rundt og lidelsen du hadde når du stod i det. Det var ikke jeg… gikk så langt med meg at jeg snakket med ambulansen for første gang. For noen helter, men så ydmykende og være i behov av andre sin hjelp. Tenker jobben din gjorde at du holdt deg stabil fra det ustabile ut fra hva du forteller. Jeg hadde btw samme grunn som deg, og har fremdeles det. Har sett selv hva sånne hendelser kan gjøre med pårørende. Men samtidig er det skremmende at det kan gå så langt at en ikke evner håp. 

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Leser mellom linjene og skjønner mer enn du tror ut fra det du skriver. Beundrer deg som var åpen om det du rundt og lidelsen du hadde når du stod i det. Det var ikke jeg… gikk så langt med meg at jeg snakket med ambulansen for første gang. For noen helter, men så ydmykende og være i behov av andre sin hjelp. Tenker jobben din gjorde at du holdt deg stabil fra det ustabile ut fra hva du forteller. Jeg hadde btw samme grunn som deg, og har fremdeles det. Har sett selv hva sånne hendelser kan gjøre med pårørende. Men samtidig er det skremmende at det kan gå så langt at en ikke evner håp. 

Anonymkode: afa00...377

Så bra at jeg ikke trenger å utdype.

Det er ett mørke som ikke finnes maken til. Jeg forstod jo hva som får folk til å gi seg, helt ærlig. Kommenterer aldri på valg man tar i dette mørket, for om man ikke får hjelp og dette er livet man må leve så er det jo grunn nok i seg selv.

Men da bør absolutt alt være utprøvd. Og det kan man fint bruke lang tid på. Bare bruke håpet som hjelpemiddel, og det apparatet man har rundt seg.

Leser også i nyere forskning at ensomhet, og å leve i isolasjon kan i seg selv forårsake alvorlige psykiske lidelser, psykose og det utenkelige.

Jeg tenker også som deg, at jobben faktisk holdt meg stabil lenge.

Har du det bedre for tiden? Fant du din vei ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Så bra at jeg ikke trenger å utdype.

Det er ett mørke som ikke finnes maken til. Jeg forstod jo hva som får folk til å gi seg, helt ærlig. Kommenterer aldri på valg man tar i dette mørket, for om man ikke får hjelp og dette er livet man må leve så er det jo grunn nok i seg selv.

Men da bør absolutt alt være utprøvd. Og det kan man fint bruke lang tid på. Bare bruke håpet som hjelpemiddel, og det apparatet man har rundt seg.

Leser også i nyere forskning at ensomhet, og å leve i isolasjon kan i seg selv forårsake alvorlige psykiske lidelser, psykose og det utenkelige.

Jeg tenker også som deg, at jobben faktisk holdt meg stabil lenge.

Har du det bedre for tiden? Fant du din vei ut?

Ja, det er et vanskelig tema det der. Jeg er nok noe delt i hva som er rett og galt- for slik du skriver og hva jeg selv har erfart kan jeg til dels være enig med deg samtidig så finnes det hjelp, hvis en evner det da. Men, ikke alle tenker klart i øyeblikket. Tematikken kan ha mange utfall, og mange synsvinkler. Jeg har kun erfaring med situasjonsbetinget episoder når det gjelder tema. Det begynner og bli en stund siden for meg nå, og jeg var heldig som hadde mange rundt meg som slo alarm. Det var nok det som reddet meg..har vært stabil siden og er som deg i full jobb samtidig som studerer på topp. Vet hva mine triggere og kan ikke høre eller se på det som trigger meg. 

Anonymkode: afa00...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er et vanskelig tema det der. Jeg er nok noe delt i hva som er rett og galt- for slik du skriver og hva jeg selv har erfart kan jeg til dels være enig med deg samtidig så finnes det hjelp, hvis en evner det da. Men, ikke alle tenker klart i øyeblikket. Tematikken kan ha mange utfall, og mange synsvinkler. Jeg har kun erfaring med situasjonsbetinget episoder når det gjelder tema. Det begynner og bli en stund siden for meg nå, og jeg var heldig som hadde mange rundt meg som slo alarm. Det var nok det som reddet meg..har vært stabil siden og er som deg i full jobb samtidig som studerer på topp. Vet hva mine triggere og kan ikke høre eller se på det som trigger meg. 

Anonymkode: afa00...377

Det blir jeg glad over å høre. Vi lærer vel å leve livet på en måte som er mer givende på mange måter. Jeg hviler når jeg er sliten, og har lært meg mye som hjelper meg på veien.

Så blir veien videre mens man går, men man er vel mer våken på en måte. Ønsker deg alt godt, og så masse lykke til med studier og jobb 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet er en gåtur på torner. Fullt av vanskeligheter og tilbakefall. Det er mørkt. 

Anonymkode: 3a655...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...