Gå til innhold

Behandleren min så på meg hele timen…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror han ventet op et svar men jeg hadde jo ikke et svar eller mer og si. Så der satt vi da mens han så igjennom meg uten et ord. Jeg satt og tenkte at - dette før du betalt på. Stirre på meg uten og si noe? Så gikk jeg tilslutt. Var ikke dette sykt rart? 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mye av jobben til psykologer er forstå det som ligger i det usagte, så å se på deg og forsøke å lese deg er dermed ikke rart i det hele tatt. Nekter å tro at du satt taus og h*n satt stirret i en hel time. 

Anonymkode: 625ee...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror han ventet op et svar men jeg hadde jo ikke et svar eller mer og si. Så der satt vi da mens han så igjennom meg uten et ord. Jeg satt og tenkte at - dette før du betalt på. Stirre på meg uten og si noe? Så gikk jeg tilslutt. Var ikke dette sykt rart? 

Anonymkode: 57492...8f1

Hva sa psykologen når du dro da? Det er litt rart hvis vedkommende ikke sier et ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker du psykologen skulle gjort i stedet?

Anonymkode: d7fdb...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mye av jobben til psykologer er forstå det som ligger i det usagte, så å se på deg og forsøke å lese deg er dermed ikke rart i det hele tatt. Nekter å tro at du satt taus og h*n satt stirret i en hel time. 

Anonymkode: 625ee...c0c

Nei men mesteparten. Han spurte om så mange dumme spørsmål synes jeg som han åpenbart visste svare på. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (11 timer siden):

Hva sa psykologen når du dro da? Det er litt rart hvis vedkommende ikke sier et ord?

Han kom etter meg og prøvde å stoppe meg, så ville han at jeg skulle komme tilbake igjen. Det gjorde jeg men så satt vi der mens jeg så på klokken på veggen. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han kom etter meg og prøvde å stoppe meg, så ville han at jeg skulle komme tilbake igjen. Det gjorde jeg men så satt vi der mens jeg så på klokken på veggen. 

Anonymkode: 57492...8f1

Hvorfor sa du ikke noe?

Anonymkode: d7fdb...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker

Nei, det rare er at du ikke har tatt kontroll over situasjonen ved å si høyt hva du tenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind

Når du er i en time og har samtaleterapi, så er det en time som du har til din disposisjon. Det betyr at da kan du si det som faller deg inn, hva du måtte ha på hjertet.

Dette bør du benytte deg av.  

Behandleren skal i minst mulig grad påvirke det du forteller.

 

Endret av Stormwind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann

Nei, det er ikke rart. En del terapeuter er opptatt av at terapitimen er til pasientens disposisjon som @Stormwind skriver. Det er like fullt pasientens ansvar å «ta kontroll» eller initiativ i terapien. Terapeuten kan ha en hensikt med å ikke bryte stillheten. Det er også fullt mulig at han stilte disse «dumme» spørsmålene for å utfordre perspektivet ditt eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tror han ventet op et svar men jeg hadde jo ikke et svar eller mer og si. Så der satt vi da mens han så igjennom meg uten et ord. Jeg satt og tenkte at - dette før du betalt på. Stirre på meg uten og si noe? Så gikk jeg tilslutt. Var ikke dette sykt rart? 

Anonymkode: 57492...8f1

Nei ikke så veldig, men i denne situasjonen synes jeg tilnærmingen bærer litt preg av å mangle antenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er nok en mening med det. Spør han? Eller si at du blir ukomfortabel når han stirrer på deg. 
Jeg hadde selv en gang en psykolog. 
Fra hun hentet meg på venterommet gikk vi gjennom en lang gang før vi kom til kontoret. Da gikk hun foran meg og stirret på leg helt til vi kom inn. Jeg satt meg ned, hun sto på gulvet å stirret på meg i kanskje 5 sek før hun satte seg. 
da satt hun helt taust å såg på meg. 
Jeg kjente dette stresset meg. Og sa fra til henne at jeg ble ukomfortabel. 
det er nok en mening med det sikkert, men jeg startet bare samtalen med å fortelle hvordan jeg hadde det for å bryte denne stirringen, så var samtalen i gang 

Anonymkode: 44974...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stormwind skrev (8 timer siden):

Når du er i en time og har samtaleterapi, så er det en time som du har til din disposisjon. Det betyr at da kan du si det som faller deg inn, hva du måtte ha på hjertet.

Dette bør du benytte deg av.  

Behandleren skal i minst mulig grad påvirke det du forteller.

 

Hvorfor skal han ikke på påvirke, hva er da poenget med terapi hvis det skal gå èn vei? Vil han ikke få personlig utvikling han også? 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nok en mening med det. Spør han? Eller si at du blir ukomfortabel når han stirrer på deg. 
Jeg hadde selv en gang en psykolog. 
Fra hun hentet meg på venterommet gikk vi gjennom en lang gang før vi kom til kontoret. Da gikk hun foran meg og stirret på leg helt til vi kom inn. Jeg satt meg ned, hun sto på gulvet å stirret på meg i kanskje 5 sek før hun satte seg. 
da satt hun helt taust å såg på meg. 
Jeg kjente dette stresset meg. Og sa fra til henne at jeg ble ukomfortabel. 
det er nok en mening med det sikkert, men jeg startet bare samtalen med å fortelle hvordan jeg hadde det for å bryte denne stirringen, så var samtalen i gang 

Anonymkode: 44974...cee

Ja det er sånn han er. Skjønner ikke hva han vil oppnå!? Jeg ble som deg ukomfortabel. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (4 timer siden):

Nei ikke så veldig, men i denne situasjonen synes jeg tilnærmingen bærer litt preg av å mangle antenner. 

På bakgrunn av hva? Det er ikke alle som åpner seg som en åpen bok. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skogbrann skrev (8 timer siden):

Nei, det er ikke rart. En del terapeuter er opptatt av at terapitimen er til pasientens disposisjon som @Stormwind skriver. Det er like fullt pasientens ansvar å «ta kontroll» eller initiativ i terapien. Terapeuten kan ha en hensikt med å ikke bryte stillheten. Det er også fullt mulig at han stilte disse «dumme» spørsmålene for å utfordre perspektivet ditt eller lignende. 

Jeg hadde jo ikke svar til han. Da må jo han stille et motspørsmål. Det er normalt, i andre samtaler. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor sa du ikke noe?

Anonymkode: d7fdb...17f

Fordi det ble sånn. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (9 timer siden):

Nei, det rare er at du ikke har tatt kontroll over situasjonen ved å si høyt hva du tenkte.

Jeg tenkte at jeg skulle gå, så gikk jeg. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...