Gå til innhold

Blir behandlet dårlig av brannvesenet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trodde det var brann hos meg, og jeg ringer 113. Da kom brannbilen etter 5 minutter. Det lukter masse røyk og jeg går på utsiden og der lukter det enda værre så jeg får hrlt panikk.. så kommer brannvesenet og de ser ikke på meg engang, er jo helt skrekkslagen jeg, men de bare ser seg rundt og finner ut at det har brent litt hos naboen fordi det er en gammel dame som bor der og hu hadde glemt at hu laga mat... han sier at det er matlukt, ikke brann... men noe mer sier de ikke også bare drar de... 

Fikk helt angst av dette liksom...

Anonymkode: 6b144...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Trodde det var brann hos meg, og jeg ringer 113. Da kom brannbilen etter 5 minutter. Det lukter masse røyk og jeg går på utsiden og der lukter det enda værre så jeg får hrlt panikk.. så kommer brannvesenet og de ser ikke på meg engang, er jo helt skrekkslagen jeg, men de bare ser seg rundt og finner ut at det har brent litt hos naboen fordi det er en gammel dame som bor der og hu hadde glemt at hu laga mat... han sier at det er matlukt, ikke brann... men noe mer sier de ikke også bare drar de... 

Fikk helt angst av dette liksom...

Anonymkode: 6b144...9c7

Skjønner at du du fikk angst av å ringe en feilmelding om brann. Brannvesenet får inn ganske mange feilmeldinger angående brann, så de blir nok litt lei. Kanskje derfor de bare dro? Men pratet du ikke med de da? De prater da alltid med innringer/der alarmen har gått.   I verste fall får du en regning for utrykningen.  For noen år siden var den på 7500 + moms (en nabo fikk det)

En annen ting, det er 110 en skal ringe angående brann, 113 er ambulanse (112 er politi)  Samtidig så blir en jo satt over til riktig instans hvis en ringer feil nummer, det tar bare litt ekstra tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (33 minutter siden):

Skjønner at du du fikk angst av å ringe en feilmelding om brann. Brannvesenet får inn ganske mange feilmeldinger angående brann, så de blir nok litt lei. Kanskje derfor de bare dro? Men pratet du ikke med de da? De prater da alltid med innringer/der alarmen har gått.   I verste fall får du en regning for utrykningen.  For noen år siden var den på 7500 + moms (en nabo fikk det)

En annen ting, det er 110 en skal ringe angående brann, 113 er ambulanse (112 er politi)  Samtidig så blir en jo satt over til riktig instans hvis en ringer feil nummer, det tar bare litt ekstra tid.

Jo prata med de, men de svarte bare helt enkelt. Jeg var liksom vettskremt av angst, men blir av en eller annen grunn alltid behandiet dårlig.

Anonymkode: 6b144...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo prata med de, men de svarte bare helt enkelt. Jeg var liksom vettskremt av angst, men blir av en eller annen grunn alltid behandiet dårlig.

Anonymkode: 6b144...9c7

Jeg syntes ikke de behandlet deg dårlig utfra det du skrev.

Anonymkode: fbc0f...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo prata med de, men de svarte bare helt enkelt. Jeg var liksom vettskremt av angst, men blir av en eller annen grunn alltid behandiet dårlig.

Anonymkode: 6b144...9c7

Hvis du alltid blir behandlet dårlig så kan det være lurt å begynne å se litt på hvordan du er mot omverdenen ifht hvordan andre er mot omverdenen. Sånn som med situasjonen med brannvesenet, hvordan tror du en annen person ville reagert eller oppført seg i den situasjonen? Begynn å observer hvordan andre mennesker er og vær nysgjerrig på hvordan din væremåte er i ulike situasjoner. Det er rart å alltid bli behandlet dårlig-da er det mest sannsynlig noe med måten du er på. Og der har du jo mulighet til å gjøre endringer! 

Anonymkode: 9ba14...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut for meg som om brannvesenet gjorde det de skulle - ankom kjapt og så vurderte situasjonen på stedet og handlet deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo prata med de, men de svarte bare helt enkelt. Jeg var liksom vettskremt av angst, men blir av en eller annen grunn alltid behandiet dårlig.

Anonymkode: 6b144...9c7

Jeg tolker et ikk slik at du er blitt dårlig behandlet i det hele tatt. Tvert i mot behandlet veldig effektivt og trygt. Kanskje det at du "alltid blir dårlig behandlet" i følge deg selv har noe med at du tolker ting negativt og i aller verste mening. det kan i hvertfall virke sånn.

Anonymkode: cba27...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trodde det var brann hos meg, og jeg ringer 113. Da kom brannbilen etter 5 minutter. Det lukter masse røyk og jeg går på utsiden og der lukter det enda værre så jeg får hrlt panikk.. så kommer brannvesenet og de ser ikke på meg engang, er jo helt skrekkslagen jeg, men de bare ser seg rundt og finner ut at det har brent litt hos naboen fordi det er en gammel dame som bor der og hu hadde glemt at hu laga mat... han sier at det er matlukt, ikke brann... men noe mer sier de ikke også bare drar de... 

Fikk helt angst av dette liksom...

Anonymkode: 6b144...9c7

Hva mener du brannvesenet skulle gjort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Hva mener du brannvesenet skulle gjort da?

Vet ikke hva de skulke hatt gjort. Men jeg har bodd på i nødbolig en periode pga av fare for brann. Kom hjem på fredag og den natten begynte det å stinke røyk/brann. På utsiden så stinket det ekstremt mye...jeg fortalte det til brannvesenet og de svarer meg ikke otdentlig. Er liksom derfor heg blur så redd fir er en grunn til at jeg ikke har bidd her på en stund, men de bare ignorerer meg..

Da trodde jeg såklart at de brenner i en av leiligheten- vi har felles ventilasjon. 

Anonymkode: 6b144...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vet ikke hva de skulke hatt gjort. Men jeg har bodd på i nødbolig en periode pga av fare for brann. Kom hjem på fredag og den natten begynte det å stinke røyk/brann. På utsiden så stinket det ekstremt mye...jeg fortalte det til brannvesenet og de svarer meg ikke otdentlig. Er liksom derfor heg blur så redd fir er en grunn til at jeg ikke har bidd her på en stund, men de bare ignorerer meg..

Da trodde jeg såklart at de brenner i en av leiligheten- vi har felles ventilasjon. 

Anonymkode: 6b144...9c7

Tror ikke det hadde  noe med deg å gjøre at de var kort og avvisende. Det kan jo være at det var brann/røykutvikling en annen plass som de måtte skynde seg av gårde til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (8 timer siden):

‘La meg sjekke hvordan du føler deg, og la det brenne til grunn’ Hilsen brannvesenet😅

Hva mener du?

Anonymkode: 6b144...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...