Gå til innhold

Behandler nektet meg en ukes ferie på psykiatrisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette foreslo jeg for behandler sånn at jeg kunne få intensiv behandling en uke i sommer. Han sa jeg ikke var under kriteriene for innleggelsen men han vil likevel ha meg i behandling ukentlig. Hvordan kan han ikke gjøre et unntak sånn at jeg fort bli ferdig? 

Anonymkode: c1b30...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spør om en cruiseferie i stedet

Anonymkode: 21fdc...3ed

Dekket da? 

Anonymkode: c1b30...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dekket da? 

Anonymkode: c1b30...e56

seff. Han kan jo betale synes jeg.  Unngå Hellas, drepende varmt der nå serru.

Anonymkode: 21fdc...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dekket da? 

Anonymkode: c1b30...e56

Send et vippskrav til mor.

Anonymkode: a2e39...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dette foreslo jeg for behandler sånn at jeg kunne få intensiv behandling en uke i sommer. Han sa jeg ikke var under kriteriene for innleggelsen men han vil likevel ha meg i behandling ukentlig. Hvordan kan han ikke gjøre et unntak sånn at jeg fort bli ferdig? 

Anonymkode: c1b30...e56

Hvis du vil bli fort ferdig så skriv en liste over det du vil snakke om konkret i timene. Ikke bruk timene på småprat og unødvendige detaljer. 

Og psykiatrisk er ikke en behagelig ferie, det er kaotisk og krevende å være der

Anonymkode: 01fee...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette foreslo jeg for behandler sånn at jeg kunne få intensiv behandling en uke i sommer. Han sa jeg ikke var under kriteriene for innleggelsen men han vil likevel ha meg i behandling ukentlig. Hvordan kan han ikke gjøre et unntak sånn at jeg fort bli ferdig? 

Anonymkode: c1b30...e56

En ting er å ha intensiv terapi, noe annet er at hjernen skal være i stand til å bearbeide det hele. Det er ikke bare gjort på én uke. Men du kan komme langt likevel om du bruker de konsultasjonene du har effektivt. Se på det som en investering i egen fremtid.

 

Utbyttet av terapien er i stor grad opp til deg selv. Jeg erfarte selv det, dessverre. Det at jeg møtte opp til ukentlige samtaler i flere år, investerte minimalt, dro lettet derifra og tenkte minst mulig på terapien frem til neste konsultasjon, ga meg personlig lite utbytte. Det lå andre faktorer også med der - men jeg angrer på dette i dag. Sløsing av tid og mye personlig smerte jeg ikke fikk ordnet opp i tidligere.

 

Kanskje du skal snakke med terapeuten din om motivasjon for terapien? Jeg selv har gjort det med siste terapeut når jeg opplever mindre motivasjon eller at vi står fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (26 minutter siden):

En ting er å ha intensiv terapi, noe annet er at hjernen skal være i stand til å bearbeide det hele. Det er ikke bare gjort på én uke. Men du kan komme langt likevel om du bruker de konsultasjonene du har effektivt. Se på det som en investering i egen fremtid.

 

Utbyttet av terapien er i stor grad opp til deg selv. Jeg erfarte selv det, dessverre. Det at jeg møtte opp til ukentlige samtaler i flere år, investerte minimalt, dro lettet derifra og tenkte minst mulig på terapien frem til neste konsultasjon, ga meg personlig lite utbytte. Det lå andre faktorer også med der - men jeg angrer på dette i dag. Sløsing av tid og mye personlig smerte jeg ikke fikk ordnet opp i tidligere.

 

Kanskje du skal snakke med terapeuten din om motivasjon for terapien? Jeg selv har gjort det med siste terapeut når jeg opplever mindre motivasjon eller at vi står fast.

Hvorfor kan jeg ikke bare få lov og bli innlagt da? I følge behandleren min har jeg visst nok et langt behandlingsforløp i følge han og journalnotatene. Dette synes jeg er bortkastet hvis han ikke kan bare jobbe intensivt med meg på en døgnbehandling hvor han i samme periode kan gi meg en real lobotomering. 

Anonymkode: c1b30...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (10 timer siden):

Intensiv behandling en uke i sommer? Hva er det? OCD behandling?

Ja noe sånn er også inni sykdomsbildet i følge de proffosjonelle. Jeg sa han kunne tatt seg en runde på psykiatrisk selv når han skulle være så vanskelig. Jeg har ikke tid til å gå unektelig til høsten. 

Anonymkode: c1b30...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...