GÃ¥ til innhold

Hjelp! Despo! Medisiner til hjelp mot vektoppgang/overspising v/quetapine/serequel

Anbefalte innlegg

Hønepøne123

Hjelp!!!  Er helt desperat... 😪😪

Er det noen som kan tipse om et medisinpreparat som hjelper mot ulvehungeren og vektøkningen jeg får når jeg går på quetapine/serequel?

Meg og fastlegen klør oss i hodet!

Det er ikke aktuelt å bytte sistnevnte da den hjelper enormt på søvn kombinert med 7,5 mg zoplicone). Har ikke prøvd noe som fungerer like godt på søvn som Quetapine. Det er ikke aktuelt å gå på apodorm o.l pga jeg trenger å beholde retten til førerkort.

Har gått på ozempic/wegowy og saxenda med god effekt mot vekten, men som nå har avtatt helt. Bruker nå naltrekson 3 mg x 3 til dagen. Men med liten effekt.  Vekta er på vei opp i rekordfart. 

Også interessert om noen vet om en lignende medisin som quetapine for SØVN, men med uten vektøkning og ulvehungeren. Ikke abilify.

Fortsetter under...

Hønepøne123 skrev (18 timer siden):

en lignende medisin som quetapine for SØVN,

Surmontil? Skal ikke gi vektøkning i lav dose, men det har heller blitt verre på mat-og treningsfronten når den brukes her…

Hønepøne123 skrev (19 timer siden):

Hjelp!!!  Er helt desperat... 😪😪

Er det noen som kan tipse om et medisinpreparat som hjelper mot ulvehungeren og vektøkningen jeg får når jeg går på quetapine/serequel?

Meg og fastlegen klør oss i hodet!

Det er ikke aktuelt å bytte sistnevnte da den hjelper enormt på søvn kombinert med 7,5 mg zoplicone). Har ikke prøvd noe som fungerer like godt på søvn som Quetapine. Det er ikke aktuelt å gå på apodorm o.l pga jeg trenger å beholde retten til førerkort.

Har gått på ozempic/wegowy og saxenda med god effekt mot vekten, men som nå har avtatt helt. Bruker nå naltrekson 3 mg x 3 til dagen. Men med liten effekt.  Vekta er på vei opp i rekordfart. 

Også interessert om noen vet om en lignende medisin som quetapine for SØVN, men med uten vektøkning og ulvehungeren. Ikke abilify.

Har du ingen problemer med vekt dersom du ikke går på seroquel og lignende? Og spiser du jevnt og trutt for mye eller sliter du med overspisning, nå når du går på seroquel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...