Gå til innhold

Takknemlig for bankens "systemer" (eller hva det kalles)


Vendi

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag sms fra Nets om at det var blitt registrert avvikende bruk med Mastercardet mitt. Fikk oppgitt et telefonnummer jeg kunne ringe for å avklare nærmere. Var først i kontakt med egen bank for å utelukke at den meldingen var svindel i seg selv, men det var det ikke. Jeg ringte så nummeret. Da ble jeg fortalt at de hadde oppdaget aktivitet med mine kortopplysninger fra et kontinent jeg aldri har oppholdt meg i, og hadde sperret kortet midlertidig. Etter avklaring med meg ble det sperret permanent, og jeg skal få nytt kort innen en uke. Takknemlig for at det finnes systemer som fanger opp slike ting. Ikke vet jeg hvordan, men bra det finnes 😊

(Vet at jeg sikkert høres dum ut, men jeg har ikke så god greie på sånne ting 😛)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Samme skjedde meg for et par måneder siden. Bra de følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av banken for ca 10 år siden og spurt om jeg var i Japan. Jeg var på jobb i Oslo, hvor jeg også bor, så det var lett å svare på. Så ba de meg sjekke at bankkortet var der jeg trodde det var, og det lå, som forventet, i lommeboka der jeg satt.

Jeg vet absolutt ingenting om hva slags hendelse som lå bak dette. Det skjedde ikke noe på kontoen verken da eller senere, så det var ikke "skimming" (som det var mye av på den tiden). Men jeg var jo veldig glad for den kontrolloppringningen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...