Gå til innhold

Kortisol eller adrenalin..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har hatt ekstremt mye stress i systemet over lang lang tid. Er det kortisol eller adrenalin man har da?

Kan man ha høyt kortisol over lang tid uten å ha månefjes og slike symmtomer? Jeg har gått masse ned i vekt i denne perioden.

Anonymkode: a658a...56e

Wooow, du mister muskler, ikke fett. Når du så kommer til hektene legger du på deg ekstreme mengder. Pga av kortisil. Man har både kortisil og adrenalin. Er det noe du frykter? 

Anonymkode: 87795...710

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Wooow, du mister muskler, ikke fett. Når du så kommer til hektene legger du på deg ekstreme mengder. Pga av kortisil. Man har både kortisil og adrenalin. Er det noe du frykter? 

Nei handler ikke om vekta. Var bare noe jg nevnte fordi har lest at høy kortisol gir økt vekt. Men om man likevel kan ha høy kortisol.

har mista ekstreme mengder fett også.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei handler ikke om vekta. Var bare noe jg nevnte fordi har lest at høy kortisol gir økt vekt. Men om man likevel kan ha høy kortisol.

har mista ekstreme mengder fett også.

Det er fordi kroppen spiser litt av seg selv fordi den tror den er på flukt og lagret mat som fett for så å ta av det fettet-men fiebrenningen stopper fordi du er i overlevelsesmodus og når du så faller til ro- ut av stress og angst- da legger du på deg mengder...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er fordi kroppen spiser litt av seg selv fordi den tror den er på flukt og lagret mat som fett for så å ta av det fettet-men fiebrenningen stopper fordi du er i overlevelsesmodus og når du så faller til ro- ut av stress og angst- da legger du på deg mengder...

Handler ikke  vekt!

jeg starta tråden fordi lurer på om man ved høøøyt stressnivå i kroppen har forhøya kortisol. Føles som stresset fysisk har satt seg fast. Og lurer på om man da kan ha og at det er fordi kortisolet er forhøya man ikle får til å roe systemet og komme seg

om det er kortisol som er problemet 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Handler ikke  vekt!

jeg starta tråden fordi lurer på om man ved høøøyt stressnivå i kroppen har forhøya kortisol. Føles som stresset fysisk har satt seg fast. Og lurer på om man da kan ha og at det er fordi kortisolet er forhøya man ikle får til å roe systemet og komme seg

om det er kortisol som er problemet 

Ok , ja det stemmer. Jeg har vært slik i 3 mnd selv. Om du er deprimert klarer man ikke stresse ned på vanlig måtw f.eks. eller kronisk stress som har skjedd.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok , ja det stemmer. Jeg har vært slik i 3 mnd selv. Om du er deprimert klarer man ikke stresse ned på vanlig måtw f.eks. eller kronisk stress som har skjedd.

Er en suppe av ulike årsaker

men hvordan kan man da få ned kortisolet? Så man blir bedre…

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tenkte noen visste

Om høyt kortisol over tid kan gi stress symptomer uro osv

Eller er d adrenalin man har da?

Begge er stresshormon. Begge utløses ved stress, som jeg skrev tidligere.

Anonymkode: 0bfcc...e77

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begge er stresshormon. Begge utløses ved stress, som jeg skrev tidligere.

Anonymkode: 0bfcc...e77

Det vet jeg

Men spørsmålet er om forhøya nivåer av de (kortisol) rent fysisk, kan GI stress SYMPTOMEr.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vet jeg

Men spørsmålet er om forhøya nivåer av de (kortisol) rent fysisk, kan GI stress SYMPTOMEr.

Problemet er at å finne svaret på dette ikke vil gi deg symptomlette.

Huff får vondt av deg hvis du er den jeg tror du er. Tenk å være så dårlig så lenge. 

AnonymBruker
Sokk skrev (30 minutter siden):

Problemet er at å finne svaret på dette ikke vil gi deg symptomlette.

Huff får vondt av deg hvis du er den jeg tror du er. Tenk å være så dårlig så lenge. 

Det kan vel være nyttig å finne ut om man har konstant forhøya kortisol feks?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan vel være nyttig å finne ut om man har konstant forhøya kortisol feks?

Det er jo interessant å forstå hva som skjer i kroppen. Men hva skal du gjøre med den informasjonen? Hjelper det deg til å bli frisk?

Jeg skjønner forsåvidt at du føler behov for å være litt aktiv her, hvis du føler du ikke får god nok hjelp. Jeg bare vet av egenerfaring at det verken er nyttig eller sunt å gruble for mye eller å Google seg halvt ihjel for å finne svar på ting, fordi det ikke hjelper for å bli frisk.

AnonymBruker
Sokk skrev (10 minutter siden):

Det er jo interessant å forstå hva som skjer i kroppen. Men hva skal du gjøre med den informasjonen? Hjelper det deg til å bli frisk?

Jeg skjønner forsåvidt at du føler behov for å være litt aktiv her, hvis du føler du ikke får god nok hjelp. Jeg bare vet av egenerfaring at det verken er nyttig eller sunt å gruble for mye eller å Google seg halvt ihjel for å finne svar på ting, fordi det ikke hjelper for å bli frisk.

Ja, det hjelper meg om jeg kan forstå det som skjer i kroppen min. 

Er antagelig feil forum jeg posta i, for er ikke utelukkende psykatri det jeg har. 

AnonymBruker
Sokk skrev (9 timer siden):

Vi er ikke samme person. Det et jeg som har opretta så mange trådet her inne tidligere. Men jeg begynner å bli litt bedre etter jeg kuttet ut koffein. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...