Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Han kan gå baklengs over målstreken etter dette. Særlig etter den fist bumpen og bildene som ble tatt etter at han kom seg på beina. Som bestilt for valgkampen hans. Idioten(e) som sto bak dette har gjort ham en kjempetjeneste.

Endret av Drømmeautomat
slabbedask
Everybody skrev (38 minutter siden):

https://www.nrk.no/urix/reuters_-skudd-mot-trump-1.16964261

Vakter fra secret service kaster seg over han i det en person avfyrer 9 skudd mot han.

Han ble truffet i øret og blør. Tilstanden skal være bra.

Kommer dette til å gjøre han mer populær?

Har er garantert seier nå.

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kan det være fiksert?

Anonymkode: e4457...d84

Mener du fingert/arrangert?

Han som skjøt, ble drept. Litt drøyt å tro det er arrangert da. Det ville sett "bedre" ut om sikkerhetsvaktene hadde forhindret et truende attentat, f.eks. ved å overmanne en person med våpen.

Husker godt skuddene mot president Reagan, de kom fra en forstyrret fyr som skulle imponere Jodie Foster.

Jeg er spent på hva de finner ut om gjerningsmannen.

Han var registrert som republikaner, og det gjør at jeg synes det er litt tidlig å konkludere med hva dette egentlig er.

Noen vil påstå at demokratene står bak uansett hva som kommer frem, men valgkamp handler om å vinne de i midten.

Jeg tror Trump tjener på det uansett, men ikke like mye hvis gjerningsmannen er en tulling langt ute på høyresiden.

Annonse

Man skyter ikke meningsmotstandere eller andre man milsliker, er redde for eller eventuelt hater. Når folk begynner å ønske andre  mennesker drept, og noen faktisk prøver å drepe dem,  så sier det bare hvor fucked up en del av menneskeheten er. Hvis dette skal være veien å gå for å stoppe de man vil ha bort... 

Endret av Kashmir
Everybody skrev (9 timer siden):

Vakter fra secret service kaster seg over han i det en person avfyrer 9 skudd mot han.

Helt forferdelig, så grusomt. Jeg leste akkurat at skytteren var 20 år eller noe i nærheten, i hvertfall svært ung. Så tragisk.  Men kun 150 meter unna, hvor i alle dager var secret service...

Everybody skrev (10 timer siden):

Blir mer upopulær en noensinne. Mange hater han. Og det er ikke så rart. 

Drømmeautomat
Vhanja skrev (1 time siden):

I et utilitarisitisk perspektiv så er spørsmålet om flere folk vil lide hvis Trump får leve og fortsette som han gjør enn om han var død.

Jeg er enig i denne analysen. Trump er et eksempel på et ondt menneske, et menneske som utvilsomt har skapt mer lidelse ved sin tilstedeværelse her på jorden enn om han aldri hadde vært her. Når Trump dør vil verden bli et bedre sted. Det samme kan man si om f.eks. Putin. Det er all grunn til å ønske også ham død ut fra et medmenneskelig perspektiv.

Problemet med akkurat denne situasjonen er bare at en død Trump kanskje fortsatt kunne hjulpet ekstremistene i det republikanske partiet til seier. Kost-nytte er uklart her, så det blir for min del vanskelig å mene noe om det.

Drømmeautomat skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig i denne analysen. Trump er et eksempel på et ondt menneske, et menneske som utvilsomt har skapt mer lidelse ved sin tilstedeværelse her på jorden enn om han aldri hadde vært her. Når Trump dør vil verden bli et bedre sted. Det samme kan man si om f.eks. Putin. Det er all grunn til å ønske også ham død ut fra et medmenneskelig perspektiv.

Problemet med akkurat denne situasjonen er bare at en død Trump kanskje fortsatt kunne hjulpet ekstremistene i det republikanske partiet til seier. Kost-nytte er uklart her, så det blir for min del vanskelig å mene noe om det.

Dette blir noe annet. Du må jo gjerne tenke at verden blir et bedre sted uten visse menneskers tilstedeværelse, men noe helt annet er å forsvare drapsforsøk og attentat mot mennesker i et demokrati. At man faktisk tenker at å drepe meningsmotstandere er det beste. Det er ha det blir reagert på her, og ikke om noen tenker at verden hadde vært et bedre sted uten spesifikke personer. 

Og @Vhanjaer selverklært og høylytt WOKE- motstander her også, fordi hun er mot at folk ikke skal ha..ytringsfrihet? Så.. hun er for drap på dem hun er mot? 

Logikk?

Annonse

Everybody skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er Trump ond?

Han er ikke ond. Han er skummel fordi han mer splitter folk enn samler dem, og han er for aggressiv og grenseløs mot meningsmotstandere og media. Han spiller derfor for mye på følelsene til folk, og det kan jo være farlig. 

Drømmeautomat
Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Sniperen ligger og sikter på skyteren, og ETTER at Trump blir skutt så dreper de han momentant. Som sagt, vet ikke hva jeg tror på lenger

Det er vel skuddene som gjør at snikskytterteamene til Secret Service lokaliserer ham, så det syns jeg ikke er så rart. At dette taket ikke var bedre sikra når det var relativt nært og med klar siktelinje til podiumet framstår som litt rart. Min forståelse er at det var lokalt politi som var i området der skytteren lå. Om jeg skal tippe var området både klarert og bevokta, bare ikke godt nok.

Skytteren var ca. 150 meter unna Trump. En profesjonell snikskytter med riktig utstyr burde ha klart å treffe bedre. Dessuten skal skytteren ha brukt en AK-15 type rifle. Dette er en rifletype som mange infanterisoldater bruker (og som i USA i mange stater er lett tilgjengelig for sivilister), men det er ikke et skarpskyttergevær. Hadde dette vært et komplott med mektige krefter bak tror jeg vi ville sett en annen og mer suksessfull gjennomføring.

Verden er full av tilfeldigheter og fuckups. Det skal ganske mye til før jeg begynner å vurdere inside jobs og konspirasjonsteorier. Betyr ikke at de ikke forekommer, det gjør de selvsagt. Men her tror jeg ikke det er den mest sannsynlige forklaringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...