Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pga kvinner, homofile og fargede som er kvotert inn i Secret Service?

Anonymkode: 2b81c...a40

Altså, antar du er enig i at det var en ekstremt dårlig utført jobb. Hva er din forklaring?

Det er teoretisk mulig med andre forklaringer enn å ha hyret dårlige kandidater for jobbene, men da blir det fort konspirasjonsteorier en beveger seg over i... 

Anonymkode: 473b0...526

Everybody

Hvorfor er det dårlig jobb av secret service? De beskyttet Trump med sine egne kropper og fikk drept skytteren innen 40 sekunder.

Men jeg hørte også at noen av tilskuerne sa ifra om at det var en person med våpen på taket og ble ikke tatt seriøst.

AnonymBruker
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Altså, antar du er enig i at det var en ekstremt dårlig utført jobb. Hva er din forklaring?

Det er teoretisk mulig med andre forklaringer enn å ha hyret dårlige kandidater for jobbene, men da blir det fort konspirasjonsteorier en beveger seg over i... 

Lese at det var det lokale politiet som hadde ansvaret der borte hvor skytteren lå på taket.

AnonymBruker
Everybody skrev (39 minutter siden):

Hvorfor er det dårlig jobb av secret service? De beskyttet Trump med sine egne kropper og fikk drept skytteren innen 40 sekunder.

Tror ikke det påvirket utfallet (for presidentens liv). 40 sekunder holder ikke. Å dekke til liket hans gjør heller ikke mye forskjell.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Lese at det var det lokale politiet som hadde ansvaret der borte hvor skytteren lå på taket.

Ja eneste "håp" er å skylde på lokalpolitiet.... men vi får se hva vi får se, er nok mye som ikke blir offentliggjort her av diverse årsaker.

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror ikke det påvirket utfallet (for presidentens liv). 40 sekunder holder ikke. Å dekke til liket hans gjør heller ikke mye forskjell.

Ja eneste "håp" er å skylde på lokalpolitiet.... men vi får se hva vi får se, er nok mye som ikke blir offentliggjort her av diverse årsaker.

Annonse

Everybody skrev (17 timer siden):

Hvorfor er Trump ond?

Jeg synes Trump krysset en rød linje da han ba Mike Pence om å nekte å telle opp stemmer i valgmannskollegiet. Mike Pence reddet demokratiet i USA ved å sette foten ned akkurat der. Han burde fått en medalje.

Ellers tror jeg kanskje de fleste har fått med seg hva jeg mener: Media har panikk. De er så opptatt av å være imot Trump at de glemmer alt av kildekritikk og balanse. Det tenker jeg er veldig synlig for alle som er republikanerne eller på vippen.

AnonymBruker
Grendel skrev (37 minutter siden):

Jeg synes Trump krysset en rød linje da han ba Mike Pence om å nekte å telle opp stemmer i valgmannskollegiet. Mike Pence reddet demokratiet i USA ved å sette foten ned akkurat der. Han burde fått en medalje.

Ellers tror jeg kanskje de fleste har fått med seg hva jeg mener: Media har panikk. De er så opptatt av å være imot Trump at de glemmer alt av kildekritikk og balanse. Det tenker jeg er veldig synlig for alle som er republikanerne eller på vippen.

Krysset demokratene en rød linje når de lar ulovlige migranter strømme inn og gi mer makt til demokratene pga folketall avgjør maktandel og folketall er inkludert ulovlige borgere ? 

Krysset demokratene en rød linje når de endret valglovene pga "covid" ?

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

video

De burde ha en radio med direkte kontakt til noen med makt til å sende presidenten i sikkerhet. "Hey vi har rapporter om en mann med rifle som klaterer opp på et tak, kanskje ta en 5 minutter pause mens vi undersøker?"

Jeg er en hvit hetro mann da, så jeg mangler sikkert "diversiteten" som trengs for å forstå planen her. Ja selvsagt falske rapporter skjer og er dumt men gitt trusselsituasjonen så må en nesten ta en pause for mye enn en for lite, vil jeg si.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Krysset demokratene en rød linje når de lar ulovlige migranter strømme inn og gi mer makt til demokratene pga folketall avgjør maktandel og folketall er inkludert ulovlige borgere ? 

Nei. De demokratene kjørte hard på at "muren" til Trump var umenneskelig og latterlig. Velgerne fikk det de ba om. Det er demokrati i praksis.

Når det da blir en krise med masseinnvandring så er demokratene litt dårlig posisjonert. Folk føler nok at Trump fikk rett. Jeg tror det er den egentlige grunnen til at Trump vil vinne. I utgangspunktet er ikke Trump heller særlig populær.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg synes ikke det, nei. 

AnonymBruker
Grendel skrev (6 minutter siden):

Velgerne fikk det de ba om. Det er demokrati i praksis.

"Velgerne" fikk tydeligvis også det de ba om fra Trump, siden de ønsker Trump på ny. Virker ikke som et stort angrep på demokratiet likevel da. :) 

Grendel skrev (9 minutter siden):

Jeg synes ikke det, nei. 

Synes du virker litt partisk altså, men er lov det.

Min side jukser= bra/demokrati for min side fikk makten demokratisk

DIn side jukser = angrep på demokratiet/verdens undergang

🙄

Drømmeautomat skrev (13 timer siden):

Jeg tror ikke jeg er veldig naiv i forhold til hva tidligere politikere i USA har gjort. Ikke minst har de direkte eller indirekte drept statsledere i andre land, som jo ikke er helt ulikt hva vi ser her.

Men jeg mener Trump står i en særstilling når det gjelder:

1) Malign narsissisme. Han har ikke bare trekk, han er skoleeksemplet.

2) Å ikke respektere demokratiet. Hvis kuppforsøket hadde lykkes da han tapte valget ville han sannsynligvis etablert seg som en form for diktator. Mye tyder på at størstedelen av det republikanske partiet ønsker å føre USA i mer autokratisk retning, om ikke til et fullverdig diktatur. 

Nå er det sagt  at tyranni er den beste styreformen hvis det sitter en filosof på toppen. Jeg tror folk savner gode ledere de har ful tillit til. Både i USA og ellers i verden. Det er jo ganske kaotisk og polarisert nå- mer enn på veldig lenge, så folk vil ha noe nytt. Sånn sett innfrir jo Trump en del forventninger. 

Annonse

Er noen nysgjerrige på talen han skal holde i kveld? 

Blir den religiøst preget? 

Vil han fremstille seg som et Guds under ?

Vil han appelere til motstandere i stor grad og vise en mer inkluderende side ettersom han har "sett lyset" ?

Han har endret den opprinnelige talen radikalt, så er det noen kloke eller ukloke hoder her som har noen anelse? 

Jeg syns det er mer utrolig at han slapp unna nå, enn da nyheten var veldig fersk. Jeg mener, mannen har ikke spesielt store og/ eller utsående ører heller, og det er fader meg smått absurd at kula skulle treffe... ØRET på den måten!?

Men dette har satt BIden og hans apparat helt på defensiven. De må være ytterst forsiktig med å kritisere Trump nå, for alle ser for seg det ikoniske bildet av han som løfter neven bare minutter etter at han var mm fra å få et skudd i hodet!  Du kritiserer ikke den personen så lett nå, for den terskelen er høy. 

Jeg ser fram til Trumps tale i kveld da. Hvor narsissitisk blir den på en skala fra en til 10?  Eller sjokkerer han med å være ydmyk nå? 

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ulovlige migranter har da ikke stemmerett?

Hvorfor skriver du covid i anførselstegn?

De burde ha en radio med direkte kontakt til noen med makt til å sende presidenten i sikkerhet. "Hey vi har rapporter om en mann med rifle som klaterer opp på et tak, kanskje ta en 5 minutter pause mens vi undersøker?"

Udugelige lokale politifolk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...