Gå til innhold

Noen ide til gave til en innsatt?


Kashmir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva med en bok om pallesnekring? 

Anonymkode: 8f965...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 timer siden):

Du skulle nok heller hatt en bok du tenker jeg. Som kunne gitt deg mer innsikt i hvordan noen blir kriminelle, og også at det i en god del tilfeller ikke har noe med manglende intelligens å gjøre. Det er du som virker lite smart her med akkurat denne kommentaren. 

Skyldes det adhd'en?

Anonymkode: 038ab...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skyldes det adhd'en?

Anonymkode: 038ab...818

Jeg skal skrive et innlegg om hvorfor noen kan bli kriminelle. Det ser ut som om det mangler noe kunnskap og innsikt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (18 timer siden):

Klær og sko utgår da familie sørger godt for det. Det samme med all mat/ spiselig og drikkeda det absolutt ikke er lov  ( kanskje opplagt ). Vedkommende er opphengt i trening og kosthold, men har også fått bøker med oppskrifter osv. Jeg er helt lost her og vet ikke hva jeg skal gi! Er det noen sånne pulsklokker og sånt som er nyttig, uten at det koster en formue? Det passer seg ikke at jeg gir for dyrt, men mellom 500 og til 1000 kr går bra i denne anledningen. Men det er vel ikke noen slike dugelige klokker til den prisen? Jeg grubler og trenger hjelp, og nei jeg har ingen å spørre siden de er svært lite interessert i de besøkene mine. Kan noen hjelpe her? Den innsatte vil ikke si noe konkret heller, så hva da?

Problemet med pulsklokker, er at de fleste også kan brukes til å kommunisere med omverdenen - dvs. de kan motta meldinger, - da er de vel ikke lovlige? De billigste aktivitetsmålerne koster under 1000, - men de jeg sjekket kunne også kommunisere. 

Men hva med å kjøpe et blad om trening på Narvesen? Og hvis du ønsker å gi noe i tillegg, så kunne du kanskje gi et "gavekort" - dvs. overføre penger som vedkommende selv kan handle for. 

Ellers så tenkte jeg på løsninger for å kunne høre på musikk. Så på Oslo fengsel sin nettside at de foreslår CD'er (originale) som et gavealternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (24 minutter siden):

Problemet med pulsklokker, er at de fleste også kan brukes til å kommunisere med omverdenen - dvs. de kan motta meldinger, - da er de vel ikke lovlige? De billigste aktivitetsmålerne koster under 1000, - men de jeg sjekket kunne også kommunisere. 

Men hva med å kjøpe et blad om trening på Narvesen? Og hvis du ønsker å gi noe i tillegg, så kunne du kanskje gi et "gavekort" - dvs. overføre penger som vedkommende selv kan handle for. 

Ellers så tenkte jeg på løsninger for å kunne høre på musikk. Så på Oslo fengsel sin nettside at de foreslår CD'er (originale) som et gavealternativ. 

Ja... Det tenkte jeg ikke på, men musikk var ihvertfall en god ide! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Jeg skal skrive et innlegg om hvorfor noen kan bli kriminelle. Det ser ut som om det mangler noe kunnskap og innsikt her...

Man har vell fri vilje?

Anonymkode: 038ab...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man har vell fri vilje?

Anonymkode: 038ab...818

Men du vet, noen vokser opp med enten kriminelle foreldre og miljø, og de har ikke noen som akkurat guider dem gjennom oppvekst og videre. Da blir du ganske lost, men samtidig betyr det langt fra at de er mindre intelligente enn andre, tvert om. De har bare ikke tillit til noen, og så er det de som har vært mobbet og outcasts, som kommer bort i feil miljø hvor de plutselig kan bli akseptert og få status når de begår kriminelle handlinger. Det kan være rusmisbrukere som ingen fanger opp, og som blir utmattet av livet de lever, og som ser det som redning å bli satt inn. Andre kan bli truet, og gjør ulovlige handlinger av frykt. Det er mange skjebner, så fri vilje har man, men da må man også se hvilke valg man har, og også erfare et bedre liv, noe altså alle ikke har.

(Så er det selvsagt de mindre bra og mer kyniske, som man kan betegne som sosiopater og psykopater. Den førstnevne gruppen kan faktisk få behandling/ terapi som KAN hjelpe. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...