Gå til innhold

Er det noen som har en tanke om min psykiske helse

Anbefalte innlegg

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Det går veldig bra med min sønn for tiden, det er veldig fint. 

Det går også veldig fint mellom kjæresten og meg. Utfordringen der er at han har syke barn som krever veldig mye av ham, noe som gjør at vi ikke får så mye tid sammen som vi ønsker. Han er veldig forståelsesfull overfor mine utfordringer, noe som er godt. 

Veldig kjekt å høre. 

Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Huset har akkurat fått tak så det går fremover, men overtakelse er ikke før neste vår.

Jeg husker det var en stund til, men fint at det går riktig vei - det er så mange prosjekt som tryner pga. uregelmessigheter i byggebransjen, underleverandører som går konkurs o.l.  

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

@laban og ab. Jeg har ingen problemer med å svare på det. Det går veldig bra med min sønn for tiden, det er veldig fint. 

Det går også veldig fint mellom kjæresten og meg. Utfordringen der er at han har syke barn som krever veldig mye av ham, noe som gjør at vi ikke får så mye tid sammen som vi ønsker. Han er veldig forståelsesfull overfor mine utfordringer, noe som er godt. 

Huset har akkurat fått tak så det går fremover, men overtakelse er ikke før neste vår.

Jeg oppfattet det som et spørsmål stilt utifra godhet. Jeg opplever det som at de som stiller slike spørsmål oppriktig bryr seg om hvordan det går.

Jeg stiller høye krav, det vet jeg. Men akkurat nå hadde jeg gått for noe mye lavere enn det jeg egentlig forventer av meg selv. 

Jeg prøvde en periode å redusere litt på sovemedisin i sommer, men innså at det ikke fungerte. Ellers har jeg faktisk trappet opp Lamictal i vår. Jeg prøvde Wellbutrin noen uker i mars, men ble tatt av dem med en gang jeg ble innlagt med begrunnelsen at de ville gjøre meg mer urolig enn jeg allerede er. Jeg starter på Fontex i dag.

ok.

påskelilje skrev (13 minutter siden):

Laban kan forsåvidt svare for seg selv, men her reagerer du noe voldsomt på noe som er ment som omtanke, slik jeg kjenner Laban.

Ja. Fordi det blir dratt inn ting som ikke blir nevnt. I mitt hode ( som sikkert er spesielt ? blir det : hva mer sliter du med ? Mer mer mer, så kan vi kritisere deg mer på FLERE områder ) 

Men det er nok meg.

Kashmir skrev (2 minutter siden):

I mitt hode ( som sikkert er spesielt ? blir det : hva mer sliter du med ? Mer mer mer, så kan vi kritisere deg mer på FLERE områder ) 

Så du tror jeg ville kritisert henne hvis kjæresten hadde latt henne i stikken og/eller entreprenøren hadde gått konkurs?

Det er svært fremmed for meg å trekke inn andre deler av folks liv i dialog/samtale (muntlig eller skriftlig, på nett eller RL) i håp om å kunne legge stein til byrden. Jeg tror/håper ikke jeg er i første rekke på DOL med hensyn til å kritisere andre. 

Jeg håpet disse temaene fortsatt var positive innslag i tilværelsen. Heldigvis hadde jeg rett, men jeg kunne selvsagt ikke vite - det er derfor man spør. 

laban skrev (1 minutt siden):

Så du tror jeg ville kritisert henne hvis kjæresten hadde latt henne i stikken og/eller entreprenøren hadde gått konkurs?

Det er svært fremmed for meg å trekke inn andre deler av folks liv i dialog/samtale (muntlig eller skriftlig, på nett eller RL) i håp om å kunne legge stein til byrden. Jeg tror/håper ikke jeg er i første rekke på DOL med hensyn til å kritisere andre. 

Jeg håpet disse temaene fortsatt var positive innslag i tilværelsen. Heldigvis hadde jeg rett, men jeg kunne selvsagt ikke vite - det er derfor man spør. 

Jeg tenker vel at man ikke drar inn ting som ikke blir nevnt, og ihvertfall ikke om det er så sårbar emner. Men for all del...Du forventet vel et positivt svar da. 

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Du er defintivt ikke en av dem, laban. Jeg oppfatter deg som «dolmor», den som har omsorg for og tar vare på brukere her inne ❤️

Anonymkode: b9903...0f4

Annonse

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker vel at man ikke drar inn ting som ikke blir nevnt, og ihvertfall ikke om det er så sårbar emner.

Som nevnt - jeg var i tvil om jeg skulle gjøre det her eller på PM. Men det er veldig langt fra et ønske om å kritisere eller gni inn at man har feilet/mislykkes på andre områder. Jeg ser ikke på eventuelle problemer med kjæreste eller boligbytte som eksamener man har strøket til eller noe sånt. 

Du forventet vel et positivt svar da. 

Jeg håpte på det. Og heldigvis stemte det.

Men nå har jeg sikkert fått fram det jeg mente, så jeg setter gjerne strek. Det var ikke meningen å spore av tråden. Ble bare litt skremt av å bli bannet til 😉

Endret av laban
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg oppfatter deg som «dolmor», den som har omsorg for og tar vare på brukere her inne ❤️

Jeg vinner nok ikke noe mesterskap i godhjertethet, men jeg forsøker å holde en tone jeg kan stå for. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (24 minutter siden):

Ja. Fordi det blir dratt inn ting som ikke blir nevnt. I mitt hode ( som sikkert er spesielt ? blir det : hva mer sliter du med ? Mer mer mer, så kan vi kritisere deg mer på FLERE områder ) 

Men det er nok meg.

Trist at du automatisk tenker det værste om folk.

Anonymkode: 4c048...c73

AnonymBruker

Jeg vinner nok ikke noe mesterskap i godhjertethet, men jeg forsøker å holde en tone jeg kan stå for. 

Jeg har ikke hatt noen tanker om et mesterskap i godhjertethet. Jeg sa bare meningen min. 

Som nevnt - jeg var i tvil om jeg skulle gjøre det her eller på PM. Men det er veldig langt fra et ønske om å kritisere eller gni inn at man har feilet/mislykkes på andre områder. Jeg ser ikke på eventuelle problemer med kjæreste eller boligbytte som eksamener man har strøket til eller noe sånt. 

Jeg håpte på det. Og heldigvis stemte det.

Men nå har jeg sikkert fått fram det jeg mente, så jeg setter gjerne strek. Ble bare litt skremt av å bli bannet til 😉

Nei. Å mislykkes i boligkjøp eller i kjærlighetsforhold er jo bagateller. At jeg ikke visste det! Og at det er noe man må opplyse alle om ikke minst!  Min feil, SELVFØLGELIG;   Jeg er skikkelig dum som ikke skjønner at NOE er privat undre visse forum her. Sånn er det. Det er ingenting som er å ydmyke folk i plenum her. Jeg glemmer meg stadig bort. Det er visst mitt lodd i livet 🙃

Jeg er sikkert et håpløst tilfelle.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke hatt noen tanker om et mesterskap i godhjertethet. Jeg sa bare meningen min. 

Det forsto jeg - og jeg satte pris på det du skrev. Jeg tenker bare automatisk at jeg er ikke bare moderlig og omsorgsfull (det er de færreste) 😉Men nå må vi overlate tråden til tema, før det blir sletting her. 

Annonse

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Å mislykkes i boligkjøp eller i kjærlighetsforhold er jo bagateller. At jeg ikke visste det! Og at det er noe man må opplyse alle om ikke minst!  Min feil, SELVFØLGELIG;   Jeg er skikkelig dum som ikke skjønner at NOE er privat undre visse forum her. Sånn er det. Det er ingenting som er å ydmyke folk i plenum her.

Altså - det er frivillig å svare, hvis man ikke vil "opplyse alle". 

Og det var du som trakk inn at hvis noe av dette hadde gått galt, var hensikten min å gni det inn som ytterligere kritikk. Det er forskjell på bagatell og noe man kan kritiseres for. Men nå bør vi stoppe, ellers slettes halve tråden. 

AnonymBruker
laban skrev (3 minutter siden):

Det forsto jeg - og jeg satte pris på det du skrev. Jeg tenker bare automatisk at jeg er ikke bare moderlig og omsorgsfull (det er de færreste) 😉Men nå må vi overlate tråden til tema, før det blir sletting her. 

Det har ikke jeg tenkt heller, at du er. Men det jeg skriver oppfattes ofte som enten/eller fordi jeg ofte er kort og ikke tar med alle nyansene/skriver om «den ene og andre side». 

laban skrev (3 minutter siden):

Altså - det er frivillig å svare, hvis man ikke vil "opplyse alle". 

Og det var du som trakk inn at hvis noe av dette hadde gått galt, var hensikten min å gni det inn som ytterligere kritikk. Det er forskjell på bagatell og noe man kan kritiseres for. Men nå bør vi stoppe, ellers slettes halve tråden. 

Ja, og ikke minst : det er DITT VALG å spørre også. Hva var egenltig hensikten din?

Jeg synes ikke det er noe galt i å spørre. Man kan lure på om nedturen handler om ytre omstendigheter som en må deale med, eller om det er ren sykdom. Den ene tingen er det tid som skal til, mens den andre kan det være nødvendig med behandling. 

Hva var egenltig hensikten din?

Det tror jeg at jeg har svart på lenger opp - jeg håpet disse innslagene i tilværelsen fortsatt var positive, slik at ikke alt var blitt verre. Dessuten var det ut fra alminnelig interesse for hvordan en bruker jeg synes jeg "kjenner" litt etter lang tid og det som kan betegnes som en framgangsrik "reise", har det nå. Siden jeg ikke har så mye å bidra med mht. behandling og medisiner, spurte jeg om noe litt mer "hverdagslig".

Men jeg burde sikkert latt være, jeg syntes bare det ble oppfattet/tolket som noe langt verre enn jeg hadde kunnet forestille meg. Heldigvis tok ikke ts det sånn. 

Endret av laban
laban skrev (5 minutter siden):

Det tror jeg at jeg har svart på lenger opp - jeg håpet disse innslagene i tilværelsen fortsatt var positive, slik at ikke alt var blitt verre. Dessuten var det ut fra alminnelig interesse for hvordan en bruker jeg synes jeg "kjenner" litt etter lang tid og det som kan betegnes som en framgangsrik "reise", har det nå. Siden jeg ikke har så mye å bidra med mht. behandling og medisiner, spurte jeg om noe litt mer "hverdagslig".

Men jeg burde sikkert latt være, jeg syntes bare det ble oppfattet/tolket som noe langt verre enn jeg hadde kunnet forestille meg. Heldigvis tok ikke ts det sånn. 

Ja. jeg oppfattet det nok langt verre, tyoisk meg, men da er det greit da, siden TS tok det som omtanke.

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 time siden):

@laban og ab. Jeg har ingen problemer med å svare på det.

Jeg oppfattet det som et spørsmål stilt utifra godhet. Jeg opplever det som at de som stiller slike spørsmål oppriktig bryr seg om hvordan det går.

Det er @Fru2020oppfattelse som teller i denne tråden

Anonymkode: 4c048...c73

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...