Gå til innhold

Hvor lang tid er det vanlig å bruke på å gå ned 30 kg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lang tid er det vanlig å bruke på å gå ned 30 kg? Jeg har BMI på nesten 34 nå, så jeg er jo ganske overvektig.

Anonymkode: 24203...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man går ned på en sunn og jevn måte så går man ned 0,5 kg i uka. Det blir 2 kg i måneden som betyr 15 måneder på 30 kg.

Samtidig er det ofte ikke helt realistisk fordi man har jul, påske, sommerferie, utskeielser osv som kan gjøre at man ikke alltid klarer gå ned 2 kg i måneden. 

Så 1,5-2 år er realistisk på 30 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor lang tid er det vanlig å bruke på å gå ned 30 kg? Jeg har BMI på nesten 34 nå, så jeg er jo ganske overvektig.

Anonymkode: 24203...ae3

Allerede der krøller du det bra til for deg selv, dette bør ikke handle om tid, men om en endring i livet/kosthold og vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (16 minutter siden):

Hvis man går ned på en sunn og jevn måte så går man ned 0,5 kg i uka. Det blir 2 kg i måneden som betyr 15 måneder på 30 kg.

Samtidig er det ofte ikke helt realistisk fordi man har jul, påske, sommerferie, utskeielser osv som kan gjøre at man ikke alltid klarer gå ned 2 kg i måneden. 

Så 1,5-2 år er realistisk på 30 kg.

Takk for svar. Godt poeng at det ikke er helt realistisk pga 'spesielle dager'. Jeg håper bare jeg kan klare å få til en jevn veknedgang nå... du skjønner at jeg har forsøkt å gå ned i vekt siste 2-3 år nå men jeg feiler stadig (dvs spiser usunt og for mye). Så jeg har dessverre bare lagt på meg heller enn å gå ned...Er så lei av meg selv nå.

Anonymkode: 24203...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Allerede der krøller du det bra til for deg selv, dette bør ikke handle om tid, men om en endring i livet/kosthold og vaner.

Takk for svar. Du har ett godt poeng. Jeg har jo som jeg skrev i kommentaren min over her til Vanjah dessverre ikke klart å lykkes noe enda selv om jeg har forsøkt i flere år. Jeg er håpløs.

Anonymkode: 24203...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Du har ett godt poeng. Jeg har jo som jeg skrev i kommentaren min over her til Vanjah dessverre ikke klart å lykkes noe enda selv om jeg har forsøkt i flere år. Jeg er håpløs.

Anonymkode: 24203...ae3

Neida, du er ikke det. Å gå ned i vekt er vanskelig, hadde det vært lett hadde alle klart det. Feilen mange gjør er å legge seg i et aaaaaltfor lavt kaloriunderskudd. Tenk på å endre vaner, fremfor å spise lite. Endringer i kost og litt mer bevegelse, det er ikke så mye som skal til for at du kan få det litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Godt poeng at det ikke er helt realistisk pga 'spesielle dager'. Jeg håper bare jeg kan klare å få til en jevn veknedgang nå... du skjønner at jeg har forsøkt å gå ned i vekt siste 2-3 år nå men jeg feiler stadig (dvs spiser usunt og for mye). Så jeg har dessverre bare lagt på meg heller enn å gå ned...Er så lei av meg selv nå.

Anonymkode: 24203...ae3

Jeg skjønner deg, jeg er i samme situasjon. Jeg bør gå ned 30-40 kg, men sliter. Jeg klarer å spise sunt, jeg trener mer eller mindre regelmessig, går ned noen kilo - også går jeg på en smell som gjør at jeg går opp igjen. Og slik går nu dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (3 minutter siden):

Neida, du er ikke det. Å gå ned i vekt er vanskelig, hadde det vært lett hadde alle klart det. Feilen mange gjør er å legge seg i et aaaaaltfor lavt kaloriunderskudd. Tenk på å endre vaner, fremfor å spise lite. Endringer i kost og litt mer bevegelse, det er ikke så mye som skal til for at du kan få det litt lettere.

Du har nok rett i det. Jeg er også litt redd for at hvis/når jeg lykkes med å gå ned i vekt og jeg endelig når normalvekt så kommer jeg til å legge på meg alt igjen siden man leser jo over alt hvor vanskelig det er å klare å holde veken etter vektnedgang. Og til mer overvektig man er/var til vanskeligere er det visst... 

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner deg, jeg er i samme situasjon. Jeg bør gå ned 30-40 kg, men sliter. Jeg klarer å spise sunt, jeg trener mer eller mindre regelmessig, går ned noen kilo - også går jeg på en smell som gjør at jeg går opp igjen. Og slik går nu dagan.

Det er dessverre ikke lett. Men det er jo uansett veldig bra at du klarer å spise sunt og trene regelmessig da. Men det er jo uansett superfrustrerende når man ender opp med å gå opp igjen i vekt eller at vekten bare står helt stille og ikke rikker seg. 

Anonymkode: 24203...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har nok rett i det. Jeg er også litt redd for at hvis/når jeg lykkes med å gå ned i vekt og jeg endelig når normalvekt så kommer jeg til å legge på meg alt igjen siden man leser jo over alt hvor vanskelig det er å klare å holde veken etter vektnedgang. Og til mer overvektig man er/var til vanskeligere er det visst... 

 

Ja, og det skjer jo rett som det er nettopp fordi man går inn i et saftig kaloriunderskudd for en periode og noen trener også nærmest hysterisk. Fokuser på å bygge vaner som skal vare også når vekta er nådd. Livsstilsendring fremfor slanking. Det får du til, små skritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Ja, og det skjer jo rett som det er nettopp fordi man går inn i et saftig kaloriunderskudd for en periode og noen trener også nærmest hysterisk. Fokuser på å bygge vaner som skal vare også når vekta er nådd. Livsstilsendring fremfor slanking. Det får du til, små skritt. 

Ja, livsstilsendring er vel kodeordet for å lykkes her. Det hjelper lite å gjøre endringer og "lykkes" med endringene hvis det ikke er endringer man føler at man kan leve med resten av livet 🙂 Jeg tror nok du har ett godt poeng i det med små skritt, jeg må nok slutte å tenke at jeg skal gjøre store endringer og alt på en gang for det har jeg jo forsøkt så mange ganger før nå at det vet jeg jo egentlig at ikke fungerer for meg for da får jeg bare tilbakefall/klarer ikke lykkes med å gå ned i vekt.

Anonymkode: 24203...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...