Gå til innhold

CT og koloskopi.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
Hausakljuv skrev (15 minutter siden):

Hvordan gikk det med deg, Stjernestøv?

Skal på CT neste fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hausakljuv
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Skal på CT neste fredag. 

Åååh, trodde det var denne fredagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Hausakljuv skrev (12 minutter siden):

Åååh, trodde det var denne fredagen :)

Ok :) Lurer nå på hva de finner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker
stjernestøv skrev (På 9.8.2024 den 19.06):

Ok :) Lurer nå på hva de finner...

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 59132...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 9.8.2024 den 18.46):

Skal på CT neste fredag. 

Jeg også lurer på det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 59132...70e

Jo det gikk helt greit det, ikke noe å grue seg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Dorthe skrev (50 minutter siden):

Jeg også lurer på det 😀

Det gikk helt greit her :) Nå venter jeg bare på resultatet. er spent for noe er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Det gikk helt greit her :) Nå venter jeg bare på resultatet. er spent for noe er det. 

Det er bra stjernestøv ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Dorthe skrev (16 timer siden):

Det er bra stjernestøv ☺️

Var det du som skulle i dag ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Var det du som skulle i dag ? 

Ja, har akkurat kommet hjem.  Og på veien møtte vi et rådyr og på veien hjem var vi en snarvei rundt et tjern så nå skjønte jeg virkelig at jeg nesten bor på landet.  
Undersøkelsen var ferdig på 1-2-3, men måtte vente i et kvarter pga kontrasten jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Dorthe skrev (1 minutt siden):

Ja, har akkurat kommet hjem.  Og på veien møtte vi et rådyr og på veien hjem var vi en snarvei rundt et tjern så nå skjønte jeg virkelig at jeg nesten bor på landet.  
Undersøkelsen var ferdig på 1-2-3, men måtte vente i et kvarter pga kontrasten jeg fikk.

Ok. Bra det da :) Jeg og måtte vente en stund etterpå. Så fint med rådyr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (På 18.8.2024 den 18.05):

Det gikk helt greit her :) Nå venter jeg bare på resultatet. er spent for noe er det. 

Har du fått resultatet ? 

Jeg venter på koloskopi om over 3 måneder for løs mage. Men jeg har begynt å lure på om problemet mitt egentlig stammer fra tarmen fordi problemet er der mest dagene før menstruasjon og ved menstruasjon.  Jeg har også mye lyskesmerter i venstre side. Jeg kontaktet legen om det så kanskje jeg også bør ta CT ? Det er jo litt dumt å vente på koloskopi om dette ikke har med tarmen å gjøre :)

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (På 18.8.2024 den 18.05):

Det gikk helt greit her :) Nå venter jeg bare på resultatet. er spent for noe er det. 

Legen min har sagt at CT er vel så smertefullt med kontrastvæsken som koloskopi men jeg tror personlig CT er bedre. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du fått resultatet ? 

Jeg venter på koloskopi om over 3 måneder for løs mage. Men jeg har begynt å lure på om problemet mitt egentlig stammer fra tarmen fordi problemet er der mest dagene før menstruasjon og ved menstruasjon.  Jeg har også mye lyskesmerter i venstre side. Jeg kontaktet legen om det så kanskje jeg også bør ta CT ? Det er jo litt dumt å vente på koloskopi om dette ikke har med tarmen å gjøre :)

Anonymkode: eccf2...cbc

Har ikke fått resultatet enda. 

Du kan jo spør om å få ta CT. Jeg lurer på hva det er med meg og. har ikke lyst å ta koloskopi, CT gikk greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Legen min har sagt at CT er vel så smertefullt med kontrastvæsken som koloskopi men jeg tror personlig CT er bedre. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Nei cT var ikke vondt, bare kjente det ble varmt av kontrastvæsken men vondt var det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Nei cT var ikke vondt, bare kjente det ble varmt av kontrastvæsken men vondt var det ikke. 

Jeg fikk allergisk reaksjon av kontrastvæsken jeg. Ville ikke skrive det før du hadde vært der 😄 Og det er jo sjelden folk reagerer på det også, men jeg var veldig uvel og måtte sitte til observasjon en god stund. Kom hjem, sovnet og våknet til det mest heftige utslettet ever. Jeg ble ikke så redd, men måtte jo ringe å spørre. Det gikk jo bra da, men ubehagelig var det jo. Jeg reagerer lite på ting, og så er det ofte ting ingen andre reagerer på 🙃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Legen min har sagt at CT er vel så smertefullt med kontrastvæsken som koloskopi men jeg tror personlig CT er bedre. 

Anonymkode: eccf2...cbc

Legen din er jo helt på bærtur! CT er ikke vondt på noen måte, det eneste som var vondt var når pleieren ikke helt fikk til å sette inn venflonet i armen min. Når man får kontrastvæske i venflonet så får man en merkelig følelse i hender, føtter og kjønnsorgan (husker ikke om det var flere steder), det føles veldig rart, men vondt er det slettes ikke, mer komisk syntes jeg! Pleieren som utførte dette forklarte det godt i forkant og sa at selv om det kunne føles som om jeg holdt på å tisse på meg så var det ikke det som skjedde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (2 timer siden):

Jeg fikk allergisk reaksjon av kontrastvæsken jeg. Ville ikke skrive det før du hadde vært der 😄 Og det er jo sjelden folk reagerer på det også, men jeg var veldig uvel og måtte sitte til observasjon en god stund. Kom hjem, sovnet og våknet til det mest heftige utslettet ever. Jeg ble ikke så redd, men måtte jo ringe å spørre. Det gikk jo bra da, men ubehagelig var det jo. Jeg reagerer lite på ting, og så er det ofte ting ingen andre reagerer på 🙃

 

Uff fikk du det ja, det var ikke bra. Godt du ikke skrev det da :) takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Uff fikk du det ja, det var ikke bra. Godt du ikke skrev det da :) takk. 

Nei, jeg ville jo ikke det. Men det gikk jo bra da 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...