Ekstra Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Dorthe skrev (46 minutter siden): Det beste med det innlegget her er at jeg fikk ryddet bort resten av det som ikke er nødvendig å ha på benken og da ble det så ryddig at jeg kan vaske den skikkelig med Q-Action 😉. Ja, det er det som er så fint med ganske tom kjøkkenbenk; man kan tørke av den i en fei. Skjønner meg ikke på de som skal ha alskens krukker og flasker stående fremme, i tillegg til apparater, noen jeg kjenner har til og med panner og gryter. Dermed svært lite ledig kjøkkenbenk til matlaging og det blir jo et styr å få vasket ordentlig av. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Ekstra skrev (13 minutter siden): Ja, det er det som er så fint med ganske tom kjøkkenbenk; man kan tørke av den i en fei. Skjønner meg ikke på de som skal ha alskens krukker og flasker stående fremme, i tillegg til apparater, noen jeg kjenner har til og med panner og gryter. Dermed svært lite ledig kjøkkenbenk til matlaging og det blir jo et styr å få vasket ordentlig av. Har 1 gryte stående på koketoppen og den støver ned på et blunk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august (endret) morsan skrev (4 timer siden): Nå er det ikke meg du svarer, men jeg svarer likevel: Jeg er ikke interessert i sous vide, så det er uaktuelt å ha. Goro og krumkaker lager jeg heller ikke. Jeg fikk et krumkakejern i gave for snart 25 år siden - uten å ha ønsket meg det. Det var oppe fra esken for aller første gang i fjor fordi mannen min syntes det var på tide å bruke det 😄 Det viktigste (og mest bærekraftige) er at folk har det de bruker, ikke at skapene er fulle av det man ikke trenger. Mitt svar må nok leses i konteksten det var skrevet i, som en kommentar til påstanden om at man må ha vaffeljern for å lage vafler mens alt annet kan lages på annet vis Jeg tenker at dette også gjelder for en del andre ting som feks goro, krumkaker og sous vide som jeg nevner i innlegget. Jeg er med på at sitron kan presses uten maskin, egg kokes uten eggekoker og mat friteres uten air fryer, men krumkaker, goro og sous vide krever - i likhet med vafler - egne apparat Jeg kommer ikke til å bli ennsånn mor som kjøper diverse maskiner i gave til min jr uten at han ønsker dem, men skulle han ønske seg noe jeg syns er skapfyll skal han selvfølgelig likevel få det Endret 13. august av Kayia 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir Skrevet 13. august Forfatter Del Skrevet 13. august Kashmir skrev (På 12.8.2024 den 8.43): Du må nesten ha vaffeljern for å lage vafler. Det meste annet kan en lage på andre måter, så da blir jo alle maskinene og apparatene mer overflødig for oss som liker å ha minst mulig. Kayia skrev (13 minutter siden): Det viktigste (og mest bærekraftige) er at folk har det de bruker, ikke at skapene er fulle av det man ikke trenger. Mitt svar må nok leses i konteksten det var skrevet i, som en kommentar til påstanden om at man må ha vaffeljern for å lage vafler mens alt annet kan lages på annet vis Jeg tenker at dette også gjelder for en del andre ting som feks goro, krumkaker og sous vide som jeg nevner i innlegget. Jeg er med på at sitron kan presses uten maskin, egg kokes uten eggekoker og mat friteres uten air fryer, men krumkaker, goro og sous vide krever - i likhet med vafler - egne apparat Jeg kommer ikke til å bli ennsånn mor som kjøper diverse maskiner i gave til min jr uten at han ønsker dem, men skulle han ønske seg noe jeg syns er skapfyll skal han selvfølgelig likevel få det Les det jeg skrev over en gang til? Det står det meste annet, ikke alt annet. Og så kommer du triumferende med sous vide som må sies å være for spesielt interesserte på hjemmefront, og goro og krumkaker.. Det meste annet er alt annet liksom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august (endret) Kashmir skrev (17 minutter siden): Les det jeg skrev over en gang til? Det står det meste annet, ikke alt annet. Og så kommer du triumferende med sous vide som må sies å være for spesielt interesserte på hjemmefront, og goro og krumkaker.. Det meste annet er alt annet liksom. Neida, jeg kom ikke triumferende med noe som helst. Jeg nevnte ulike maskiner jeg hadde trukket fram i svaret til Savanna jeg selv har hjemme, som eksempler på andre maskiner man - i likhet med vaffeljern - må ha om man vil lage dersom man vil lage nettopp dette Endret 13. august av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir Skrevet 13. august Forfatter Del Skrevet 13. august Kayia skrev (På 12.8.2024 den 15.00): Så interessant. Hvordan tilbereder du sous vide uten stav og vakummaskin? Og artig at vaffel er unntaket - hvordan lager du goro og krumkamer på andre måter enn i jern? Kayia skrev (1 time siden): Neida, jeg kom ikke triumferende med noe som helst. Jeg nevnte ulike maskiner jeg hadde trukket fram i svaret til Savanna jeg selv har hjemme, som eksempler på andre maskiner man - i likhet med vaffeljern - må ha om man vil lage dersom man vil lage nettopp dette "Så imteressant".. ( og resten av svaret ditt fordi du ikke fikk med deg hva jeg skrev ) Hva med å bare skrive "beklager, jeg leste feil" ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Kayia skrev (3 timer siden): Det viktigste (og mest bærekraftige) er at folk har det de bruker, ikke at skapene er fulle av det man ikke trenger. Mitt svar må nok leses i konteksten det var skrevet i, som en kommentar til påstanden om at man må ha vaffeljern for å lage vafler mens alt annet kan lages på annet vis Jeg tenker at dette også gjelder for en del andre ting som feks goro, krumkaker og sous vide som jeg nevner i innlegget. Jeg er med på at sitron kan presses uten maskin, egg kokes uten eggekoker og mat friteres uten air fryer, men krumkaker, goro og sous vide krever - i likhet med vafler - egne apparat Jeg er enig i at gorojern osv er like viktig for den som vil lage goro som vaffeljern er for å lage vafler. Det jeg kanskje har vanskeligst for å forstå behovet for, er slik som eggekoker, riskoker, eller enda verre: disse popcornmaskinene som var populære for noen år siden. Men dersom koking av egg eller ris er noe folk gjør nesten daglig, så er det kanskje kjekt å ha? For meg fremstår det som veldig «drass» i forhold til bare å bruke en kjel. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august morsan skrev (10 minutter siden): Jeg er enig i at gorojern osv er like viktig for den som vil lage goro som vaffeljern er for å lage vafler. Det jeg kanskje har vanskeligst for å forstå behovet for, er slik som eggekoker, riskoker, eller enda verre: disse popcornmaskinene som var populære for noen år siden. Men dersom koking av egg eller ris er noe folk gjør nesten daglig, så er det kanskje kjekt å ha? For meg fremstår det som veldig «drass» i forhold til bare å bruke en kjel. Enig i alt du skriver her 😊 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august morsan skrev (9 minutter siden): Jeg er enig i at gorojern osv er like viktig for den som vil lage goro som vaffeljern er for å lage vafler. Det jeg kanskje har vanskeligst for å forstå behovet for, er slik som eggekoker, riskoker, eller enda verre: disse popcornmaskinene som var populære for noen år siden. Men dersom koking av egg eller ris er noe folk gjør nesten daglig, så er det kanskje kjekt å ha? For meg fremstår det som veldig «drass» i forhold til bare å bruke en kjel. Jeg spiser en del egg og synes eggekokeren er helt topp. Ikke noe søl med sprukne egg, eggene er alltid perfekt kokte og det er ingen fare for tørrkoking - den alarmen som går av når eggene er ferdige er det ingen som kan sovne fra for å si det sånn! Mye enklere enn med kjele jo - man bare heller oppmålt mengde vann i kokeren (det følger med et lite målebger), stikker et lite hull i hvert egg (piggen sitter i bunnen av målebegeret), setter eggene i kokeren, setter på lokket og slår på. Og så trenger man ikke gjøre mer før alarmen går. Skal man koke egg er det jo styr med å legge eggene i vannet og om man er av den typen som venter til vannet koker så er det jo alltid et sjansespill om eggene vil sprekke i det de når vannet eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Lillemus skrev (4 minutter siden): Jeg spiser en del egg og synes eggekokeren er helt topp. Ikke noe søl med sprukne egg, eggene er alltid perfekt kokte og det er ingen fare for tørrkoking - den alarmen som går av når eggene er ferdige er det ingen som kan sovne fra for å si det sånn! Mye enklere enn med kjele jo - man bare heller oppmålt mengde vann i kokeren (det følger med et lite målebger), stikker et lite hull i hvert egg (piggen sitter i bunnen av målebegeret), setter eggene i kokeren, setter på lokket og slår på. Og så trenger man ikke gjøre mer før alarmen går. Skal man koke egg er det jo styr med å legge eggene i vannet og om man er av den typen som venter til vannet koker så er det jo alltid et sjansespill om eggene vil sprekke i det de når vannet eller ikke. Haha 😁 Det er som å høre svigermor! Hun elsker eggkokeren sin! Jeg klarer alltid å koke passelige egg; hard hvite og bløt eggeplomme til meg - hardkokt til mannen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Lillemus skrev (5 minutter siden): Jeg spiser en del egg og synes eggekokeren er helt topp. Ikke noe søl med sprukne egg, eggene er alltid perfekt kokte og det er ingen fare for tørrkoking - den alarmen som går av når eggene er ferdige er det ingen som kan sovne fra for å si det sånn! Mye enklere enn med kjele jo - man bare heller oppmålt mengde vann i kokeren (det følger med et lite målebger), stikker et lite hull i hvert egg (piggen sitter i bunnen av målebegeret), setter eggene i kokeren, setter på lokket og slår på. Og så trenger man ikke gjøre mer før alarmen går. Skal man koke egg er det jo styr med å legge eggene i vannet og om man er av den typen som venter til vannet koker så er det jo alltid et sjansespill om eggene vil sprekke i det de når vannet eller ikke. Vi bruker også eggkokeren mye på hytta. Vi har ikke hjemme enda, men vi bør ha en der også. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august Lillemus skrev (15 minutter siden): Jeg spiser en del egg og synes eggekokeren er helt topp. Ikke noe søl med sprukne egg, eggene er alltid perfekt kokte og det er ingen fare for tørrkoking - den alarmen som går av når eggene er ferdige er det ingen som kan sovne fra for å si det sånn! Mye enklere enn med kjele jo - man bare heller oppmålt mengde vann i kokeren (det følger med et lite målebger), stikker et lite hull i hvert egg (piggen sitter i bunnen av målebegeret), setter eggene i kokeren, setter på lokket og slår på. Og så trenger man ikke gjøre mer før alarmen går. Skal man koke egg er det jo styr med å legge eggene i vannet og om man er av den typen som venter til vannet koker så er det jo alltid et sjansespill om eggene vil sprekke i det de når vannet eller ikke. Haha! Jeg VISSTE du ville komme på banen og forsvare eggkokeren! ☺️☺️ Og det er jo bare naturlig – du har den jo fordi du liker den. Men om det er enklere og gir bedre resultat, sier det seg selv at det må kokes en del egg for at det skal være fornuftig å ha droget ha fast plass på kjøkkenbenken. 😅 Det er kanskje der forskjellen ligger – jeg spiser ikke så ofte kokt egg. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. august Del Skrevet 13. august morsan skrev (1 minutt siden): Haha! Jeg VISSTE du ville komme på banen og forsvare eggkokeren! ☺️☺️ Og det er jo bare naturlig – du har den jo fordi du liker den. Men om det er enklere og gir bedre resultat, sier det seg selv at det må kokes en del egg for at det skal være fornuftig å ha droget ha fast plass på kjøkkenbenken. 😅 Det er kanskje der forskjellen ligger – jeg spiser ikke så ofte kokt egg. Den koster jo ikke mange kronene heller, blir noe annet med maskiner som faktisk koster en del og som heller ikke blir brukt. Har vurdert air-fryer, men har kommet til at det vil bli bare nok en ting som etter en tid stues bort på roterommet. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485280-er-det-noe-du-aldri-har-hatt-i-hjemmet-ditt-som-er-helt-vanlig-%C3%A5-ha-i-de-fleste-hjem/page/5/#findComment-4309147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.