Gå til innhold

Depresjon og innleggelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

For meg hadde det en effekt ved at en stor del av symptomene mine var knyttet til forhold hjemme. Så det å komme seg vekk derfra bidro til å roe ned ting, fordi jeg ikke sto midt oppi det hele tiden.

Edit: jeg ser jeg har svart i feil tråd, fort gjort når det er så mange tråder med nyanser av det samme temaet. 

Endret av Sokk
AnonymBruker
erik123 skrev (3 minutter siden):

Nei, har ikke fått tilbud om det. Det er vel livsfarlig??

Overhodet ikke farlig. Jeg har tatt det flere ganger og det er effektivt. Du kan lese litt om det om du er interessert? Google ECT.

Anonymkode: acd83...ad0

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg tenker at dette innlegget ble inspirert av min innleggelse med bare 32 på madr-s skåre.

Jeg har også hatt høyere skår, det vil si alvorlig depresjon, og ikke vært innlagt. Mange ganger. 

Det er litt rart om noen tenker at en skåre på en screeningtest gir det hele bildet. Selvfølgelig gjør det ikke det. et er en hel haug faktorer som spiller inn om en blir innlagt eller ikke. 

Akkurat denne gangen var symptomene mine, omstendighetene mine og funksjonsnivået mitt på et sånt nivå at jeg ble vurdert av ikke mindre enn en allmennlege og to psykiatere til å være i behov for en innleggelse. 

......og nei. Suicidalitet er ikke et av mine symptomer hvis noen tenkte i den retningen 

Hvor lenge har du vært innlagt og hvor lenge er den innleggelse du har nå tenkt å vare? 

Anonymkode: 1ea6b...6db

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du gjort alt av tiltak som blir foreslått til deg av psykiater? 

Gjennom 50 år har jeg prøvd det meste!! Mange tiltak er prøvd, men det forsvinner ikke. Dette må jeg leve med. 

Fortiden er for vond og preger min hverdag. MYE medisinering. 

AnonymBruker
erik123 skrev (10 minutter siden):

Gjennom 50 år har jeg prøvd det meste!! Mange tiltak er prøvd, men det forsvinner ikke. Dette må jeg leve med. 

Fortiden er for vond og preger min hverdag. MYE medisinering. 

Hadde du en vond barndom? Har du noen å snakke med?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags hjelp får du på 1uke? Eller er det kun hvile? 

Anonymkode: 1ea6b...6db

Hm.... mulig at det sett utenfra kan se ut som hvile. I praksis er det mye arbeid. Når man er syk er det veldig krevende å sitte oppreist, spise, dusje, snakke med andre. 

Å få struktur på dagene, få opp aktivitetsnivået og hjelp til å snu negative tanker er hjelpen jeg får. Andre får annen hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...