Gjest for mye Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg vet liksom ikke hva som er normal matmengde lenger. Har hatt en skikkelig sprekk dag når det gjelder slankinga.. Har spist dette: 3knekkebrød med salami, 1 eple, 3 gulrøtter, 1 potet, 1 fiskepuddingbit, 3 små sjokolader( sånne man får i smågodt poser) 1 brødskive med leverpostei, hvor mange kcal har jeg fått i meg for mye? har trent litt idag, men ikke sånn altfor mye. what do to? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Skikkelig sprekk?? Det der er ikke akkurat så veldig mye... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Hei, du!! Nå begynner jeg å lure på hvor lite mat du spiser i løpet av en dag mens du slanker deg???? For denne sprekken som du kaller det gir med hoderegning (tatt i litt godt) rundt 600-700 kcal. !!! Det er under halvparten av det de anbefaler av kalorier i en slankeperiode!! Vær forsiktig, fortsetter du sånn kan du få virkelig store problemer (hvis du ikke allerede har det). Dette du gjør er forferdelig skadelig for helsen din! Du må doble det du beskrev i innlegget ditt - minimum. Og helst plusse på med andre varer i tillegg (melk, grønt, kjøtt etc.) Prøv å komme deg opp på et nivå du kan klare å fungere skikkelig med og du vil enda gå ned i vekt. Jeg går selv på en diett på omtrent 1250 kcal. pr. dag, og går ned gjennomsnittlig 0,7 kg. pr. uke!!! Mye bedre i det lange løp!! Lykke til, min venn!!! Tenk deg om før du fortsetter!!! Klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 157 Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Hei. Når du skriver at du ikke lenger vet hva ruktig matmengde er, begynner jeg å lure på om du har kontroll med slankingen i det hele tatt. "Liten" gav deg et anslag på ca 700 kcal på det du hadde spist, og det skulle ikke forundre meg om det er rett. Det er alt for lite å spise på en dag! Når du slanker deg er det ikke om å gjøre å bare spise så lite som mulig, det er om å gjøre å spise riktig. Ikke fall for fristelsen å spise mindre enn 1000 kcal om dagen - det straffer seg i det lange løp, fordi forbrenningen settes ned, og du vil legge på deg masse når du slutter å slanke deg. Om du ønsker å følge med på hva du spiser, så bør du være bevisst. Personlig skriver jeg ned alt jeg spiser, og bruker matvaretabellen for å finne antall kalorier. Matvaretabellen får du kjøpt i bokhandelen, den er ikke speielt dyr, og verdt invisteringen når du slanker deg. I tillegg veier jeg maten på en gramvekt... For å gjøre jobben lettere skriver jeg opp 'spiseplan' for neste dag - hver eneste dag. Hver dag består av fire måltider: frokost (brød eller havregrøt). Dette skal være et mettende måltid så jeg ikke spiser for mye resten av dagen. Lunch, 1 knekkebrød blandet med tine 0,1% yoghurt, pluss frukt. Middag: det jeg måtte ønske av middag; jeg passer bare på å ta mindre porsjoner enn jeg gjorde før, og tilbereder den på den mest fornuftige måten. F.eks bruker jeg karbonadedeig i stede for kjøttdeig. Dette er dyrere, men jeg kompenserer med å bruke mindre, og heller bruke mere grønnsaker. I tillegg skyller jeg karbonadedeigen under varmt, rennende vann etter jeg har stekt den, da skylles overflødig fett bort. Kvelds: Da regner jeg alltid over hva jeg har spist i løpet av dagen, og jeg regner meg frem til hva jeg kan spise, som regel ender jeg med et par knekkebrød, et rundtykke el.l. Jeg spiser ca 1200 kcal pr dag, men skulle jeg en dag være mere sulten, så lar jeg meg selv få lov til å spise opptil 1500 kcal... det har forøverig enda ike skjedd - for med litt fornuft monner maten selv med 1200 kcal. I tillegg trener jeg tre ganger i uken - det viktigste er å ikke sitte rolig - sørg for at forbrenningen holdes i gang. ved dette går jeg ned ca 0,7 kg i uka - og det i tillegg tilat jeg bygger muskler. Kulle du skeie ut en dag - ikke kompenser med ekstra lite mat den neste - gå heller en ekstra tur! OG - unn deg selv noe godt på lørdager - bitte lite en gang i blant kan være nok til å unngå de store utskjeielsene. Regn det med inn i dagsrasjonen på lørdag, og la lørdagene telle 1500 kcal! Det er fortsatt mindr enn du forbrenne på en dag! Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.