Gå til innhold

Noen som har prøvd pilates?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å prøve pilates og har funnet en time på tirsdag. Noen som har erfaring, er det hardt/deilig/gøy eller annet? Jeg er dessverre ganske stiv (,lite myk) og har ikke så sterk kjernemuskulatur, kan det likevel være noe for meg? 

Anonymkode: ee5ec...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har lyst til å prøve pilates og har funnet en time på tirsdag. Noen som har erfaring, er det hardt/deilig/gøy eller annet? Jeg er dessverre ganske stiv (,lite myk) og har ikke så sterk kjernemuskulatur, kan det likevel være noe for meg? 

Anonymkode: ee5ec...6c8

Jeg har ingen erfaring med pilates så har egentlig  ikke svar på det du spør om. Vil likevel si at jeg synes det  er positivt at du har lyst til å prøve det ut. Jeg tenker at all fysisk aktivitet/bevegelse/trening som man trives med og som man klarer å holde på over tid er kjempebra uansett. Du vet jo ikke om det er noe du vil fortsette med før du har prøvd. 

Selv har jeg vært med på gruppetime på mitt treningssenter med mobilitetstrening i oppvarmet rom.  Da fikk vi forskjellige måter å utføre øvelsene på ut ifra hvilken nivå vi var på. Vi fikk god veiledning underveis og når jeg ikke fikk noe  til  fikk jeg hjelp av gruppeleder. Vil tro det er det samme  i pilates så ikke tenk så mye på at du er stiv og sånt :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøvde det for noen år siden og syns det var gøy faktisk. Det krevde jo litt, så følte det jo tilfredstillende å mestre ulike ting, som for meg blant annet balanse.  Det er vel en av de få tingene jeg har prøvd som jeg syns var gøy, men så sluttet hun som drev kurset og da ble det ikke mer av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker pilates veldig godt. Vet ikke om jeg akkurat vil kalle det gøy, men det er en fin kombinasjon av styrke, fleksibilitet og bevegelighet. Man føler virkelig at det er godt for kroppen. Skal sannelig prøve å få med meg mer av dét nå i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Jeg liker pilates veldig godt. Vet ikke om jeg akkurat vil kalle det gøy, men det er en fin kombinasjon av styrke, fleksibilitet og bevegelighet. Man føler virkelig at det er godt for kroppen. Skal sannelig prøve å få med meg mer av dét nå i høst.

Så fint å høre! Jeg er dårlig på både balanse og kjernemuskulatur, men håper jeg tør å prøve! Har i hvert fall lyst! 

Anonymkode: ee5ec...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så fint å høre! Jeg er dårlig på både balanse og kjernemuskulatur, men håper jeg tør å prøve! Har i hvert fall lyst! 

Anonymkode: ee5ec...6c8

Jeg tror pilates (og yoga) er gode greier og har så smått begynt å snuse på det selv, men da for meg selv. :) Det er jo skånsomt for kroppen, samtidig som det går på kroppens kjernemuskulatur og jeg håper det skal få myket opp denne stive kroppen min. :) Fortell gjerne hvordan det går etter en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (45 minutter siden):

Jeg tror pilates (og yoga) er gode greier og har så smått begynt å snuse på det selv, men da for meg selv. :) Det er jo skånsomt for kroppen, samtidig som det går på kroppens kjernemuskulatur og jeg håper det skal få myket opp denne stive kroppen min. :) Fortell gjerne hvordan det går etter en stund!

Jeg er en som trenger laaang tid på å tenke (og grue meg) før jeg prøver noe nytt. Prøver å endre meg litt, har vært styrt av redselen for det ukjente for lenge. Og så vet jeg hvor fantastisk den følelsen av å ha turt noe, og kanskje mestret det, er! 

Anonymkode: ee5ec...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en som trenger laaang tid på å tenke (og grue meg) før jeg prøver noe nytt. Prøver å endre meg litt, har vært styrt av redselen for det ukjente for lenge. Og så vet jeg hvor fantastisk den følelsen av å ha turt noe, og kanskje mestret det, er! 

Anonymkode: ee5ec...6c8

Jeg er heller ikke den som hopper på alt nytt med en gang. :D Og så er det jo mye lettere om man er to - det er ingen du kjenner som kan bli med? Skulle ønske det var noe pilates-opplegg her jeg bor, men jeg hadde sikkert klart å finne en eller annen grunn til ikke å delta da også. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 17.15):

Jeg har lyst til å prøve pilates og har funnet en time på tirsdag. Noen som har erfaring, er det hardt/deilig/gøy eller annet? Jeg er dessverre ganske stiv (,lite myk) og har ikke så sterk kjernemuskulatur, kan det likevel være noe for meg? 

Anonymkode: ee5ec...6c8

Hvordan gikk det? Finn du begynt på pilates?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...