Gå til innhold

Er poppa potetgull sunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om man kan stole på at vekten på posen faktisk er 80 gram og ikke 180? 

Jeg har spist flere av dem, men de virker til å veie helt forskjellig. 

Anonymkode: 3e792...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som vet om man kan stole på at vekten på posen faktisk er 80 gram og ikke 180? 

Jeg har spist flere av dem, men de virker til å veie helt forskjellig. 

Anonymkode: 3e792...50f

Du får veie påsene selv da.

Anonymkode: b5e96...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen som vet om man kan stole på at vekten på posen faktisk er 80 gram og ikke 180? 

Jeg har spist flere av dem, men de virker til å veie helt forskjellig. 

Anonymkode: 3e792...50f

Potetgull er ikke sunt, uansett hvordan du snur og vender på det. Og jeg kan love deg at dersom det står 80 gram på pakken så veier den ikke 100 gram mer! Hadde det stått 180 gram hadde jeg ikke blitt det minste forbauset om den veide 50 g mindre, produsentene skal jo tjene penger, det gjør de ikke om de putter oppi mer i pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du får veie påsene selv da.

Anonymkode: b5e96...f10

Skal gjøre det en annen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 0.02):

Noen som vet om man kan stole på at vekten på posen faktisk er 80 gram og ikke 180? 

Jeg har spist flere av dem, men de virker til å veie helt forskjellig. 

Anonymkode: 3e792...50f

Jeg ser at det nå har kommet ulik størrelse av chips - særlig Maarud, tror jeg, men sikkert flere. Størrelsene varierer fra 80 g, 120 g, 180 g og de store posene.

 

Jeg synes det er flott at det finnes ulike størrelser å velge mellom. Om en ønsker å begrense inntaket, er det enklere å gjøre det om en kjøper av de mindre posene. Chipsen er laget slik at vi gjerne vil spise mer, og litt mer, når vi først har startet... Det har både med konsistens og at de kombinerer flere smaker på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (13 timer siden):

Jeg ser at det nå har kommet ulik størrelse av chips - særlig Maarud, tror jeg, men sikkert flere. Størrelsene varierer fra 80 g, 120 g, 180 g og de store posene.

 

Jeg synes det er flott at det finnes ulike størrelser å velge mellom. Om en ønsker å begrense inntaket, er det enklere å gjøre det om en kjøper av de mindre posene. Chipsen er laget slik at vi gjerne vil spise mer, og litt mer, når vi først har startet... Det har både med konsistens og at de kombinerer flere smaker på samme tid.

Må bare legge til at det finnes også små poser potetgull og ostepop i henholdsvis 40g og 35g:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (På 8.9.2024 den 22.47):

Må bare legge til at det finnes også små poser potetgull og ostepop i henholdsvis 40g og 35g:-)

 

 

emilie321 skrev (På 8.9.2024 den 22.47):

Må bare legge til at det finnes også små poser potetgull og ostepop i henholdsvis 40g og 35g:-)

 

Så bra... En pose med ostepop er det farlig å starte på - da er det ev. like greit å ligge unna... Mr de å få tak i på vanlig, eller ev. større dagligvarebutikk? Jeg har sett noen av de mindre forpakningene bl.a. på Europris (tror jeg...), men mulig også andre steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Eva Sofie skrev (20 minutter siden):

 

Så bra... En pose med ostepop er det farlig å starte på - da er det ev. like greit å ligge unna... Mr de å få tak i på vanlig, eller ev. større dagligvarebutikk? Jeg har sett noen av de mindre forpakningene bl.a. på Europris (tror jeg...), men mulig også andre steder...

De har så pakker ala 40 g på toget 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

De har så pakker ala 40 g på toget 🫠

Ellers selges ostepop 80 g på meny nå til 10 kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (1 time siden):

 

Så bra... En pose med ostepop er det farlig å starte på - da er det ev. like greit å ligge unna... Mr de å få tak i på vanlig, eller ev. større dagligvarebutikk? Jeg har sett noen av de mindre forpakningene bl.a. på Europris (tror jeg...), men mulig også andre steder...

På meny der jeg handler har de og på enkelte bensinstasjoner. Merkelig nok er de litt billigere på bensinstasjonen.  Barnebarnet elsker ostepop og potetgull, så når jeg er der på lørdagene, så har jeg med en sånn liten pose. Hun synes det er stas og det er passe mengde for en liten en (nå deler hun ofte med oss da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (7 timer siden):

 

Så bra... En pose med ostepop er det farlig å starte på - da er det ev. like greit å ligge unna... Mr de å få tak i på vanlig, eller ev. større dagligvarebutikk? Jeg har sett noen av de mindre forpakningene bl.a. på Europris (tror jeg...), men mulig også andre steder...

Jeg har funnet de på Europris, Yummie heaven (Estrella) og Normal, men det varierer fra butikk til butikk tror jeg. Synes de små pakningene er fine å ha med i tursekken når jeg er på overnattingstur i skogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetgull og cheese doodles er ikke sunt, men hjelpes så godt det er! Kunne godt spist det hver dag men spiser 1-2 ggr i måneden. Tror jeg må kjøpe en pose i morgen etter å ha lest denne tråden. Og da snakker vi ikke om 40 gram 😁

Anonymkode: ad5cb...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...