Gå til innhold

Bruker du noen eventuell-medisin mot selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker sovemedisin for å sove gjennom ustabile dager. Så kan vel si at jeg bruker den som eventueltmedisin mot selvmordstanker. Flere måneder siden sist heldigvis :)

Jeg får ikke forskrevet sobril & co. Kanskje jeg skal prøve igjen snart. Mange år siden jeg prøvde sist. Anbefales? 

AnonymBruker
krøll9 skrev (5 timer siden):

Jeg bruker sovemedisin for å sove gjennom ustabile dager. Så kan vel si at jeg bruker den som eventueltmedisin mot selvmordstanker. Flere måneder siden sist heldigvis :)

Jeg får ikke forskrevet sobril & co. Kanskje jeg skal prøve igjen snart. Mange år siden jeg prøvde sist. Anbefales? 

Du mener for å få sove på nattestid? Sobril kan ikke anbefales nei.

Anonymkode: 20011...e1a

AnonymBruker

Det finnes ikke behovsmedisin mot selvmordstanker. 

Hat man andre symptomer kan annen psykofarmaka virke.

Er suicidaliteten knyttet til depresjon ( sikkert det vanligste) så får man ad. Er der knyttet til økonomisk ruin eller kjærlighetssorg osv kan det hjelpe p ha noen å snakke med.

Anonymkode: 39739...b7c

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det finnes ikke behovsmedisin mot selvmordstanker. 

Hat man andre symptomer kan annen psykofarmaka virke.

Er suicidaliteten knyttet til depresjon ( sikkert det vanligste) så får man ad. Er der knyttet til økonomisk ruin eller kjærlighetssorg osv kan det hjelpe p ha noen å snakke med.

Anonymkode: 39739...b7c

Det er kanskje benzo jeg tenker på?

Man skal (ref Felleskatalogen) være litt forsiktig med benzo ved selvmordtanker med mindre man har så mye angst at man får selvmordstanker. 

Årsaken er at benzo bidrar til å redusere den iboende angsten for døden som vi mennesker har, som har en beskyttende effekt mot selvmord. Og i tillegg at man får (kan få) dårligere impulskontroll.

AnonymBruker
ISW skrev (26 minutter siden):

Man skal (ref Felleskatalogen) være litt forsiktig med benzo ved selvmordtanker med mindre man har så mye angst at man får selvmordstanker. 

Årsaken er at benzo bidrar til å redusere den iboende angsten for døden som vi mennesker har, som har en beskyttende effekt mot selvmord. Og i tillegg at man får (kan få) dårligere impulskontroll.

Det visste jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...