Gå til innhold

Skyldfølelse🥹


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skyldfølelse hele tiden.Livredd for å gjøre noe som gjør andre vondt uten at jeg vet jeg gjør det engang. 
Har angst og går på medisiner, synes livet er veldig tøft nå🥹🥹

Anonymkode: 3d1c5...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det på samme måte. Bp2-depresjon.

Anonymkode: 99c5a...dca

Hva er forskjellen på bp2-depresjon og vanlig depresjon? 

Anonymkode: aa048...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har skyldfølelse hele tiden.Livredd for å gjøre noe som gjør andre vondt uten at jeg vet jeg gjør det engang. 
Har angst og går på medisiner, synes livet er veldig tøft nå🥹🥹

Anonymkode: 3d1c5...caf

Leit å høre at du har det sånn. Er det nye medisiner eller tatt en stund? 

 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva er forskjellen på bp2-depresjon og vanlig depresjon? 

Anonymkode: aa048...ca0

Det finnes ulike depresjoner og depresjonskjennetegn men vet at hypersomni er mer typisk bipolar. 

Følelsesløshet og mer apatisk retning er også noe mer uttalt i bipolare depresjoner. Uttalt tristhet er mer sånn unipolart, om jeg ikke husker feil. 

Endret av krøll9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krøll9 skrev (6 timer siden):

Leit å høre at du har det sånn. Er det nye medisiner eller tatt en stund? 

 

Det finnes ulike depresjoner og depresjonskjennetegn men vet at hypersomni er mer typisk bipolar. 

Følelsesløshet og mer apatisk retning er også noe mer uttalt i bipolare depresjoner. Uttalt tristhet er mer sånn unipolart, om jeg ikke husker feil. 

Hva legger du i hypersomni? At man sover mye? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (18 timer siden):

Hva legger du i hypersomni? At man sover mye? 

Ja. En bipolar depresjon vil typisk eller ofte være preget av mye søvnbehov, helt i motsetning til en bipolar oppstemt fase, der søvnbehov ofte er mindre eller betydelig redusert. 

Jeg kan lett sove 20 timer med noen få oppvåkninger. Er så typisk noen timer våken på kveld eller natt, kanskje med ro-pauser innimellom der og. Sammenfattet kan en vel si at det eneste jeg vil er å sove i hjel tid. 

Tror det er noe mer vanlig med heller forstyrret og forkortet søvn i unipolare depresjoner. Men er vel bare tendenser. Sikkert mange symptom som er de samme også.  

Bipolar depresjon trenger ikke være så veldig at man er trist heller, heller flat og emosjonsløs. Blir ofte spurt om jeg tenker og bekymrer meg mye. Og det gjør jeg ikke. Tenker stort sett ikke på mye annet enn at jeg fortsatt vil være l fred og ikke har interesse av hverken folk eller fe. 

Får også mer sosialangst og blir mer skeptisk til andre, samtidig som eget selvbilde også går i oppløsning. Kan typisk kjenne meg overvåker, at grupper som kollegaer, alle som bor i nærmiljøet eller lignende er sinte på meg for ting jeg ikke helt forstår. Vet ikke om det er forskjell på bp og up. 

 

Endret av krøll9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.35):

Jeg har skyldfølelse hele tiden.Livredd for å gjøre noe som gjør andre vondt uten at jeg vet jeg gjør det engang. 
Anonymkode: 3d1c5...caf

Det høres veldig vondt ut å ha det slik. Hva tror du selv at din skyldfølelse kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krøll9 skrev (5 timer siden):

Ja. En bipolar depresjon vil typisk eller ofte være preget av mye søvnbehov, helt i motsetning til en bipolar oppstemt fase, der søvnbehov ofte er mindre eller betydelig redusert. 

Jeg kan lett sove 20 timer med noen få oppvåkninger. Er så typisk noen timer våken på kveld eller natt, kanskje med ro-pauser innimellom der og. Sammenfattet kan en vel si at det eneste jeg vil er å sove i hjel tid. 

Tror det er noe mer vanlig med heller forstyrret og forkortet søvn i unipolare depresjoner. Men er vel bare tendenser. Sikkert mange symptom som er de samme også.  

Bipolar depresjon trenger ikke være så veldig at man er trist heller, heller flat og emosjonsløs. Blir ofte spurt om jeg tenker og bekymrer meg mye. Og det gjør jeg ikke. Tenker stort sett ikke på mye annet enn at jeg fortsatt vil være l fred og ikke har interesse av hverken folk eller fe. 

Får også mer sosialangst og blir mer skeptisk til andre, samtidig som eget selvbilde også går i oppløsning. Kan typisk kjenne meg overvåker, at grupper som kollegaer, alle som bor i nærmiljøet eller lignende er sinte på meg for ting jeg ikke helt forstår. Vet ikke om det er forskjell på bp og up. 

 

Dette kjenner jeg meg godt igjen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krøll9 skrev (7 timer siden):

Ja. En bipolar depresjon vil typisk eller ofte være preget av mye søvnbehov, helt i motsetning til en bipolar oppstemt fase, der søvnbehov ofte er mindre eller betydelig redusert. 

Jeg kan lett sove 20 timer med noen få oppvåkninger. Er så typisk noen timer våken på kveld eller natt, kanskje med ro-pauser innimellom der og. Sammenfattet kan en vel si at det eneste jeg vil er å sove i hjel tid. 

Tror det er noe mer vanlig med heller forstyrret og forkortet søvn i unipolare depresjoner. Men er vel bare tendenser. Sikkert mange symptom som er de samme også.  

Bipolar depresjon trenger ikke være så veldig at man er trist heller, heller flat og emosjonsløs. Blir ofte spurt om jeg tenker og bekymrer meg mye. Og det gjør jeg ikke. Tenker stort sett ikke på mye annet enn at jeg fortsatt vil være l fred og ikke har interesse av hverken folk eller fe. 

Får også mer sosialangst og blir mer skeptisk til andre, samtidig som eget selvbilde også går i oppløsning. Kan typisk kjenne meg overvåker, at grupper som kollegaer, alle som bor i nærmiljøet eller lignende er sinte på meg for ting jeg ikke helt forstår. Vet ikke om det er forskjell på bp og up. 

 

Er bipolar selv, og kjenner meg igjen i mye av det du sier om bipolar depresjon. Har akkurat gjennomgått det selv, og det har vært mye søvn og liten interesse og initiativ. Har ikke følt meg sånn veldig trist denne runden, mer tung, men kan også oppleve tristhet når jeg er deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 22.35):

Jeg har skyldfølelse hele tiden.Livredd for å gjøre noe som gjør andre vondt uten at jeg vet jeg gjør det engang. 
Har angst og går på medisiner, synes livet er veldig tøft nå🥹🥹

Anonymkode: 3d1c5...caf

Er det noen relasjoner rundt deg som påfører deg dette? Det kan være et familiemedlem som enten er i live eller har levd. 

Skyldfølelse oppstår gjerne når vi ikke klarer å leve opp til forventninger fra andre. 

Skyldfølelse kan også oppstå når man føler at man ikke klarer å leve opp til visse samfunnsnormer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig skyldfølelse for at jeg er sånn som jeg er da jeg misliker meg selv som person. Mennesker rygger unna meg fordi jeg dummer meg ut siden jeg aldri er bra nok som den jeg er. Jeg er bare veldig slem men jeg mener ikke å være slem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...