Gå til innhold

Antidepressiva til gastric sleeve operert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har alvorlig depresjon og har stått på Cipralex. Klarer ikke stå imot den økte sultfølelsen og legger på meg når jeg står på den.  Prøvde også en periode å redusere vekten, men den rikket seg ikke før jeg sluttet med Cipralex. Er gastric sleeeve operert og har i tillegg en sykdom som gjør overvekt ekstra skadelig.

Er det andre antidepressiva som ikke gir økt sultfølelse/ vektproblemer, eller er det medisiner som kan kombineres for å unngå dette?

Anonymkode: db299...921

Fortsetter under...

Det er ulikt hvilke bivirkninger en opplever på en og samme medisin. Den du nå opplever økt sultfølelse på, kan andre ikke føle noe slikt på - og motsatt. Jeg har forsøkt både Brintellix og Efexor uten å oppleve noen økt sultfølelse.

Er det lenge siden din GS-operasjon? Jeg spør, fordi jeg vet at da jeg selv ble operert, leste jeg at i løpet av de to første årene etter operasjonen ville en bli hjulpet ettersom de fjernet delen av magesekken som inneholdt hormonet ghrilin. Det har med regulering av sultfølelsen (tatt fra hukommelsen).

Jeg håper du har en fin dialog med din fastlege og ev. sykehuset som opererte deg.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har alvorlig depresjon og har stått på Cipralex. Klarer ikke stå imot den økte sultfølelsen og legger på meg når jeg står på den.  Prøvde også en periode å redusere vekten, men den rikket seg ikke før jeg sluttet med Cipralex. Er gastric sleeeve operert og har i tillegg en sykdom som gjør overvekt ekstra skadelig.

Er det andre antidepressiva som ikke gir økt sultfølelse/ vektproblemer, eller er det medisiner som kan kombineres for å unngå dette?

Anonymkode: db299...921

Du kan prøve wellbutrin, eller dvs snakke med legen som kjenner hele sykdomsbildet ditt, og prøve den.

Anonymkode: 024c9...57c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...