Gå til innhold

Analkløe


Phibs

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er kvinne, 55 år. Er sterkt plager med analkløe. Svært plagsomt og til tider smertefullt. Innsovningsmed er et must om jeg skal få noe søvn. Jeg har forsøkt alt. Og slipper opp for tanker om hva dette kan være. Det siste som er gjort er å fjerne innvendige hemoroider kirurgisk. Da hadde jeg stor tro på at dette ville være løsningen. Men nei. Kløen er intenst tilbake. 
Jeg er svært nøye med hygienen, og går alltid i dusjen når jeg har vært på do. 
 

begynner å bli desperat, og trenger sårt hjelp 😓😓😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Phibs skrev (49 minutter siden):

Hei. Jeg er kvinne, 55 år. Er sterkt plager med analkløe. Svært plagsomt og til tider smertefullt. Innsovningsmed er et must om jeg skal få noe søvn. Jeg har forsøkt alt. Og slipper opp for tanker om hva dette kan være. Det siste som er gjort er å fjerne innvendige hemoroider kirurgisk. Da hadde jeg stor tro på at dette ville være løsningen. Men nei. Kløen er intenst tilbake. 
Jeg er svært nøye med hygienen, og går alltid i dusjen når jeg har vært på do. 
 

begynner å bli desperat, og trenger sårt hjelp 😓😓😓

Du er ikke rett og slett _for_ hygienisk slik at huden rundt anus er for tørr? Prøv med en god og fet krem, eller Inotyol-salve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phibs skrev (27 minutter siden):

Kan det være noe jeg spiser? Eller toalettpapiret? (Bruker lambi). Såper bruker jeg aldri. 

Du er sjekket for barnemark? Det klør noe hinsides...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt medisin mot det også. Bare sånn i tilfelle. Ingen endring. Men er nok ikke det. Har vært 2 runder på endoskopi. De ville nok sett det der om det var småmark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Phibs skrev (20 timer siden):

 Eller toalettpapiret? (Bruker lambi). 

Vet ikke om du mener lambi vanlig eller lambi decorated (med fargede figurer) , men jeg har merket kløe etter bruk av lambi decorated selv, mulig noen få mennesker er allergiske mot fargestoffet i dem (jeg er allergisk mot mye rart som veldig få er...), skader ikke å prøve noen andre, toalettpapir trenger en uansett så lite å tape på å prøve...

Anonymkode: cfe87...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Phibs skrev (21 timer siden):

Kan det være noe jeg spiser? Eller toalettpapiret? (Bruker lambi). Såper bruker jeg aldri. 

virker være noen brukere på kvinneguiden som også får kløe av lambi https://forum.kvinneguiden.no/topic/608743-billigt-eller-dyrt-dopapir/#comments men noen folk får også kløe av de resirkulerte variantene, så ikke sikkert det blir bedre om du prøver dem. 

Men merker som "soft" eller tilsvarende kan muligens funke (dersom det er toalettpapiret som er problemet da, det vet en jo ikke)

 

 

Anonymkode: cfe87...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...