Gå til innhold

Trening uke 40


Soleil70

Anbefalte innlegg

Mandag 1,5 time tur

Tirsdag Shape Up på SATS 

Onsdag 1,5 time tur

Torsdag Motbakketur i marka, 3 timer 

Søndag 1 times tur, Power på SATS 

Irriterende at jeg ikke fikk til en markatur på lørdag, da hadde uken vært perfekt. Men ganske fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321
Soleil70 skrev (6 minutter siden):

Mandag 1,5 time tur

Tirsdag Shape Up på SATS 

Onsdag 1,5 time tur

Torsdag Motbakketur i marka, 3 timer 

Søndag 1 times tur, Power på SATS 

Irriterende at jeg ikke fikk til en markatur på lørdag, da hadde uken vært perfekt. Men ganske fornøyd. 

Du har fått til mye da, kjempe flink har du vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Fikk trent på treningssenteret 2 ganger denne uka.  Er egentlig litt lei meg, kanskje mest redd. Har begynt å få brystsmerter når jeg sykler eller går litt fortere (går ikke lang)   Så føler at treningen blir litt amputert.  Skulle trent på fredag, men da var jeg så sliten at jeg måtte ta en hviledag.  Fikk trent på lørdag da, men da greide jeg bare å sykle 10min pga smerter. Men apparatene gikk greit, kunne øke vektene på 2 apparater.  Så akkurat det bør jeg jo være fornøyd med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Fikk trent på treningssenteret 2 ganger denne uka.  Er egentlig litt lei meg, kanskje mest redd. Har begynt å få brystsmerter når jeg sykler eller går litt fortere (går ikke lang)   Så føler at treningen blir litt amputert.  Skulle trent på fredag, men da var jeg så sliten at jeg måtte ta en hviledag.  Fikk trent på lørdag da, men da greide jeg bare å sykle 10min pga smerter. Men apparatene gikk greit, kunne øke vektene på 2 apparater.  Så akkurat det bør jeg jo være fornøyd med. 

(Du fikk en "like" pga styrketreningen og ikke brystsmertene.) Vet du noe om hvorfor du har brystsmerter? Kanske best å høre med legen så du ikke blir redd for å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Grendel skrev (10 minutter siden):

(Du fikk en "like" pga styrketreningen og ikke brystsmertene.) Vet du noe om hvorfor du har brystsmerter? Kanske best å høre med legen så du ikke blir redd for å trene.

Var hos legen på torsdag og han mente det var angina. Skal visstnok til spesialist igjen. Legen sa jeg skulle trene og gjerne gå i trapper, men jeg skulle ta nitro rett før trening.  Det glemte jeg selvfølgelig på lørdag.  Får huske det neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleil70 skrev (1 time siden):

Mandag 1,5 time tur

Tirsdag Shape Up på SATS 

Onsdag 1,5 time tur

Torsdag Motbakketur i marka, 3 timer 

Søndag 1 times tur, Power på SATS 

Irriterende at jeg ikke fikk til en markatur på lørdag, da hadde uken vært perfekt. Men ganske fornøyd. 

Så koselig med en ny deltaker her inne! 😁 Du har jo hatt en flott uke aktivitetsmessig!

Selv holder jeg nå på med yogaen min og blir bare mer og mer frelst:

Mandag - Morgen: 10 min yoga, kveld: 3 km gåtur + 35 min yoga

Tirsdag - Morgen: 10 min yoga, kveld: 10 min yoga

Onsdag - 20 min yoga midt på dagen

Torsdag - morgen: 10 min yoga, kveld: 30 min yoga

Fredag - morgen: 10 min yoga, kveld: 30 min yoga

Lørdag - morgen: 15 min yoga, kveld: 30 min yoga

Søndag - morgen: 10 min yoga, ettermiddag: ruslet 2,3 km, kveld: 30 min yoga

Det ble en liten rusletur på ettermiddagen i dag, vi skulle ut og spise og tok bussen og vel, når man bor i distriktet så går ikke bussene akkurat hver halvtime på søndager... Så vi kom inn til byen en time før vi hadde bordreservering, så vi gikk av bussen 2 holderplasser før og ruslet langs elva bort til spisestedet, det var koselig. :) Ikke akkurat trening, men mer bevegelse enn om vi hadde sittet på bussen. ;) Synes jeg merker det godt på kroppen at jeg nå har holdt på med yoga daglig i straks 8 uker og det er jo ekstra moro da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en 7 km joggetur ute i regnet og en 5 x 4min intervall på tredemølle for å få 12 km som er omtrent ambisjonsnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (57 minutter siden):

Var hos legen på torsdag og han mente det var angina. Skal visstnok til spesialist igjen. Legen sa jeg skulle trene og gjerne gå i trapper, men jeg skulle ta nitro rett før trening.  Det glemte jeg selvfølgelig på lørdag.  Får huske det neste gang. 

Ok, du får være nøye med å gjøre som legen sier fremover🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Så gøy med en ny på treningsforumet! Liker nicket ditt! Snakker du fransk 😊? (jeg er frankofil, så har fransk-antennene ute 😄)

Fikk ikke trent det jeg hadde planlagt, men uka ble slik:

Man, tirs, ons: var på høstferie, og brukte noen timer hver dag til hagearbeid og litt vedarbeid. Ikke veldig tungt,  men litt fysisk arbeid var det.

Torsdag: Jogget 5,5 km i skogen

Søndag: Tur i skogen i middels tempo (ble svett,  men ikke sliten) et par timer.

I tillegg har det vært litt ekstra nedvask av rom både på Vestlandet og her sør hos diverse slektninger - men det er jo ikke trening, bare litt tyngre husarbeid (ikke sant, @Nicklusheletida 😄)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (10 timer siden):

Så gøy med en ny på treningsforumet! Liker nicket ditt! Snakker du fransk 😊? (jeg er frankofil, så har fransk-antennene ute 😄)

Fikk ikke trent det jeg hadde planlagt, men uka ble slik:

Man, tirs, ons: var på høstferie, og brukte noen timer hver dag til hagearbeid og litt vedarbeid. Ikke veldig tungt,  men litt fysisk arbeid var det.

Torsdag: Jogget 5,5 km i skogen

Søndag: Tur i skogen i middels tempo (ble svett,  men ikke sliten) et par timer.

I tillegg har det vært litt ekstra nedvask av rom både på Vestlandet og her sør hos diverse slektninger - men det er jo ikke trening, bare litt tyngre husarbeid (ikke sant, @Nicklusheletida 😄)

He he, det er ikke jeg som skal bestemme hva som kan kalles trening, men jeg har nå tenkt at vi bør være 75-80 år før vi kan få lov til å kalle vasking for trening 😀 Du og jeg er jo bare i 50-årene, ingen av oss har noen fysiske begrensninger som tilsier at vasking kan kalles trening.

Men vi kan jo kalle det en aktivitet og opprette en ukentlig aktivitetstråd ? Eller for min del spiller det ingen rolle. Jeg har tro på at det er den daglige aktiviteten som har størst betydning for helsa vår. 

Jeg har ikke trent denne uka, men jeg har vært mye i aktivitet. 

Mandag , tirsdag og onsdag var jeg hos min mor. Jeg vasket vinduer, klippet busker, gikk til apotek og butikken hver dag. Det ble noen kilometer ut av det. 

Fredag: Da var jeg plutselig på hytta og jeg bar store steiner og holdt på med det i et par timer. 

Lørdag: Da var det dugnad i hyttefeltet. Vi fyllte noen hull i veien med grus og satte opp brøytestikker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...