Gå til innhold

Trening uke 41


emilie321

Anbefalte innlegg

Er ganske fornøyd, men er veldig sliten etter uka. Nå har jeg hatt flere avtaler enn jeg har pleid + greid å vært 3 ganger på treningssenteret. Har ikke den beste kapasiteten, men den er nå iallefall bedre enn da jeg begynte å trene i juni. Er spent  på hva jeg greier neste uke.

Mandag : treningssenteret (syklet 10min + 4 apparater og 1 strikk øvelse) 

Torsdag: treningssenteret (syklet 10min + 4 apparater og 1 strikk øvelse)

Lørdag: treningssenteret (syklet 12min og 4,64km + 4 apparater og 1 strikk øvelse)

Skulle jo egentlig syklet i 15min, men det greide jeg ikke. Har nok blitt litt redd for å presse meg + kanskje litt vondt i viljen.  Men siden torsdag har jeg vært ganske så sliten, så skal vel egentlig være glad for at jeg har fått til det jeg har. Vanskelig å bedømme når en bør presse seg til å trene og når en bør være hjemme. 

Hvordan har deres uke vært?

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vært kjempeflink! :) 

Jeg har nå holdt på med yogaen min:

Mandag - 10 + 45 min yoga

Tirsdag - 10 + 35 min yoga

Onsdag - 20 min yoga

Torsdag - 20 + 30 min yoga

Fredag - 10 + 30 min yoga

Lørdag - 20 min yoga

Søndag - 10 min yoga + 3,6 km gåtur + 35 min yoga

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk siden tirsdag kveld så all vanlig trening har utgått.

Klarte å gå meg en fin tur på mandag, da. Ikke lang, bare ca 1,7 km, men føles mye lenger fordi store deler av turen er opp-opp-opp til en liten. lokal topp her jeg bor. Får opp pulsen godt!

Gleder meg til å komme i gang med trening igjen så fort jeg blir frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Du har vært kjempeflink! :) 

Jeg har nå holdt på med yogaen min:

Mandag - 10 + 45 min yoga

Tirsdag - 10 + 35 min yoga

Onsdag - 20 min yoga

Torsdag - 20 + 30 min yoga

Fredag - 10 + 30 min yoga

Lørdag - 20 min yoga

Søndag - 10 min yoga + 3,6 km gåtur + 35 min yoga

 

Takk😊 Du er jo også flink👏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god! Ikke vits i presse seg, synes du skal fortsette slik du gjør nå!

Jeg et fornøyd med min uke:

Tirsdag: syklet til og fra jobb (7,5 km hver vei) + en liten time styrketrening på treningssenteret (benkpress, Hip thrusts og legghevapparat)

Onsdag: styrketrening på treningssenteret en times tid (Knebøy, RDL's, markløft, håndledd-og albuøvelser, henvendelser. Gjorde noe feil på det siste markløftet,  så fikk en smell nede i ryggen 😥 Har kjent på det siden da, men håper det går over raskt. Skjønner ikke hva som skjedde,  jeg løftet kontrollert og færre repetisjoner jeg har gjort tidligere. Vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes.... @Grendel eller andre, hva er lurt nå fremover, for raskest mulig å bli helt gid igjen?

Torsdag: syklet frem og tilbake til jobb igjen + gikk tur i skogen med mannen rett etter jobb - det var sååå nydelig! 5,5 km var det, i ulendt terreng. Og til sist: 30 minutter med yoga, noe jeg fant på YouTube. Prøvde å få med mannen, men han ville ikke 😁

Søndag: I dag gikk mannen og jeg lang tur i skogen, i ulendt terreng, 10,2 km ble det faktisk! Og i kveld har jeg gjort ca 25 min styrketrening for armer og 40 minutter yoga her hjemme. 

Så godt fornøyd med uka, men litt kjipt at det i ryggen kom. Kjenner heldigvis ingenting når jeg går, bare når jeg bøyer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (18 minutter siden):

Du er god! Ikke vits i presse seg, synes du skal fortsette slik du gjør nå!

Jeg et fornøyd med min uke:

Tirsdag: syklet til og fra jobb (7,5 km hver vei) + en liten time styrketrening på treningssenteret (benkpress, Hip thrusts og legghevapparat)

Onsdag: styrketrening på treningssenteret en times tid (Knebøy, RDL's, markløft, håndledd-og albuøvelser, henvendelser. Gjorde noe feil på det siste markløftet,  så fikk en smell nede i ryggen 😥 Har kjent på det siden da, men håper det går over raskt. Skjønner ikke hva som skjedde,  jeg løftet kontrollert og færre repetisjoner jeg har gjort tidligere. Vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes.... @Grendel eller andre, hva er lurt nå fremover, for raskest mulig å bli helt gid igjen?

Torsdag: syklet frem og tilbake til jobb igjen + gikk tur i skogen med mannen rett etter jobb - det var sååå nydelig! 5,5 km var det, i ulendt terreng. Og til sist: 30 minutter med yoga, noe jeg fant på YouTube. Prøvde å få med mannen, men han ville ikke 😁

Søndag: I dag gikk mannen og jeg lang tur i skogen, i ulendt terreng, 10,2 km ble det faktisk! Og i kveld har jeg gjort ca 25 min styrketrening for armer og 40 minutter yoga her hjemme. 

Så godt fornøyd med uka, men litt kjipt at det i ryggen kom. Kjenner heldigvis ingenting når jeg går, bare når jeg bøyer meg.

Takk😊   Ja, jeg skal prøve å fortsette slik som nå. Er veldig glad for at jeg greide 3 økter + alt annet.

Synes du er flink!   

Kjedelig når en får en smell. Hvis det ikke gir seg innen rimelig tid, ville jeg nok ha tatt kontakt med en manuellterapeut/fysioterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme gamle her: 2 joggeturer på 5 og 7 km. Den korte var 5 x 4min intervall.

påskelilje skrev (3 timer siden):

Gjorde noe feil på det siste markløftet,  så fikk en smell nede i ryggen 😥 Har kjent på det siden da, men håper det går over raskt. Skjønner ikke hva som skjedde,  jeg løftet kontrollert og færre repetisjoner jeg har gjort tidligere. Vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes.... @Grendel eller andre, hva er lurt nå fremover, for raskest mulig å bli helt gid igjen?

Jeg kan ikke så mye om rygg. Jeg tenker det i alle fall handler om å ta det med ro til du ikke har vondt mer, og så være litt forsiktig en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (8 timer siden):

Samme gamle her: 2 joggeturer på 5 og 7 km. Den korte var 5 x 4min intervall.

Jeg kan ikke så mye om rygg. Jeg tenker det i alle fall handler om å ta det med ro til du ikke har vondt mer, og så være litt forsiktig en stund.

Ja. Jeg har gått to gode turer i skogen i ulendt terreng,  ingenting vondt i ryggen da. Har også gjort myk yoga mtp ryggen. Holder meg unna tunge ryggøvelser en stund nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...