Gå til innhold

Anbefalte innlegg

10 hours ago, psykedeliker said:

Det er din tolkning, jeg har ikke antydet noe som helst.

Det var et dårlig forsøk på å være morsom fra min side! Forøvrig enig i at å beskylde noen for hersketeknikk er en hersketeknikk i seg selv, en ganske stygg en og som sådan. 

Fortsetter under...

Anonymos skrev (2 timer siden):

Forøvrig enig i at å beskylde noen for hersketeknikk er en hersketeknikk i seg selv, en ganske stygg en og som sådan. 

Jeg synes ikke det er en hersketeknikk hvis det faktisk stemmer.

Men det blir noe annet hvis den som blir beskyldt for å komme med hersketeknikk ikke gjorde det.

psykedeliker
Vhanja skrev (19 minutter siden):

Jeg synes ikke det er en hersketeknikk hvis det faktisk stemmer.

Men da må man kunne avgjøre forskjellen ut fra objektive kriterier,, ikke subjektive opplevelser. Berit Ås som introduserte begrepet trakk ikke opp noe tydelig skille mellom de to.

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Men da må man kunne avgjøre forskjellen ut fra objektive kriterier,, ikke subjektive opplevelser. Berit Ås som introduserte begrepet trakk ikke opp noe tydelig skille mellom de to.

Man må kunne henvise til hvilken hersketeknikk man mener er brukt.

Jeg tror nok at mange av de som bruker hersketeknikker vet det temmelig godt selv at de gjør det. Hvis de ikke gjør det, så har de liten bevissthet rundt egen retorikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...