Gå til innhold

Jeg tenker mye på terapien/innholdet/behandler mellom timene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror det er både vanlig og lurt?

Lite vits i terapi om man kun tenker på det de 45 minuttene man sitter på kontoret vil jeg tro.

Av og til er det som jeg hører stemmen til behandleren min når jeg kommer oppi en relevant situasjon 😅 det er fint det, for hun sier ofte mer hensiktsmessige ting enn jeg selv ofte kan gjøre. Eller spørsmål som jeg kan fundere over i fred og ro.

Anonymkode: 01758...f4c

Annonse

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gjør du også det?

Anonymkode: dcba3...d74

Nei, egentlig ikke. Jeg går ikke i terapi for å endre noe ved meg selv, for det er ikke mulig lenger. Toget for det har gått for mange år siden. Her er det bare "vedlikeholdsbehandling" som gjelder, dvs å se til at jeg opprettholder en viss grad av normal funksjon. 

AnonymBruker
Vendi skrev (8 timer siden):

Nei, egentlig ikke. Jeg går ikke i terapi for å endre noe ved meg selv, for det er ikke mulig lenger. Toget for det har gått for mange år siden. Her er det bare "vedlikeholdsbehandling" som gjelder, dvs å se til at jeg opprettholder en viss grad av normal funksjon. 

Er det ikke alltid mulig å endre noe ved seg selv? Er behandler enig i det?

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke alltid mulig å endre noe ved seg selv? Er behandler enig i det?

Joda, det går an å endre seg hele livet har jeg hørt ;) Jeg tenkte mer på sånn målrettet terapi med spesifikke behandlingsmetoder. Klarer ikke helt å forklare, men tror i alle fall at toget har gått for den slags. Jeg regner med at "psykiatrien" er enige i det. Nå handler det mer om støtte i hverdagen.

Endret av Vendi

Annonse

AnonymBruker
Vendi skrev (5 timer siden):

Joda, det går an å endre seg hele livet har jeg hørt ;) Jeg tenkte mer på sånn målrettet terapi med spesifikke behandlingsmetoder. Klarer ikke helt å forklare, men tror i alle fall at toget har gått for den slags. Jeg regner med at "psykiatrien" er enige i det. Nå handler det mer om støtte i hverdagen.

Jeg tror jeg forstår hva du mener😉bra at du får støtte i hverdagen!

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ble du helt frisk?😃

Nei det blir jeg nok aldri. Gikk for lang tid før jeg fikk rett hjelp. Sånn er det når helsevesenet ikke lytter og skal ta alle avgjørelsene. 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker
aa-k-j skrev (59 minutter siden):

Nei det blir jeg nok aldri. Gikk for lang tid før jeg fikk rett hjelp. Sånn er det når helsevesenet ikke lytter og skal ta alle avgjørelsene. 

Leit å høre....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...