emilie321 Skrevet søndag kl 16:36 Del Skrevet søndag kl 16:36 Håper dere andre har mer å melde enn meg. Har pga et hjerteinfarkt ikke fått vært mer enn 1 gang på treningssenteret (lørdag) og da syklet jeg rolig og med lite belastning i 15min (4,23km) Har fått beskjed om hva videre de neste 4 ukene og skal holde meg i aktivitet, men bare korte og rolige gåturer/ergometersykkel. Tenkte jeg ikke skulle skrive her siden det er så lite jeg får gjort, men trenger litt drahjelp for å holde motivasjonen oppe. Noe disse trådene bidrar med. Hva har dere fått til? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet søndag kl 18:12 Del Skrevet søndag kl 18:12 emilie321 skrev (1 time siden): Håper dere andre har mer å melde enn meg. Har pga et hjerteinfarkt ikke fått vært mer enn 1 gang på treningssenteret (lørdag) og da syklet jeg rolig og med lite belastning i 15min (4,23km) Har fått beskjed om hva videre de neste 4 ukene og skal holde meg i aktivitet, men bare korte og rolige gåturer/ergometersykkel. Tenkte jeg ikke skulle skrive her siden det er så lite jeg får gjort, men trenger litt drahjelp for å holde motivasjonen oppe. Noe disse trådene bidrar med. Hva har dere fått til? Kjære deg, noe så dramatisk! Hva skjedde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet søndag kl 18:21 Forfatter Del Skrevet søndag kl 18:21 Soleil70 skrev (1 minutt siden): Kjære deg, noe så dramatisk! Hva skjedde? Hadde vært å trent på formiddagen, men greide mindre enn vanlig og var allikevel veldig sliten. Så på ettermiddagen skulle jeg bære inn noe fra bilen, men fikk vondt i brystet og fikk ikke puste. Greide å komme meg inn og fikk da ringt etter hjelp. Var på sykehuset til søndag ettermiddag. Det går greit nå, men er jo redd da. Må ta det sakte oppover igjen, men jeg skal bli i vesentlig bedre form. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet søndag kl 18:43 Del Skrevet søndag kl 18:43 emilie321 skrev (20 minutter siden): Hadde vært å trent på formiddagen, men greide mindre enn vanlig og var allikevel veldig sliten. Så på ettermiddagen skulle jeg bære inn noe fra bilen, men fikk vondt i brystet og fikk ikke puste. Greide å komme meg inn og fikk da ringt etter hjelp. Var på sykehuset til søndag ettermiddag. Det går greit nå, men er jo redd da. Må ta det sakte oppover igjen, men jeg skal bli i vesentlig bedre form. Er det noe ved din helsesituasjon som forårsaket dette, eller kom det som lyn fra klar himmel? Så utrolig skremmende! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet søndag kl 18:49 Forfatter Del Skrevet søndag kl 18:49 Soleil70 skrev (1 minutt siden): Er det noe ved din helsesituasjon som forårsaket dette, eller kom det som lyn fra klar himmel? Så utrolig skremmende! Har hatt symptomer en stund. Ja, det er skremmende, men alle rundt meg var veldig profesjonelle og dyktige hele veien og det gjorde til at jeg følte meg litt tryggere. Ble skikkelig godt ivaretatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet søndag kl 20:33 Del Skrevet søndag kl 20:33 emilie321 skrev (3 timer siden): Håper dere andre har mer å melde enn meg. Har pga et hjerteinfarkt ikke fått vært mer enn 1 gang på treningssenteret (lørdag) og da syklet jeg rolig og med lite belastning i 15min (4,23km) Har fått beskjed om hva videre de neste 4 ukene og skal holde meg i aktivitet, men bare korte og rolige gåturer/ergometersykkel. Tenkte jeg ikke skulle skrive her siden det er så lite jeg får gjort, men trenger litt drahjelp for å holde motivasjonen oppe. Noe disse trådene bidrar med. Hva har dere fått til? Ta godt vare på deg selv nå! ❤️ Denne uka har vært travel med 2 teaterforestillinger på kveldstid + et foredrag i kveld, men jeg har fått gjort litt yoga de andre dagene: Mandag - 10 min yoga Tirsdag - 10 min yoga Onsdag - 10 min yoga Fredag - 10 min yoga Søndag - 30 min yoga 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet søndag kl 20:42 Forfatter Del Skrevet søndag kl 20:42 Lillemus skrev (7 minutter siden): Ta godt vare på deg selv nå! ❤️ Denne uka har vært travel med 2 teaterforestillinger på kveldstid + et foredrag i kveld, men jeg har fått gjort litt yoga de andre dagene: Mandag - 10 min yoga Tirsdag - 10 min yoga Onsdag - 10 min yoga Fredag - 10 min yoga Søndag - 30 min yoga Takk, det skal jeg🥰 Det er ikke alltid lett å få alt til, for livet skjer. Synes du er flink som får til noe nesten hver dag. Viktig det og 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet søndag kl 21:07 Del Skrevet søndag kl 21:07 Det ble en bra uke for kondistrening. Jeg løp intervall på tredemølle onsdag Liten skogstur/topptur lørdag og 10km joggetur i dag. Jeg er egentlig fornøyd med kondisen. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet søndag kl 21:13 Del Skrevet søndag kl 21:13 emilie321 skrev (4 timer siden): Håper dere andre har mer å melde enn meg. Har pga et hjerteinfarkt ikke fått vært mer enn 1 gang på treningssenteret (lørdag) og da syklet jeg rolig og med lite belastning i 15min (4,23km) Har fått beskjed om hva videre de neste 4 ukene og skal holde meg i aktivitet, men bare korte og rolige gåturer/ergometersykkel. Tenkte jeg ikke skulle skrive her siden det er så lite jeg får gjort, men trenger litt drahjelp for å holde motivasjonen oppe. Noe disse trådene bidrar med. Hva har dere fått til? Det er ganske utrolig (og lovende) at du er så fort i gang igjen. Du må bare følge rådene du får, og ikke prøve å imponere oss. Vi er imponert uansett 🙂 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet søndag kl 21:20 Forfatter Del Skrevet søndag kl 21:20 Grendel skrev (1 minutt siden): Det er ganske utrolig (og lovende) at du er så fort i gang igjen. Du må bare følge rådene du får, og ikke prøve å imponere oss. Vi er imponert uansett 🙂 Takk🥰 Ja, jeg er i gang, men orker ikke så mye av gangen da (men det er vel ganske normalt) Fysioterapeuten sa at den treningen jeg hadde gjort på forhånd, nok bidro til at det ikke ble så ille som det faktisk kunne ha blitt. Det sier meg hvor viktig det er å trene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet søndag kl 22:39 Del Skrevet søndag kl 22:39 emilie321 skrev (6 timer siden): Håper dere andre har mer å melde enn meg. Har pga et hjerteinfarkt ikke fått vært mer enn 1 gang på treningssenteret (lørdag) og da syklet jeg rolig og med lite belastning i 15min (4,23km) Har fått beskjed om hva videre de neste 4 ukene og skal holde meg i aktivitet, men bare korte og rolige gåturer/ergometersykkel. Tenkte jeg ikke skulle skrive her siden det er så lite jeg får gjort, men trenger litt drahjelp for å holde motivasjonen oppe. Noe disse trådene bidrar med. Hva har dere fått til? Synes så avgjort du skal skrive her, - du trenger jo mer enn de fleste litt ekstra drahjelp siden du har så sammensatte plager:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet mandag kl 01:20 Forfatter Del Skrevet mandag kl 01:20 frosken skrev (2 timer siden): Synes så avgjort du skal skrive her, - du trenger jo mer enn de fleste litt ekstra drahjelp siden du har så sammensatte plager:-) Takk! Ikke alltid like lett å sveive seg igang helt på egenhånd. Det å ha noen en skal si hva en har gjort til, er en liten dra hjelp. Nå må jeg busse til trening og det er i seg selv tungt for meg. Får nemlig automatisk kjøreforbud i 4 uker etter et infarkt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet mandag kl 09:30 Del Skrevet mandag kl 09:30 Jo, uka mi ble bra, selv om jeg hadde planlagt 2 styrkeøkter: Mandag: syklet frem og tilbake til jobb Onsdag: hadde tenkt å trene styrke, men da jeg skulle gi blod på tirsdagen kom det en rift i blodåra, så jeg fikk ikke lov til å bruke armene på et par dager. Så da ble det en intervallet med løping i stedet. Løp i skogen, opp en bratt bakke 5 ganger. Fikk pulsen godt opp. Fredag: styrketrening på treningssenteret. Fikk ny rekord i benkpress! Klarte endelig 35 kilo! 3 x 4 reps. Knallfornøyd med det. Lørdag: Jogget i 8,1 km i skogen! Veldig lenge siden jeg har gjort det. 80% på sti (steiner, røtter, gjørmehull), 10% lysløype og 10% asfalt). Søndag: tur i skogen med mannen, 7,4 km i middels høyt tempo. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.