Gå til innhold

Medisin og eksponering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter så fryktelig med å samle tankene og roe meg for tiden. Det er veldig slitsomt. Det er som at kropp og sinn er i skikkelig survival mode. Har opplevd noe traumatisk. Og har slitt med å regulere meg og tankene og fokuset er (ubevisst) på dette absolutt hele tiden.

Eksponering er sikkert løsningen. Men slik det er så har jeg ikke sjans. Er det noen som har erfaring med at medisin hjalp dere slik at sakte eksponering ble mulig?

Anonymkode: 577f2...78a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488245-medisin-og-eksponering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sliter så fryktelig med å samle tankene og roe meg for tiden. Det er veldig slitsomt. Det er som at kropp og sinn er i skikkelig survival mode. Har opplevd noe traumatisk. Og har slitt med å regulere meg og tankene og fokuset er (ubevisst) på dette absolutt hele tiden.

Eksponering er sikkert løsningen. Men slik det er så har jeg ikke sjans. Er det noen som har erfaring med at medisin hjalp dere slik at sakte eksponering ble mulig?

Jeg har brukt Benzo for å komme igang. Ellers er sakte som du sier løsningen. 

Anonymkode: d0660...13d

Jeg har bare hoppet i det. Har knekt totalt sammen i butikker der jeg ligger på gulvet å hylgrine, må krabbe ut. Det man oppdager er jo at folk er hyggelige og at det faktisk ikke er så ille. 

Får enda panikkanfall, men nå klarer jeg å gjennomføre med anfallet.

Nå er jeg veldig sta og alltid vært bestemt på at psyken ikke skal stoppe meg i å leve et godt liv.

Annonse

nachnoo skrev (Akkurat nå):

Det er ikke slik eksponering skal utføres. Jeg kan lage en egen tråd om eksponering.

Nå virker den meget godt. Så for meg var det rett.  Om det er slik det skal være eller ikke har da lite betydning. Nå er ikke mitt hide en fasit.  Regner jeg med ditt ikke er heller. 

Som mine måter ikke er rett for deg, betyr de ikke at de er feil for alle.

Adeie skrev (2 minutter siden):

Nå virker den meget godt. Så for meg var det rett.  Om det er slik det skal være eller ikke har da lite betydning. Nå er ikke mitt hide en fasit.  Regner jeg med ditt ikke er heller. 

Som mine måter ikke er rett for deg, betyr de ikke at de er feil for alle.

Du er tøff. De aller fleste vil gi opp etter slik fremgangsmåte 🙂

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men tenker dere ikke at dersom feks medisin gjør at man roer seg og klarner såpass at man kan klare regulere seg - at det er lurt som en hjelp så man faktisk klarer noe - og dermed kan komme i en bedre spiral?

Nå svarer jeg bare for min egen del: Før helga vurderte jeg å spørre legen om angstdempende medisiner til bruk på jobb i en periode for å klare å stå _bedre_ i jobb (for min egen del) akkurat nå. Altså bruke det som en krykke fordi jeg ikke er frisk for tiden. 

Men jeg valgte å ikke gjøre det fordi jeg vet at ting ikke vil endre seg på jobb og fordi jeg er redd det bare vil gjøre meg avhengig - for når jeg ikke lenger har den krykken vil jo alt bare være som før.. 

AnonymBruker
Emoji skrev (7 minutter siden):

Nå svarer jeg bare for min egen del: Før helga vurderte jeg å spørre legen om angstdempende medisiner til bruk på jobb i en periode for å klare å stå _bedre_ i jobb (for min egen del) akkurat nå. Altså bruke det som en krykke fordi jeg ikke er frisk for tiden. 

Men jeg valgte å ikke gjøre det fordi jeg vet at ting ikke vil endre seg på jobb og fordi jeg er redd det bare vil gjøre meg avhengig - for når jeg ikke lenger har den krykken vil jo alt bare være som før.. 

ja det er jo en fornuftig tanke.

For min del er det mer snakk om evt medisin for å klare å takle en ekstrem situasjon og kanskje komme seg ut av senga. Roe systemet litt.

Men det er vanskelig 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...