Gå til innhold

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg har trent styrke jevnlig de siste 2,5-3 årene, og har hatt god effekt av det, både når det gjelder å bli sterkere, ha mindre vondt i ryggen og strammere muskulatur. Men jeg ser ingen endring på muskulaturen på innside lår. Der er jeg fremdeles dvask og slapp. Vil gjerne ha tips om hvilke øvelser jeg kan gjøre for å stramme opp der! Har hatt god effekt med å trene målrettet på f.eks. skulderøvelser, og tenker at nå kan jeg fokusere litt på lårene.

I løpet av et par uker er jeg innom disse øvelsene for bein flere ganger:

Knebøy

RDL's

Legghev

Beinpress

Hip thrusts

(Markløft - pause noen uker nå pga vondt i et kne)

Sideveis krabbesteg m bøyde knær og rett rygg

Sidehopp

Jogging

Gå i ulendt terreng i middels tempo

(Svømming - Svømte i går, men det var et par mnd siden sist. Bryst og litt crawl)

Hva bør jeg legge til av øvelser???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/488282-%C3%B8velser-for-innside-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva øvelsen heter, men den hvor du ligger på siden med strake bein og løfter øverste beinet strakt opp i luften og ned (men ikke helt ned slik at du må bruke musklene for å holde igjen). LItt sånn saksing. Den tar vel innsiden av lår?

Hvis du forsto hva jeg mente. 😅

påskelilje
Vhanja skrev (18 minutter siden):

Jeg vet ikke hva øvelsen heter, men den hvor du ligger på siden med strake bein og løfter øverste beinet strakt opp i luften og ned (men ikke helt ned slik at du må bruke musklene for å holde igjen). LItt sånn saksing. Den tar vel innsiden av lår?

Hvis du forsto hva jeg mente. 😅

Forstår hva du mener. Men er ikke det for utside lår?

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Forstår hva du mener. Men er ikke det for utside lår?

Ser den nevnes for innside lår når jeg googler. 

F.eks:

https://www.kk.no/helse/5-mater-a-trene-innsiden-av-larene/67947162

https://www.trening.no/active-pt/ernaering-active-pt/de-8-beste-tipsene-for-trening-av-rompe-og-lar-hjemme/ (litt annen variant)

påskelilje
Vhanja skrev (11 minutter siden):

Fin den siste linken der! Øvelse nr 8 har jeg aldri sett før, og er midt i blinken for hva jeg leter etter. Takk! Har også akkurat begynt å prøve en der jeg sklir det ene beinet utover til siden, og sklir det tilbake igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...