Gå til innhold

Hvordan klare å gi slipp på ungdommen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fikk du veldig mye oppmerksomhet rundt utseende da du var yngre? Og at aldringen da treffer deg litt ekstra hardt?

Anonymkode: 2f0ef...ea5

Jeg var veldig pen, men aldrung treffer meg hardt da det har skjedd fort. I løoet av de siste 6 månedene, i fjord ble jeg legget ig uten rynker.

Det er stress som har bidrat til min aldring.

Anonymkode: 58b64...1c6

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nå er jeg i slutten å tyveårene. Begynner å få ganske så mye rynker ( jeg er tidlig ute) og føler meg gammel. Jeg ser mye eldre ut en min egentlige alder. 

Jeg føler jeg nesten begynner å grine når jeg ser folk i starten av tyveårene, unge og vakre og tynne.

Hvordan gi slipp?

Jeg er 50+ og har mye rynker, aldri følt meg friere og bedre nå enn da jeg var 20 og rynkefri :D

Anonymkode: d488d...4bb

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 21.53):

Nå er jeg i slutten å tyveårene. Begynner å få ganske så mye rynker ( jeg er tidlig ute) og føler meg gammel. Jeg ser mye eldre ut en min egentlige alder. 

Jeg føler jeg nesten begynner å grine når jeg ser folk i starten av tyveårene, unge og vakre og tynne.

Hvordan gi slipp?

Anonymkode: 

Hvis du leser dette om 30 år, så vil du se hvor tullete dette er. Slutt og bruk " forstørrelsesglass" på deg selv. Du har selvsagt ikke rynker i slutten av 20-årene. Det er noe du innbiller deg. 

Løsningen er ikke botox og fillers. Jeg er nærmere 60 og de på min alder som har holdt på med det i mange år, har bare blitt seende eldre ut av det dessverre. Ei glatt panne detter ned i øynene. Øynene blir stive og er ikke med når man smiler. Hele ansiktet blir fryser til og alle får samme look. Man blir ikke seende yngre ut av ei stiv maske, men et levende og blidt ansikt gjør at en ser yngre ut. 

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

Hvis du leser dette om 30 år, så vil du se hvor tullete dette er. Slutt og bruk " forstørrelsesglass" på deg selv. Du har selvsagt ikke rynker i slutten av 20-årene. Det er noe du innbiller deg. 

Løsningen er ikke botox og fillers. Jeg er nærmere 60 og de på min alder som har holdt på med det i mange år, har bare blitt seende eldre ut av det dessverre. Ei glatt panne detter ned i øynene. Øynene blir stive og er ikke med når man smiler. Hele ansiktet blir fryser til og alle får samme look. Man blir ikke seende yngre ut av ei stiv maske, men et levende og blidt ansikt gjør at en ser yngre ut. 

Blie litt oppgitt over kommentarene, da jeg har rynker. Spm handlet om typ "hvordan du godtok og klarte å leve med deg selv"

AnonymBruker

En del av det er kanskje erkjennelsen om at alder og utseende ikke er så viktig for folk rundt deg. Altså ditt utseende da. Alle blir eldre, du også. Men hvilken verdi tilegner man den faktaen? Man ser ofte ikke ut som 20 lenger når man er 28, men det er vel heller ikke et kriterium? Du ser med stor sannsynlighet yngre ut enn 40 eller 35, og i den alderen er vi fortsatt relativt unge og kan se forholdsmessig friske, sterke og ungdommelige/energiske ut. Men vi ser ikke ut som 20. Slik er det bare. Pynter litt på fasaden med sminke i de settinger jeg har lyst til å så litt fresh ut, men ikke med mål om å se yngre ut enn jeg er. Man må lære seg å ikke ta seg selv så høytidelig og modne litt med den aksepten litt om litt. Hvordan? Man blir nok mer voksen og sikker i sin tankegang og identitet med livserfaring og man kan velge å fokusere på at man som menneske gjør det bra på andre områder enn å se ung ut. Det er naturlig for tenåringer og folk i tjueårene å ha fokus på å det ytre, siden det er et fortrinn denne gruppa har rent biologisk fremfor andre aldersgrupper. Men det er jo ikke alt. 

Ser forresten mange både yngre og eldre enn meg selv, og av folk på egen alder, som jeg synes ser bra ut fordi de har funnet sin egen stil, fordi de har en viss energi og fordi de virker ta vare på kroppen sin med aktivitet. Jeg vurderer det ytre annerledes enn da jeg var yngre. Før tenkte jeg kanskje mer at noen ser bra ut fordi de var naturlig pene. Nå går det mye på hva de har gjort ut av sine forutsetninger og hva de utstråler. Hvis du kun synes modell pene og unge mennesker under 25 ser bra ut, så er det kanskje et perspektiv som forhåpentligvis vil endre seg med tid. Også er man jo gjerne mer kritisk til seg selv og mer var på egne mangler enn andres. Gi deg selv litt slack. Skjønner du synes det er kjipt om du allerede har rynker men de mange av dine jevnaldrende følger etter ila de neste årene. Mesteparten av livet er man 25+, om man får leve, så man bør kanskje endre litt på kriteriene til det ytre etterhvert. Alle under 20 synes folk over 25 ser gamle ut uansett, og det får de vel gjerne synes :) De er ikke vår referansegruppe. 

Anonymkode: 274e1...a51

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blie litt oppgitt over kommentarene, da jeg har rynker. Spm handlet om typ "hvordan du godtok og klarte å leve med deg selv"

Det er nok mange av oss som ikke har vokst opp med å være "hun peneste i klassen" og derfor ikke har vært så opptatte av vårt eget utseende, rett og slett. :) For meg holder det liksom å være ren og velstelt og ha klær jeg trives med og som ser rene og passe store ut for å si det enkelt. Har aldri vært så opptatt av utseendet mitt og det er ikke fordi jeg er naturlig smellvakker, det kan jeg trygt si. Jeg er helt middels utrustet der og lever godt med det. Det er mye viktigere at man er snill, grei og omtenksom enn at man er pen. 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vet ikke om noe triks.

Jeg tipper det er litt panikk for at du nærmer deg 30. Du vil sikkert få den samme panikken når du nærmer deg 40, 50 og 60.

Jeg tror de fleste kjenner litt på det. Noen mer enn andre. Jeg synes det å bli 50 var litt ille. Da tenker jeg på selve tallet. Man er ikke engang litt ung. Livet blir ikke dårligere.

Jeg mener ikke at menn eldes noe bedre enn kvinner, men jeg tror kvinner føler på det litt mer og litt tidligere.

Når det gjelder selve rynkene så har jeg tror på å unngå for mye sol. Bare se på hvor glatt babyhud du har der sola aldri skinner.

AnonymBruker

Når jeg ser et menneske ser jeg hele menneske. Jeg ser ikke rynken i pannen eller andre små ting ved utseende. Man ser personen. Er personen smilende, vennlig og imøtekommende?. Er det en som ser meg og lytter?. Er det en som er åpen for å kommunisere?. Dessuten har de fleste også fine ting ved utseende som kanskje folk heller legger merke til. Det er summen av personen som utgjør hva man ser. Ikke en rynke i pannen.  Ikke la dette stjele gleden ved livet ditt, det er såå bortkastet. 

Anonymkode: 5e3a0...67e

AnonymBruker
Grendel skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke om noe triks.

Jeg tipper det er litt panikk for at du nærmer deg 30. Du vil sikkert få den samme panikken når du nærmer deg 40, 50 og 60.

Jeg tror de fleste kjenner litt på det. Noen mer enn andre. Jeg synes det å bli 50 var litt ille. Da tenker jeg på selve tallet. Man er ikke engang litt ung. Livet blir ikke dårligere.

Jeg mener ikke at menn eldes noe bedre enn kvinner, men jeg tror kvinner føler på det litt mer og litt tidligere.

Når det gjelder selve rynkene så har jeg tror på å unngå for mye sol. Bare se på hvor glatt babyhud du har der sola aldri skinner.

Kvinner får jo høre hele livet at vi eldes som melk og menn eldes som vin, vi er verdiløse når vi er over 25, skal i hvertf all være takknemlig om vi i det hele tatt blir valgt når vi er bikket 30 osv. så jeg tror så absolutt det er noe i det at man som kvinne blir mer panisk når man nærmer seg visse tall. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kvinner får jo høre hele livet at vi eldes som melk og menn eldes som vin, vi er verdiløse når vi er over 25, skal i hvertf all være takknemlig om vi i det hele tatt blir valgt når vi er bikket 30 osv. så jeg tror så absolutt det er noe i det at man som kvinne blir mer panisk når man nærmer seg visse tall. 

Straks 50 og aldri hørt det.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, folk sier mye tull.

Annonse

Jeg har svart deg, men gjør det en gang til.

Hvis du er i slutten av tyveårene, er det på tide å gi slipp på ungdommen uansett hvor ung man ser ut. Jeg vet ikke om det finnes noen offisiell definisjon på ungdom, men tenker at man er voksen når man nærmer seg 30, da er man ikke ungdom lenger.

Som voksen er man som regel tryggere, mindre opptatt av hva andre måtte mene og tenke - og ikke så opphengt i å finne feil i eget utseende. Gled deg over at du er på vei inn i denne livsfasen i stedet for å tviholde på tapt ungdom.

FjellOgDalar

Jeg hadde også litt sinnarynke da jeg var rundt 30. Nå er jeg fortsatt godt under 50, og den er blitt ganske tydelig. Jeg tipper du er ganske normal, for det finnes strengt tatt ikke statisk normal for hvordan man ser ut. Hva med å få litt veiledning hos en god frisør eller makeup-artist? Kanskje du kan få noen gode råd der? Så tenker jeg det kan være fornuftig å tenke igjennom andre styrker du har. Jeg er sikker på at du også har dine positive sider, og det er det som teller mest. Utseende er ikke alt :) 

Solkrem er ellers verden beste antirynkekrem. Faktor >30.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...