christiie89 Skrevet mandag kl 20:23 Del Skrevet mandag kl 20:23 Hei. Jeg tok Ekg hos fastlegen i forrige uke siden jeg har økt Sertralin fra 50mg til 75mg. Og på den Ekg utskriften sto det RSR i V1. Spurte legen om det og hu sa at det har ingen betydning, Ekg var normalt sa hu. Men jeg klarte ikke å slå meg til ro. Så skrev til en hjertelege på nettet og sendte bilde av Ekg til han. Og han skrev dette: RSR i V1 betyr at strømmen går litt saktere enn max fart gjennom høyre gren, som er den minst viktige. Man kaller det et inkomplett høyre grenblokk. Dette er i seg selv noe man ser ofte og som regel betyr det ingen ting. Har man ingen spesifikke symptomer på hjertesykdom betrakter men dette altså som normalt. V1 betyr plasseringen til den lappen du hadde lengst til venstre på brystet når du tok EKG. P-bølgen er den lille bølgen foran den store bølgen. Den er negativ i V1 og V2. Det kan indikere at du har litt stor forkammere, særlig det venstre. Ble mer bekymret etter svaret hans, for kan ha forstørret venstre forkammer ifølge han. Og ble jo redd når han skrev det. Legen min sa ingenting om det når hu så på Ekg. Har litt angst for at det er noe galt med hjertet. Og skal til fastlegen igjen i morgen så får høre med hu da. Har i tillegg bestilt meg ultralyd av hjertet som hjertelegen skrev kan gi meg mer svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488690-engstelig-etter-ekg-hos-fastlegen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Det heter inkomplett høyre grenblokk og er en normalvariant. Sannsynligvis er du født med det og det er helt ufarlig. EKG med negativ P i V1 og V2 er ikke den beste indikatoren på å ha stort venstre forkammer. Endret 14 timer siden av ISW 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488690-engstelig-etter-ekg-hos-fastlegen/#findComment-4338776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.