Gå til innhold

Jobber du med mennesker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det gjør jeg. Kunne aldri tenke meg noe annet. Jeg har verdens beste jobb.

Anonymkode: f0e2d...aa9

Jeg gjør, men det er et tveegget sverd i mitt tilfelle. Har vært heldig med arbeidsplassen, veldig godt arbeidsmiljø hvor jeg i stor grad har funnet min plass. Det er uten tvil min største og til dels viktigste sosiale arena i hverdagen og uten den ville jeg vært altfor mye alene. Samtidig er mitt sosiale batteri lite og jeg har generelt sett en lav terskel for å bli utilpass sammen med andre, så det er ofte jeg drømmer om en mer ensom jobb - postbud høres ypperlig ut. 

Med det sagt er det store forskjeller innenfor det å jobbe med mennesker. Jeg jobber i bofellesskap, med de samme beboerne og i stor grad de samme kollegaene hele veien. Det passer meg godt. Et sted med mye utskiftninger av pasienter (sykehus) eller ustabilt arbeidsmiljø hadde jeg ikke orka.

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber med barn, og elsker jobben min. Fordi jeg har livserfaring i tillegg til utdanning så føler jeg selv at jeg ser hele barnet og det som kan ligge bak, fremfor å være arrogant og etter boka. Jeg får foreldre til å føle seg god nok og trygge de. Å ha opplevd livet selv, samt at jeg selv er mor så har man en helt annen forståelse enn andre. 

Anonymkode: d1b32...ef4

Annonse

Ja. Trives til dels med det. Men handler vel også litt om at jeg ikke helt vet hva slags jobber jeg kunne hatt som ikke involverer å jobbe med mennesker 😁 Hva slags jobber har folk som ikke jobber med mennesker? Seriøst spørsmål. Kanskje jeg prøver det ut også. 

AnonymBruker
krøll9 skrev (8 minutter siden):

Ja. Trives til dels med det. Men handler vel også litt om at jeg ikke helt vet hva slags jobber jeg kunne hatt som ikke involverer å jobbe med mennesker 😁 Hva slags jobber har folk som ikke jobber med mennesker? Seriøst spørsmål. Kanskje jeg prøver det ut også. 

Jeg mente som i å yte tjenester til andre mennesker; bhg, skole,  bolig osv osv.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg mente som i å yte tjenester til andre mennesker; bhg, skole,  bolig osv osv.

Ja. Jeg forsto det. Dette er jo yrker mange jobber med, både fordi man liker å jobbe med mennesker, men kanskje også fordi det er retninger å gå som er "lett å komme på". Ikke like intuitivt å komme på at man kanskje ville vært en god regnskapsfører 🤔 Hvor gjør man seg erfaringer med slikt liksom? 

AnonymBruker
5 hours ago, Marye said:

Ikke nå lenger, men evner ikke jobbe med mennesker. Fikk skryt av sjefen, at jeg kom godt overens med brukerne. Men kjente inni meg at jeg ikke klarte det

Er litt i samme båt, men jobber fremdeles i den bransjen. Jobben har egentlig alt som trengs; godt og stabilt arbeidsmiljø, kollegaer som liker meg (og visa versa), brukere som jeg trives med og en jobb jeg føler jeg mestrer. Men kjenner på det samme, at det ikke går i lengden, nærmer meg et metningspunkt nå. Noen mener det vil hjelpe å bytte arbeidsplass, men det er jo ikke der problemet ligger. Problemet ligger i det å jobbe med mennesker og det kommer jeg ikke utenom i min bransje. Så har nå (så og si) bestemt meg for å skifte beite og utdanne meg innen arkivfaget. Arkivar virker bra, nok alenetid men likevel med noe menneskelig kontakt. Samt at jeg slipper det stresset det er å ha ansvar for andres liv og helse. Tok tid å erkjenne det at jeg har valgt feil, men nå som jeg har erkjent det og tenkt lenge nok over det føles det riktig å skifte beite, selv om det er med en viss nederlagsfølelse. 

Anonymkode: 22667...597

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...