Gå til innhold

Hvordan er det lurt å starte opp i jobb etter lang pause?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du ferdig med studiene nå? Burde du ikke fokusere på studiene først og bli ferdig utdannet? 

Men ellers om du orker å jobbe 20% på siden av så ville jeg absolutt anbefalt det. 

Anonymkode: 5a471...07b

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du ferdig med studiene nå? Burde du ikke fokusere på studiene først og bli ferdig utdannet? 

Men ellers om du orker å jobbe 20% på siden av så ville jeg absolutt anbefalt det. 

Anonymkode: 5a471...07b

Joda men har jo permisjon nå så har jo ikke noe å gjøre nå. Da er det jo bedre om jeg jobber nå som jeg har blitt bedre. Jeg ser for meg at jobb og studier blir litt mye, men bare jobb eller bare studier kan gå fint.

Den forsvunne diamanten
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Det kommer jo helt an på hva slags jobb det er, og hvilke vanskeligheter man har.

Ja gjør vel det. Jeg tror jeg har lyst til å jobbe med kundeservice av noe slag.

Annonse

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg startet i 20 prosent stilling etter noen års sykdom (fortsatt syk da/nå, men bedre). Økte sakte til 30, 40 og til nåværende tidspunkt 50 prosent. Anbefaler å ta det rolig.

Anonymkode: fa495...d34

Ok takk for svar, ja det er nok lurt å ta det rolig :) 

Da jeg begynte å jobbe igjen så begynte jeg veldig forsiktig med noen få timer i uka før jeg økte gradvis og jobber nå 20%. Jeg ville i alle fall anbefalt å starte med mindre enn det du tenker du kommer til å klare, da det er mye bedre å oppleve mestring og at du fortsatt har overskudd etter en arbeidsdag enn å ta på seg for mye å i verste fall bli dårlig (jeg har erfart det også tidligere). 

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (26 minutter siden):

Joda men har jo permisjon nå så har jo ikke noe å gjøre nå. Da er det jo bedre om jeg jobber nå som jeg har blitt bedre. Jeg ser for meg at jobb og studier blir litt mye, men bare jobb eller bare studier kan gå fint.

Da ville jeg fokusert på studiene. Det er vel mulig å bare ta noen fag?

Anonymkode: 5f2f7...3cb

Annonse

AnonymBruker
Emoji skrev (30 minutter siden):

Etter hvert gjorde jeg det ja. Nav kalte det en solskinnshistorie 🙈

Fantastisk å høre og det gir håp. Kan jeg spørre hva problemstillingen din var?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fantastisk å høre og det gir håp. Kan jeg spørre hva problemstillingen din var?

Alvorlig depresjon, sosial angst og umnvikende pf.

Endret av Emoji
AnonymBruker

Kan. Øre litt vanskelig å få en jobb med 20 % bare. Men du kan høre gjennom nav om du kan få arbeidstrening, da får du penger for det, og kan jobbe oppå. Starte med en halv dag, øke til flere halve dager, og så til hele dager over tid. Slik er det der jeg jobber og folk er på vei tilbake til jobb. 

Anonymkode: c1ef1...8e2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...