Gå til innhold

Alimemazin eller atarax?

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har brukt begge disse- hvem er best for angst?

Jeg tok en atarax en gang på dagtid og følte meg tung og rar, men sovna ikke. Har ikke prøvd den på kvelden. 

Bruker alimemazin nå for søvn. Sover, men blir jo helt dement av den og den hjelper ikke noe på angst. Våkner meget urolig er det hele dagen.

Tanker eller erfaringer om disse to opp mot hverandre? Fordeler og ulemper?

Anonymkode: f8682...19c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489064-alimemazin-eller-atarax/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Alimemazin brukes vel ikke for angst, men for søvn.

Har brukt begge. Da hver for seg og sammen. Men ataraxen virket ikke på min angst. Ikke bivirkninger på noen av de

Anonymkode: affe9...813

Nei alimemazin er ikke skrevet ut for angst, men begge er jo antihistaminer. Så tenkte det var litt samme greia. Men kanskje ikke. Hva er grunnen til at atarax brukes for angst da egentlig 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei alimemazin er ikke skrevet ut for angst, men begge er jo antihistaminer. Så tenkte det var litt samme greia. Men kanskje ikke. Hva er grunnen til at atarax brukes for angst da egentlig 

Antihistamin er en gruppe legemidler. Det vil si de virker forskjellig.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke alle for allergi primært? Men flere av de virker trøttende?

Jo for allergi. Er som andre legemidler, forskjellige virkestoffer. Derfor virker de forskjellige.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo for allergi. Er som andre legemidler, forskjellige virkestoffer. Derfor virker de forskjellige.

Ja skjønner.

Men atarax skrives jo ut for angst. Why is that?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi den virker på angst.

Fordi, er ikke en forklaring . 
Haha men ok

Nå sporer vi av.  Min feil.

Vil bare høre om erfaringer med alimazaon vs atarax

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men atarax skrives jo ut for angst. Why is that?

I FK står det at Atarax gjerne er egnet til angst som er preget av psykosomatisk (dvs. fysisk) uro, men den har også en sederende virkning. Jeg bruker den mot søvn. Forskrivelsesårsak på resept er beroligende.

Jeg sover nå veldig godt og sammenhengende på Atarax, selv om jeg blir raskt tilvendt virkestoffet. Da jeg forsøkte Atarax sist gang for mer enn 20 år siden, hadde den ingen virkning. Men jeg hadde også betydelig mer uro i kropp og hode. Om jeg opplever det en kveld i dag, kan det føre til at medisinen ikke merkes i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...