Gå til innhold

Hva roer ned hjernen mest?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søvn hvis det går. 

Et helt mørkt rom der du kan ligge rett ut og ikke får noen input av lyd eller lys. 

Hvis formen er noe bedre, prøv med fargelegging eller puslespill. 

Ikke helt min greie men funker for noen: gå en tur. Hvis du trenger så setter du deg et mål på forhånd: "Jeg skal gå til DitX og hjem igjen", så slipper du å lure underveis.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Antidepressiva eller ap?

Jeg opplever ikke at AD hjelper, er ap bedre for å roe overaktiv hjerne?

Har brukt seroquel før- men den funka dårlig. Eventuelt hvilke andre egner seg?

Anonymkode: 7de30...2b4

Zyprexa eller lyrica? Benzo er vanedannende 

Anonymkode: 72193...9bf

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja vil ikke bruke sobril. Tar det en sjelden gang.

Er zyprexa bedre enn seroquel?

Jeg har prøvd serquel, ble kun vanskelig å prate, og den hjalp på søvn. Ingen angst lindring. Jeg leste at zyprexa blokkerer serotonin 2c, så da vill jeg tro at angst dempes. Noe annet ville vært rart. Men vill også tro at du vill være mere sulten. Men det går jo an å være klar over å spise som normalt. Drikke mere vann kan hjelpe. 
vurderer selv å prøve enten lyrica eller zyprexa, da mot sosial angst. Tror faktisk Lyrica er enda bedre, men der er det viktig å være klar på å ikke ta mere en anbefalt fra psykiater, da den kan skape toleranse. Og jeg vet ikke om det er lov å reise offshore med lyrica.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har prøvd serquel, ble kun vanskelig å prate, og den hjalp på søvn. Ingen angst lindring. Jeg leste at zyprexa blokkerer serotonin 2c, så da vill jeg tro at angst dempes. Noe annet ville vært rart. Men vill også tro at du vill være mere sulten. Men det går jo an å være klar over å spise som normalt. Drikke mere vann kan hjelpe. 
vurderer selv å prøve enten lyrica eller zyprexa, da mot sosial angst. Tror faktisk Lyrica er enda bedre, men der er det viktig å være klar på å ikke ta mere en anbefalt fra psykiater, da den kan skape toleranse. Og jeg vet ikke om det er lov å reise offshore med lyrica.

Lyrica er vel også vanedannende? Har lest at Lyrica kan være vanskelig å seponere, dvs at man kan få slitsomme abstinenssymptomer

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Okei. Lyrica virker ikke helt ufarlig da

Så Rart det hjelper mot angst ved å blokkere serotonin? Antidep mot angst skal jo dempe angst ved å øke serotonin?

Trenger noe som roer en hyperaktiv overstimulert hjerne og uro. Men vil ikke bli mer sløv og fjern 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Okei. Lyrica virker ikke helt ufarlig da

Så Rart det hjelper mot angst ved å blokkere serotonin? Antidep mot angst skal jo dempe angst ved å øke serotonin?

Trenger noe som roer en hyperaktiv overstimulert hjerne og uro. Men vil ikke bli mer sløv og fjern 

Jeg blir ikke sløv og fjern av Abilify.

Anonymkode: 2e40d...427

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...