Gå til innhold

Noen med erfaring ved bruk av Lamictal/Lamotrigine som tillegg til AD?

Anbefalte innlegg

Hei

Har slitt ett år med depresjon/angst/tvangstanker. Har i mange år før det levd greit på 250mg zoloft og 30mg mianserin før de smalt på nytt i fjor høst. Har prøvd effexor,  cipralex, ECT og ketamine uten remisjon, men ketamine ga meg ett lite løft. Prøver nå å gå tilbake til 300mg zoloft hvor jeg nå har stått i 5 uker uten nevneverdig bedring. Så nå har psykiater anbefalt å prøve Lamictal i tillegg. Er ikke diagnostisert med bipolar, men gjenntakende depressive episoder.

Noen her inne som har erfaring med Lamictal å dele? Bivirkninger? Noen skriver den går ut over konsentrasjonen? Andre negative ting?

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har gått på lamictal i mange år. Jeg syns det hadde noe effekt på tilstanden men ikke nok. Dessuten likte jeg ikke bivirkningene mht det kognitive. Jeg går nå på en annen medisin. Veldig mange av de som bruker lamictal er fornøyd med god virkning og lite bivirkning 

Anonymkode: fe5dc...150

FjellOgDalar

Det har aldri gått meg kognitive bivirkninger, men effekten på depresjon har ikke vært så god. Episodene ble kortere, og jeg fikk ikke så mye apati og handlingslammelse. Jeg ble i stedet mer urolig/agitert. 

Sånn er det ikke for alle. Mange er fornøyde, så der du er ville jeg gitt det et forsøk. 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har gått på lamictal i mange år. Jeg syns det hadde noe effekt på tilstanden men ikke nok. Dessuten likte jeg ikke bivirkningene mht det kognitive. Jeg går nå på en annen medisin. Veldig mange av de som bruker lamictal er fornøyd med god virkning og lite bivirkning 

Anonymkode: fe5dc...150

Lov å spørre om hvilken annen medisin du bruker nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...