Gå til innhold

Behandler tar ikke overspisingen min på alvor fordi jeg ikke spiser nok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg snakket sist med behandler om problemet mitt med overspisingen så sa jeg at jeg ikke spiser så mye fordi jeg fort blir veldig kvalm og da mente han at det ikke var noe som var verdt å ta på alvor (virket det som). Men siden jeg overspiser veldig usunn mat som sjokolade og potetgull så er jeg jo overvektig likevel og jeg opplever det som ett stort problem sånn egentlig. 

Er det noe jeg kan gjøre for å få behandler til å skjønne alvoret?

Anonymkode: a5f87...199

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Overspising blir jo et problem når man blir overvektig nok. Tar ikke behandler deg alvorlig så er du kanskje ikke helt der. Forskjell på overspising og spise usunt

Anonymkode: c46b0...6de

Jeg kjenner meg veldig igjen i kriteriene for overspising og jeg har en BMI på 30,9. Men det kan jo hende du har rett likevel? Jeg synes det er veldig vanskelig... I tillegg til at behandler ikke har spesielt mye peiling på overspising (det har han sagt selv).

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da jeg snakket sist med behandler om problemet mitt med overspisingen så sa jeg at jeg ikke spiser så mye fordi jeg fort blir veldig kvalm og da mente han at det ikke var noe som var verdt å ta på alvor (virket det som). Men siden jeg overspiser veldig usunn mat som sjokolade og potetgull så er jeg jo overvektig likevel og jeg opplever det som ett stort problem sånn egentlig. 

Er det noe jeg kan gjøre for å få behandler til å skjønne alvoret?

Jeg fikk ikke hjelp med det jeg heller. Snakket netttopp med aat om det. Det er fordi jeg ikke overspiser nok, og fordi jeg ikke gjør det hver dag... 

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk ikke hjelp med det jeg heller. Snakket netttopp med aat om det. Det er fordi jeg ikke overspiser nok, og fordi jeg ikke gjør det hver dag... 

Så kjipt å høre at du ikke får hjelp. Sa de til deg at det var derfor? 

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så kjipt å høre at du ikke får hjelp. Sa de til deg at det var derfor? 

+ er normalvektig på vekta, men ikke sånn egentlig i virkeligheten.

Annonse

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

+ er normalvektig på vekta, men ikke sånn egentlig i virkeligheten.

Hva mener du med ikke i virkeligheten? Hvis du har normal vekt så er du vel normalvektig?

snusmumeriken96

Det de tar tak i er alvorlig fedme. Hvis du spiser 70000 og sykelige mengder regnes det som overspisning, men jeg spiser kanskje et måltid for mye i kalorier, men kan finne på å spise to poser ostepop i uka.

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Det de tar tak i er alvorlig fedme. Hvis du spiser 70000 og sykelige mengder regnes det som overspisning, men jeg spiser kanskje et måltid for mye i kalorier, men kan finne på å spise to poser ostepop i uka.

Har noe med bmi å gjøre. Man kan  godt overspise 3 dager i uka å være normalvektig. Som du jo er.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med ikke i virkeligheten? Hvis du har normal vekt så er du vel normalvektig?

Brukeren har ett spiseproblem. Overspising er ikke problemet, men syn på fedme og mat.

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (5 minutter siden):

Jeg visste ikke at overspisingslidelse hadde et krav om antall kalorier? 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...