Gå til innhold

Tilbakefall på depresjon en mnd etter ECT?

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar

Det er jo noen som får ECT regelmessig (med lengre intervaller mellom hver behandling) som vedlikehold. Kanskje det er noe å ha i bakhodet?

Ellers har jeg lite tro på at lang oppbevaring på institusjon er så effektivt. Jeg håper de kan gjøre mer for å skaffe deg et godt behandlingstilbod hjemme - når det er tid for utskriving. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (2 timer siden):

Det er jo noen som får ECT regelmessig (med lengre intervaller mellom hver behandling) som vedlikehold. Kanskje det er noe å ha i bakhodet?

Ellers har jeg lite tro på at lang oppbevaring på institusjon er så effektivt. Jeg håper de kan gjøre mer for å skaffe deg et godt behandlingstilbod hjemme - når det er tid for utskriving. 

Vedlikeholds-ECT hver 4 uke etter ECT-serie med remisjon burde de tilby deg, ja.

Anonymkode: 27927...e9b

AnonymBruker
Glitter skrev (12 timer siden):

@nachnoo hva skal man gjøre når antidepressiva ikke funker, ect kun gav midlertidig bedring og Litium ikke har så god effekt lenger? 

Revurdere diagnosen? Evt se om du har en annen diagnose i tillegg som kan forklare at medisiner ikke biter på? 

Anonymkode: 5e19e...d6e

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Revurdere diagnosen? Evt se om du har en annen diagnose i tillegg som kan forklare at medisiner ikke biter på? 

Anonymkode: 5e19e...d6e

Diagnosen er nok riktig. Men den er vanskelig å behandle. Jeg ble frisk av ect, men effekten varte ikke så lenge som jeg håpet. 

FjellOgDalar skrev (6 timer siden):

Ja jeg skal høre angående vedlikehold ect. 

Ja du sier noe der. Tipper det bare blir det samme som var før. Men jeg skal be om hjelp til å finne jobb. 

Glitter skrev (19 timer siden):

@nachnoo hva skal man gjøre når antidepressiva ikke funker, ect kun gav midlertidig bedring og Litium ikke har så god effekt lenger? 

Vedlikeholds- ect er en mulighet. 
Ellers finnes det nå steder som tilbyr TMS - transkraniell magnetisk stimulering. 

Annonse

nachnoo skrev (2 minutter siden):

Vedlikeholds- ect er en mulighet. 
Ellers finnes det nå steder som tilbyr TMS - transkraniell magnetisk stimulering. 

Okei. Ja det har vært snakk om vedlikeholds ect. Får høre med behandler i morgen. 

Tror ikke det er TMS i min by. 

AnonymBruker
Glitter skrev (5 timer siden):

Okei. Ja det har vært snakk om vedlikeholds ect. Får høre med behandler i morgen. 

Tror ikke det er TMS i min by. 

Lykke til med samtale i morgen. Er du villig til å ha litt reisevei om TMS kunne hjelpe? Det blir forhåpentligvis bedre for deg når du kan være mer aktiv på dagtid!

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lykke til med samtale i morgen. Er du villig til å ha litt reisevei om TMS kunne hjelpe? Det blir forhåpentligvis bedre for deg når du kan være mer aktiv på dagtid!

Det er nok ikke noe sted å reise til innenfor rimelighetens grenser. Bor i nord. Her er det avstand mellom hver by. 

Takk for lykkeønskninger. :)

AnonymBruker
Glitter skrev (45 minutter siden):

Det er nok ikke noe sted å reise til innenfor rimelighetens grenser. Bor i nord. Her er det avstand mellom hver by. 

Takk for lykkeønskninger. :)

Jeg skjønner. Jeg har aldri hørt om TMS. Men har du vurdert Ketamin?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner. Jeg har aldri hørt om TMS. Men har du vurdert Ketamin?

Har prøvd ketamin noen ganger. Som rus da. Det gjorde ikke noe spesielt med hodet mitt i etterkant. 

Men har ikke råd til det uansett. 

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Har prøvd ketamin noen ganger. Som rus da. Det gjorde ikke noe spesielt med hodet mitt i etterkant. 

Men har ikke råd til det uansett. 

Ser den. Det er fryktelig dyrt. Er det slik at du kan begynne å jobbe etter sommeren? Tror det vil hjelpe deg å komme i slik aktivitet.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser den. Det er fryktelig dyrt. Er det slik at du kan begynne å jobbe etter sommeren? Tror det vil hjelpe deg å komme i slik aktivitet.

Kanskje før sommeren. Kanskje jeg kan være sommervikar? 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (10 minutter siden):

Kanskje før sommeren. Kanskje jeg kan være sommervikar? 

Kanskje du burde se litt lengre frem. Du er tydeligvis enda ikke stabil, da tenker man ikke på jobb i sommer, men kanskje neste sommer. Man skal ikke forte seg frisk

Anonymkode: 7ef78...a9f

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje du burde se litt lengre frem. Du er tydeligvis enda ikke stabil, da tenker man ikke på jobb i sommer, men kanskje neste sommer. Man skal ikke forte seg frisk

Ja, det kan være du har rett i det.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tja... å være i arbeid - helt eller delvis - kan virke helsefremmende. Jeg tror det kan være like viktig å forsøke å få deltatt i arbeidslivet, som det er å delta i behandlingsopplegg. Det ene utelukker ikke det andre. 

AnonymBruker
frosken skrev (30 minutter siden):

Tja... å være i arbeid - helt eller delvis - kan virke helsefremmende. Jeg tror det kan være like viktig å forsøke å få deltatt i arbeidslivet, som det er å delta i behandlingsopplegg. Det ene utelukker ikke det andre. 

Jeg sier meg enig i det. Det har ihvertfall virket for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...