Gå til innhold

I morgen får jeg vite om diagnosen min blir endret.

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Er det noen her som vil fortelle hvordan det var å endre diagnose etter en stund? Er ikke særlig nervøs siden jeg vet jeg er som jeg er. Uansett diagnose. Men fortsatt litt spent. Håper også på en diagnose som passer bedre og kan gi muligheter for medisiner som passer best. Jeg tror det enten blir schizoaffektiv eller bipolar 2 med psykose. Men kan blir noe helt annet og.

Fortsetter under...

stjernestøv
Den forsvunne diamanten skrev (5 timer siden):

Er det noen her som vil fortelle hvordan det var å endre diagnose etter en stund? Er ikke særlig nervøs siden jeg vet jeg er som jeg er. Uansett diagnose. Men fortsatt litt spent. Håper også på en diagnose som passer bedre og kan gi muligheter for medisiner som passer best. Jeg tror det enten blir schizoaffektiv eller bipolar 2 med psykose. Men kan blir noe helt annet og.

Lykke til :) 

Uff ja de diagnosene. Har hatt mange av dem opp gjennom. 

Annonse

Den forsvunne diamanten
lavender skrev (40 minutter siden):

Lykke til!

Jeg gikk fra schizofreni og til bipolar med psykose for noen år siden, opplevde det som helt greit. Som du sier så er man jo den man er uansett. 

Takk, ja det stemmer det🥰

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg gikk fra bipolar til affeltiv lidelse. Var lettet!

Anonymkode: aca29...c97

Kan jeg spørre hva du mener med affektiv lidelse? Fordi bipolar er jo en affektiv lidelse?

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan de kan ta feil av bipolar og schizofrent jeg. 

Anonymkode: 0a11f...e40

Tror det er vanligere enn man tror. Har man bipolar 1 f.eks. kan man få psykose i både maniske og depressive faser. Da kan det være vanskelig å skille.

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (4 minutter siden):

Kan jeg spørre hva du mener med affektiv lidelse? Fordi bipolar er jo en affektiv lidelse?

Min ble til uspesifisert affektiv lidelse. Dvs depresjon? 

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min ble til uspesifisert affektiv lidelse. Dvs depresjon? 

Oja ok visste ikke det var en diagnose. Da lærte jeg noe nytt🙂

Annonse

Den forsvunne diamanten

Det ble schizoaffektiv bipolar type, det var ikke et særlig sjokk. Men rart å høre fra psykolog og psykiatere at jeg tydeligvis er så høy at de vil se meg på onsdag også. Føles merkelig. De er hyggelige da så gjør ikke noe 

Den forsvunne diamanten skrev (11 minutter siden):

Det ble schizoaffektiv bipolar type, det var ikke et særlig sjokk. Men rart å høre fra psykolog og psykiatere at jeg tydeligvis er så høy at de vil se meg på onsdag også. Føles merkelig. De er hyggelige da så gjør ikke noe 

Bra de tar deg på alvor. :)

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Fikk du vite hvordan du skal forholde deg i mellomtiden? Fikk du beskjed om å ta ekstra antipsykotika og beroligende og sikre søvn? 

Anonymkode: 30d8c...bc3

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk du vite hvordan du skal forholde deg i mellomtiden? Fikk du beskjed om å ta ekstra antipsykotika og beroligende og sikre søvn? 

Anonymkode: 30d8c...bc3

Ja jeg skal ta zyprexa om kvelden. Og skjerme så godt jeg klarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...