Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Babette skrev (1 time siden):

Ja bacon er veldig godt. Men jeg trodde du var litt av en sunnhetsapostel!

Jeg spiser ikke mengder med bacon, men litt av og til. :) Og rent kjøtt er ikke usunt, men jeg spiser ikke bacon så voldsomt ofte altså. I dag skal jeg lage blomkålsuppe og da blir det faktisk litt sprøstekt flesk på den, det er godt det! Sist gang jeg spiste flesk eller bacon er flere uker siden, så det er nok ikke baconet som velter sunnheten i kostholdet mitt. :D 

Nicklusheletida
Babette skrev (20 minutter siden):

Er ikke uenig i det. Alt med måte begge veier!

Her i huset er ingen ting forbudt, men jeg prøver å være litt smart når jeg forskyner meg :) Hvis mesteparten av det som ligger på tallerken er salat eller grønnsaker, tenker jeg at alt er lov i små mengder. 

Annonse

Nicklusheletida

Noen ganger ( eller ganske ofte )  blir middagene mine veldig rare, fordi jeg har blitt så opptatt av at vi ikke skal kaste mat. I dag skulle samboer på noe greier med jobben og spiser ute. 

Jeg tenkte at jeg skulle handle inn til middager i dag, for i  kjøleskapet og i fryseren er det helt tomt. Det var hva jeg tenkte helt til jeg åpnet dørene på nytt. Jeg har telefonvakt til 18.00 og er på hjemmekontor. Er så rolig at jeg kunne både lage mat og spise mellom telefonene. 

I kjøleskapet lå det grønnsaker som har sett sine bedre dager. Dette lå der : Nesten en hel stangselleri, en liten bit purreløk, noen få poteter, en liten bit med kålrabi, en halv pose med rukkkolasalat. 

Jeg hadde ikke gulerøtter og ikke kjøtt. 

Men i fryseren lå det igjen noen få kjøttkaker. 

Jeg kuttet opp alt til en rar suppe, men jeg har funnet ut at nesten uansett hva man putter i en slik suppe, smaker det det samme.

Jeg hadde forresten et par tomater på benken som gikk med i samme slengen. Handlinga ble utsatt til i morgen. Jeg tok et bilde med tanke på tråden her 😀

20250130_162252.jpg

Annonse

Nicklusheletida skrev (4 timer siden):

Noen ganger ( eller ganske ofte )  blir middagene mine veldig rare, fordi jeg har blitt så opptatt av at vi ikke skal kaste mat. I dag skulle samboer på noe greier med jobben og spiser ute. 

Jeg tenkte at jeg skulle handle inn til middager i dag, for i  kjøleskapet og i fryseren er det helt tomt. Det var hva jeg tenkte helt til jeg åpnet dørene på nytt. Jeg har telefonvakt til 18.00 og er på hjemmekontor. Er så rolig at jeg kunne både lage mat og spise mellom telefonene. 

I kjøleskapet lå det grønnsaker som har sett sine bedre dager. Dette lå der : Nesten en hel stangselleri, en liten bit purreløk, noen få poteter, en liten bit med kålrabi, en halv pose med rukkkolasalat. 

Jeg hadde ikke gulerøtter og ikke kjøtt. 

Men i fryseren lå det igjen noen få kjøttkaker. 

Jeg kuttet opp alt til en rar suppe, men jeg har funnet ut at nesten uansett hva man putter i en slik suppe, smaker det det samme.

Jeg hadde forresten et par tomater på benken som gikk med i samme slengen. Handlinga ble utsatt til i morgen. Jeg tok et bilde med tanke på tråden her 😀

20250130_162252.jpg

Denne ser jammen god og varm ut :)

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I dag ble det brødskiver gitt.

Anonymkode: b9b16...ad4

Det har vi også av og til, helt greit det. :) Av og til skjer det uforutsette ting slik at jeg ikke orker begynne å lage noe når jeg kommer hjem og da blir det brødskiver, knekkebrød eller et par kokte egg. :D 

I dag ble det sen vegetarmiddag: Ovnsstekte blomkålbiffer. Blomkål skjæres i 2 cm skiver og pensles med en tykk gugge av olje, finhakket hvitløk, revet parmesan og krydder. Mot slutten av steketiden  la jeg på rikelig med revet mozarella. Stekes til "biffene" får en gyllen overflate.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...