Gå til innhold

Kvinnenettverket i Oslo Ap krever lik representasjon av BEGGE KJØNN i den nye regjeringen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fortsetter under...

hattifnattus

Mulig jeg ikke henger helt med, men jeg trodde det var slik at det er to biologiske kjønn, men at man nå også skiller noe kalt sosialt kjønn?

Jeg ser på det som to biologiske kjønn. Mann og kvinne. Er du en transkvinne eller transmann vil du fremdeles være det biologiske kjønnet, men leve ut som det motsatte. Altså 1 av 2. 2 kjønn.

Babette skrev (2 minutter siden):

Dette er helt i tråd med lovverket:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1996-02-02-110

AP er ikke pålagt å følge reglene for staten, men de må for all del kvotere hvis de har et problem med diskriminering på grunn av kjønn.

Grendel skrev (3 minutter siden):

AP er ikke pålagt å følge reglene for staten, men de må for all del kvotere hvis de har et problem med diskriminering på grunn av kjønn.

Poenget er begrepet to kjønn. Altså at det finnes kun to.

Annonse

1 hour ago, hattifnattus said:

Mulig jeg ikke henger helt med, men jeg trodde det var slik at det er to biologiske kjønn, men at man nå også skiller noe kalt sosialt kjønn?

Skal ikke sosialt kjønn/kjønnidentitet telle ved utnevnelser av statsråder? Facebook opererer med 72 kjønnidentiteter. Skal ikke alle med?

Anonymkode: 38a5e...b57

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...