Gå til innhold

Angst for å gjøre nr 2.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått angst for at hele tarmen skal falle ut, når jeg gjør nr 2. kikka på et innlegg på youtube om nettopp det. Så hvor seriøs bekymret bør jeg være for det kan skje meg? 

Anonymkode: e8009...a3f

Hvor mye tror du at du seriøst bør bekymre deg om det? Hvor ofte leser og hører du rundt forbi på nett, på nyheter og blant venner og familie at dette skjer?

Anonymkode: 430af...751

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye tror du at du seriøst bør bekymre deg om det? Hvor ofte leser og hører du rundt forbi på nett, på nyheter og blant venner og familie at dette skjer?

Det kan jo faktisk skje. men veldig sjeldent heldigvis. Men frykten er der selvom.

AnonymBruker

Det kan jo faktisk skje. men veldig sjeldent heldigvis. Men frykten er der selvom.

Lynet kan også slå ned i hodet ditt når du går ut døren, selv om det også skjer veldig sjeldent. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lynet kan også slå ned i hodet ditt når du går ut døren, selv om det også skjer veldig sjeldent. 

Takk. Kjenner ikke bedre ut av å tenke det.

Annonse

AnonymBruker

Takk. Kjenner ikke bedre ut av å tenke det.

Poenget er at det blir for dumt. Man kan ikke gå rundt og være redd alt som har en mikrosjanse for å skje. Og gå på do må du jo gjøre, så du får ikke gjort så mye med det.

Du må bare gå på og erfare gjentatte ganger at det går bra. Og bruke tiden din på å tenke på noe annet og ikke pleie angsten.

Får litt trollevibber av dette, men det er jo en mulig problemstilling, så... 

Er nok ikke sånn at hele tarmen kommer ut sånn uten forvarsel, men det er en del, særlig eldre eller folk som av andre grunner tenderer til forstoppelse som driver og trykker veldig hardt som kan oppleve at nederste del av tarmen kan titte ut litt etter nr. 2. Skulle det skje deg kan du nok regne med at det trekker seg på plass igjen eller du hjelper rett og slett til og dytter på plass. 

Hvis du har problemer med tarm, hard avf. og mye trykking er det kanskje noe du bør ta opp med fastlege. Vurder noe bløtgjørende og pass på væske og variert kosthold. Så går det nok bra. Også vet jeg ikke om det er så lurt å se disse videoklippene på YouTube 🤭 Håper du husket inkognito da 😉 Kanskje litt flaut med tilsvarende videoforslag når Tante Petunia kommer for å se på morsomme kattevideoer med deg. 

AnonymBruker
krøll9 skrev (2 minutter siden):

Får litt trollevibber av dette, men det er jo en mulig problemstilling, så... 

Er nok ikke sånn at hele tarmen kommer ut sånn uten forvarsel, men det er en del, særlig eldre eller folk som av andre grunner tenderer til forstoppelse som driver og trykker veldig hardt som kan oppleve at nederste del av tarmen kan titte ut litt etter nr. 2. Skulle det skje deg kan du nok regne med at det trekker seg på plass igjen eller du hjelper rett og slett til og dytter på plass. 

Hvis du har problemer med tarm, hard avf. og mye trykking er det kanskje noe du bør ta opp med fastlege. Vurder noe bløtgjørende og pass på væske og variert kosthold. Så går det nok bra. Også vet jeg ikke om det er så lurt å se disse videoklippene på YouTube 🤭 Håper du husket inkognito da 😉 Kanskje litt flaut med tilsvarende videoforslag når Tante Petunia kommer for å se på morsomme kattevideoer med deg. 

Er ikke noe troll fra meg. Jeg er bare seriøs bekymret over at tarmen kan falle ned i toalettet, helt uten videre mens jeg gjør nr 2. Har mareritt om det om natta. Ja jeg vet jeg burde prate med fastlegen om det, men redd for at hun vil synes jeg er tåpelig. Det er ganske flaut.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er ikke noe troll fra meg. Jeg er bare seriøs bekymret over at tarmen kan falle ned i toalettet, helt uten videre mens jeg gjør nr 2. Har mareritt om det om natta. Ja jeg vet jeg burde prate med fastlegen om det, men redd for at hun vil synes jeg er tåpelig. Det er ganske flaut.

Ja, det er et vanlig problem. Skjer hele tiden.

Seriøst. Man kan ikke gå rundt og ha angst for ting som dette. Slutt å dyrk angsten med å fortsette å skrive og tenke på det. Fokuser på andre ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...