Gå til innhold

Taushetsplikten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei.. jeg lurer på om en har ringt på min jobb og sakt at jeg har brudd taushetsplikt.. en jeg kjenner selv om personen har tullet.. er det noen som vet vil det vare noe konsekvenser?

Anonymkode: fc5a1...60e

Det er mulig at din leder vil ønske å snakke med deg om henvendelsen. Arbeidsplassen din kan ikke sanksjonere som følge av en påstand fra en utenforstående, så fremt ikke påstanden kan dokumenteres eller sannsynliggjøres. 

Hvis du er sikker på at vedkommende har ringt og sagt noe usant, så ville jeg tatt kontakt med nærmeste leder og forklart hva som har skjedd. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490152-taushetsplikten/#findComment-4354315
Del på andre sider

frosken skrev (51 minutter siden):

Det er mulig at din leder vil ønske å snakke med deg om henvendelsen. Arbeidsplassen din kan ikke sanksjonere som følge av en påstand fra en utenforstående, så fremt ikke påstanden kan dokumenteres eller sannsynliggjøres. 

Hvis du er sikker på at vedkommende har ringt og sagt noe usant, så ville jeg tatt kontakt med nærmeste leder og forklart hva som har skjedd. 

Mest sannsynlig min leder vil kalle meg inn .. men vedkommende er en jeg kjenner godt til å med har innrømmet at han har gjort det og beklaget seg overfor det han har gjort har veldig dårlig samvittighet…og vil gjøre det bra…

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490152-taushetsplikten/#findComment-4354322
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...